2,601

Re: prestaties van de dag

Vaak doe ik m'n trainingen routinematig, maar vandaag was het weer echt genieten tijdens een rondje door bos, duinen en over het stand. Heerlijk rustig weer met een waterig zonnetje. Een paar nieuwsgierige Hooglanders op m'n pad, een zee-arend in de lucht. En een mooi weids stand met een enkele wandelaar. Veel mooier wordt het niet.

2,602

Re: prestaties van de dag

Heerlijk genieten van het buitensporten, super he?!

2,603 Laatst bewerkt door Louise (15-12-18 14:18:30)

Re: prestaties van de dag

Ja, het is mooi op het ogenblik - ik heb donderdag overdag gefietst, in de stralende zon, een echt winterritje. Ik was vorig jaar de hele winter weg, dus ik was bijna vergeten hoe fijn de winterzon kan zijn!

Louise

2,604

Re: prestaties van de dag

Vandaag mn eerste losse halve marathon gelopen.
Voor velen van jullie peanuts, voor mij een enorme kluif omdat bij afstanden boven de 13km mn heupen dusdanig gaan verzuren/verkrampen dat ik op n gegeven moment amper nog vooruit kom.
Heel frustrerend want mentaal en conditioneel is er geen enkele belemmering.

De afgelopen weken hier naartoe getraind, in blokken om mn spieren herstel te geven tussendoor.
Vandaag het doel hem in 1x uit te lopen maar helaas, toch 2x moeten wandelen (daarna loop ik dan gelijk een stuk fijner dus t helpt wel).

Mijn eindtijd hoopte ik binnen de 2.10, dat is dan wel weer ruimschoots gelukt met 2.05.17

Maar het blijft knagen wat ik zou kunnen als...
(Dus de zoektocht naar die oplossing gaat voort)

2,605

Re: prestaties van de dag

Voor het eerst sinds de FD van Almere +15u getraind deze week. Moet wel zeggen dat ik over enkele weken de combi doe in Egmond dus heb wel een doel dichtbij.

2,606 Laatst bewerkt door Jörgen (16-12-18 23:19:18)

Re: prestaties van de dag

@ Hedcandy & ronnyke, mooie prestaties.

Zelf heb ik vandaag Boscross gelopen, dit keer in de sneeuw. Ik twijfelde 's ochtends wel even of ik zou starten, ik heb alleen gladde schoenen en geen spikes oid. En begin dit jaar was het zonder sneeuw al flink glibberen. Gelukkig ging het redelijk. Merkte wel dat ik nog niet helemaal topfit ben na griepje van paar weken geleden, klassering was ook duidelijk slechter dan editie in maart dit jaar. Niettemin leuk om weer mee te doen.

Edit: o ja, is vooral aanloopje naar Egmond. Zelf doe ik alleen de halve.

2,607

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

mn heupen dusdanig gaan verzuren/verkrampen dat ik op n gegeven moment amper nog vooruit kom.
Heel frustrerend want mentaal en conditioneel is er
(Dus de zoektocht naar die oplossing gaat voort)

Hoe ellendig. Maar je heupen zijn een verzameling spieren, pezen en botten. Wat zeggen de deskundigen? En welk schema heb je gebruikt?

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,608

Re: prestaties van de dag

Ben zelf fysio en heb de afgelopen 2 jaar veel geinvesteerd in kracht/core om de hele onderste keten te versterken.
(Samen met collega's en mn eigen krachttrainer/fysio gekeken)
Daarnaast zooltjes laten maken wat de problemen rond mn voeten wel heeft opgelost.
Het wordt nu tijd voor een foto van die heupen wat mij betreft, ik wil e.e.a. uitsluiten dan wel bevestigd hebben...
Daarna zien we wel verder.
Het gedoe in mn heupen is er al van voordat ik begon met hardlopen maar komt nu pas naar boven nu ik er meer en meer van vraag (of een dagje ouder word, dat kan ook).

En wat bedoel je met wat voor een schema ik heb gebruikt?
Ik maak ze zelf... ik train de wel kwa kilometers de afstand maar doe er herstelblokjes tussen op de tacx bijv.

2,609

Re: prestaties van de dag

@ Hedcandy, kun je een goede loophouding volhouden bij langere afstanden?

2,610

Re: prestaties van de dag

Ja daar ligt het niet aan

2,611

Re: prestaties van de dag

Klinkt vervelend, Hedcandy, zeker als je er al veel aan gedaan hebt, vanuit je eigen vak nog ook, en het nog niet is opgelost. Lange duurloop gaat wel goed? Looptechniek ook onder de loep genomen? Ik zit ook maar wat te gokken, hoor. Komt die foto er inderdaad aan - houd je ons op de hoogte?

Voor mij is een halve marathon ook helemaal geen peanuts. 10 kilometer loop ik altijd wel, maar van de halve marathons die ik heb gelopen, haalde ik in de meerderheid bij lange na de tijd niet waar ik voor had getraind. Meestal kreeg ik dan ergens rond de 12/13 km ontzettend zere benen. Ik ben nu weer aan het opbouwen, doe in februari weer een of twee pogingen. Ik train in elk geval nu lichter en gerichter dan ooit tevoren, ik ben benieuwd waar dat me brengt. Tot nu toe gaat het best goed.

Louise

2,612

Re: prestaties van de dag

Ik ben op de terugweg uit Amsterdam, daar moest ik vanochtend zijn voor werk en daarna ben ik in het De Mirandabad wezen zwemmen. Altijd leuk om weer eens andere tegeltjes te zien, en het heeft royale openingstijden. Daardoor een vol uur kunnen zwemmen, dat kan in mijn eigen zwembad rond lunch niet, want dat is van 12 tot 1 open en eer je door de kassa bent... Wel druk en rommelig (traag) in de borstcrawlbaan.

Louise

2,613

Re: prestaties van de dag

Prestatie van gisteren dan! Ik zit op schaatsles.
Ben er zo slecht in. Maar doet me wel denken aan m'n eerste zwemlessen, dat is ook best ok afgelopen wink


Louise schreef:

Ik ben op de terugweg uit Amsterdam, daar moest ik vanochtend zijn voor werk en daarna ben ik in het De Mirandabad wezen zwemmen. Altijd leuk om weer eens andere tegeltjes te zien, en het heeft royale openingstijden. Daardoor een vol uur kunnen zwemmen, dat kan in mijn eigen zwembad rond lunch niet, want dat is van 12 tot 1 open en eer je door de kassa bent... Wel druk en rommelig (traag) in de borstcrawlbaan.

Louise

Volgende keer als je er bent s de swimgym proberen. Zat voor werk daar tegenover in een hotel, maar geen zwemspullen bij me. Zag er wel super uit! En hele dag door open.

2,614

Re: prestaties van de dag

LindaRotterdam schreef:

Prestatie van gisteren dan! Ik zit op schaatsles.
Ben er zo slecht in. Maar doet me wel denken aan m'n eerste zwemlessen, dat is ook best ok afgelopen wink


Louise schreef:

Ik ben op de terugweg uit Amsterdam, daar moest ik vanochtend zijn voor werk en daarna ben ik in het De Mirandabad wezen zwemmen. Altijd leuk om weer eens andere tegeltjes te zien, en het heeft royale openingstijden. Daardoor een vol uur kunnen zwemmen, dat kan in mijn eigen zwembad rond lunch niet, want dat is van 12 tot 1 open en eer je door de kassa bent... Wel druk en rommelig (traag) in de borstcrawlbaan.

Louise

Volgende keer als je er bent s de swimgym proberen. Zat voor werk daar tegenover in een hotel, maar geen zwemspullen bij me. Zag er wel super uit! En hele dag door open.

Maar wel van te voren inschrijven op tijden.

2,615

Re: prestaties van de dag

Sterker nog, als niet lid zijnde kan je daar niet zwemmen, behalve een try out boeken.

2,616

Re: prestaties van de dag

Leuk om eens ergens anders te zwemmen ja!
Ik doe dat a.s. maandag, in Hengelo smile

2,617

Re: prestaties van de dag

LindaRotterdam schreef:

Prestatie van gisteren dan! Ik zit op schaatsles.
Ben er zo slecht in. Maar doet me wel denken aan m'n eerste zwemlessen, dat is ook best ok afgelopen wink

Bij mij precies andersom, zwemmen blijft moeizaam, doet me denken aan mijn eerste schaatslessen, maar juist dát is prima afgelopen ;-) Ik gééf nu al een jaar of 10 schaatsles. Mijn theorie is wel dat als je iets niet makkelijk onder de knie krijgt, je wel goed in staat bent je in anderen te verplaatsen die je lesgeeft.

2,618

Re: prestaties van de dag

Vandaag rondje gelopen bij Schoorl, als voorbereiding op Groet uit Schoorl en Egmond. Leek me wel goed idee, iemand had gezegd dat het een pittig rondje is. Lopen ging wel aardig, al liep ik nu maar de helft en in een rustig tempo. (Ik heb alleen het stuk door de duinen gedaan, iets van 16 km.)

Was de eerste keer met gpx track op m'n Garmin, na een paar kilometer kon ik er gelukkig goed mee uit de voeten. Anders had ik een stuk meer gelopen.

2,619

Re: prestaties van de dag

Rondje van Egmond valt wel mee, het is er dan ook zo klote druk dat je eigenlijk toch zelden voluit kunt lopen. Ben er dit jaar ook weer bij doe de combi nog eens.

2,620

Re: prestaties van de dag

ronnyke schreef:

Rondje van Egmond valt wel mee, het is er dan ook zo klote druk dat je eigenlijk toch zelden voluit kunt lopen. Ben er dit jaar ook weer bij doe de combi nog eens.

Egmond valt wel mee inderdaad, is redelijk vlak. Alleen bij hoog water maakt het mulle zand het wat zwaarder bij het inhalen. Maar dit jaar hebben we daar niet veel last van. Om 8:20 is het hoog water, om 16:30 laag. Start valt daar precies tussen in.

Groet uit Schoorl is nieuw voor mij, daar zitten wel wat hoogtemeters in en is wat langer (doe 30).

2,621 Laatst bewerkt door Louise (06-01-19 18:07:26)

Re: prestaties van de dag

Omdat het zo'n leuk woord is: ik heb gister een Sara-PR gelopen op de 10 km, dus de snelste sinds ik 50+ ben, inmiddels al bijna 53 zelfs. Dus dat betekent dat ik m'n beste 10 in jaren gelopen heb, en daar ben ik blij mee, zit er eindelijk weer eens schot in dat lopen van mij na een aantal moeizame jaren. Het was bij de Nieuwjaarsloop van Spirit in Oud-Beijerland, in 53:18 ongeveer. Met nog pittige tegenwind in het begin ook. Leuke loop, rondje Oud-Beijerland, een stukje dwars door het winkelcentrum van het dorp zelfs.

Louise

2,622

Re: prestaties van de dag

Gefeliciteerd!!
En idd wat leuk, een Sara pr.
Ik moet nog min 10 jaar wachten daarop smile

2,623

Re: prestaties van de dag

Vandaag de AV Castricum Duin- en Strandloop gelopen ter voorbereiding op Egmond. 15km in 1:07:36.

2,624

Re: prestaties van de dag

Hedcandy schreef:

En idd wat leuk, een Sara pr.
Ik moet nog min 10 jaar wachten daarop smile

Gewoon stug volhouden, komt vanzelf wink

Louise

2,625

Re: prestaties van de dag

Gisteren een PR gelopen op de 5km tijdens de Nijmeegse Nieuwjaarsloop: 28.51, ruim een minuut van mijn vorige PR. Voor velen van jullie waarschijnlijk een lachertje, voor mij een enorme prestatie en het resultaat van heel hard werken de afgelopen maanden. smile Ik hoop deze stijgende lijn vast te houden op weg naar het triathlonseizoen, waardoor ik ook mijn PR's op de achtste en de sprintafstand kan verbeteren (of liever: verpulveren!).