276

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Prima trainingsweek waarin ik kan concluderen dan in het zwembad baantjes trekken nog geen succes is voor een flink stuk in het buitenwater zwemmen.

Ma: Fietsen 1 uur tacx
Di: Core stability 30 min
Wo: Hardlopen 11k 53 min
Do: Roeien warming up 15 min, Krachttraining 30 min, Zwemmen 1,2km zwembad
Vr: Rust
Za: Fietsen 1 uur tacx
Zo: Zwemmen in de Galderse meren (4*200 wetsuit + 3*200 non wetsuit) ging niet erg lekker, Fietsen 30 min Tacx + Hardlopen 6k wedstrijdtempo. Ook meteen gelletjes en repen uitgeprobeerd en dat ging goed, geen kramp oid.

As zondag 1/4 in Alphen dus tja, zwemmen overleven en dan genieten smile

277

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik heb de eerste week 3-2-1 lopen er weer op zitten. Maandag tot vandaag elke dag gelopen. Verder maandag ook gefietst en donderdag gezwommen, morgen nog even fietsen. Viel me minder zwaar dan vorig jaar jaar, terwijl ik wel met langere afstanden ben begonnen (4,5 - 9 - 13.5). De eerste 45km zitten er dus op, komende week 50k. Helaas heeft de boer hier de grasstrook om het veld waar ik vaak liep omgeploegd. Dat was een ideaal rondje van 2km op gras wat zelden modderig werd. Nu moet ik veel door het dorp over de asfaltstoepen lopen. Hopelijk krijgen mijn schenen daar geen problemen mee.

Zwemmen gaat ook nog steeds erg lekker sinds het zwemkamp. Veel techniek tijdens training deze week, en tussendoor zwommen we 150m, die gingen telken redelijk makkelijk in 2:10-2:11. Omdat we eerder klaar waren met de set dan gedacht konden we nog even voor de lol 3x 100m wisselslag doen op het eind, altijd afwachten of mijn hamstrings het daar dan nog mee eens zijn, maar ze prostesteerden niet smile.

278

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Lekker weekje, 2e week 3-2-1 en vanwege sociale verplichtingen de zwaarte in het begin van de week gelegd.
Ma: ochtend 10k lopen, avond 1u tacx VO2Max
Din: ochtend 10k lopen, avond 5k
Woe: avond 1u tacx sweet spot
Don: ochtend 5k lopen, avond 1u zwemmen
Vrij: ochtend 5k lopen, middag 45 min tacx sweet spot (moeie benen!)
Zat: 15k lopen
Zon: rust

Komende week door verplichtingen zal ik een tacx sessie moeten schrappen, deze week staat er 55k op het programma met 3-2-1.

279

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ik de laatste weken minder train dan voorheen ofzo. Hardlopen is terug geschroefd omdat ik 2 weken geleden wat last begon te voelen in mijn knie, om niks te forceren direct afgebouwd in mijn schema dus.

Ma: 15min infietsen, 15min rustige interval lopen, 15min uitfietsen.
Di: 60min indoor fietsen
Wo: 60min zwemmen
Do: 60min fietsen
Vr: 60min zwemmen
Za: 60min mountainbike, 120min Elliptigo ivm herstel knie, 20min hardlopen

Totaal toch 8 uur getraind en dus niks minder dan anders, grappig dat het wel zo voelt. Misschien door de mindere intensiteit van mijn trainingen, of dat het hardlopen normaal voor mij toch het meest als hard trainen voelt (ondanks lage intensiteit momenteel).

280

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Gisteren heb ik weer iets nieuws gedaan. Ik heb natuurlijk vaker bricktrainingen gedaan vanaf de racefiets naar het lopen en andersom maar een bricktraining van de mountainbike naar lopen stond nog niet op het lijstje. Ik wilde wel dat deze training er eentje was die ik lang zou herinneren en gisteren was het dan zover. De plaatselijke wielervereniging organiseert jaarlijks haar veldtoertocht. Deze tocht zou de derde keer worden dat ik hem zou rijden en ik kende het parcours: vlak, vlak en vlak. En 95% onverhard. Voor mij ideaal om er daarna een halve marathon aan vast te plakken in hetzelfde landelijk gebied. Dan zou ik delen die ik vlak daarvoor op de MTB had gedaan ook nog een keer lopen. Dat idee vond ik wel bijzonder. Ik vertrok met grijs en waterkoud weer op de MTB om 49 km uitgepijlde route te fietsen. Uiteraard zou ik rustig aan doen. Uiteraard is dat ook dit keer wéér niet gelukt. Zeker na de thee (rond km 30) heb ik een groepje van een man of 10 op sleeptouw genomen. Nu snap ik wat men in de wielerwereld bedoeld met "hij is opgerookt" De laatste 19 km was leuk om te doen maar uiteindelijk had ik er niet zoveel aan. Na het fietsen vlug de gratis verstrekte erwtensoep opgegeten en terug naar huis fietsen om te wisselen naar hardlopen. Alle fietskleding uit, alle hardloopkleding aan. De vrouw en kinderen nog even informeren en weer terug de kou in. Het was de langste transitie ooit in de triathlon sport: ruim 14 min. Het lopen ging goed. Ik zat ongeveer op mij marathon tempo van 5:45 min/km zonder dat het veel moeite koste. Ik kijk terug op een geslaagde ochtend en voormiddag waar ik zo'n kleine 5 uur sporten kon aftikken. Volgende jaar weer!

Je moet sneller dan de klos zijn.

281

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Uiteraard is dat ook dit keer wéér niet gelukt

:')

Hier een mindere week:
Ma: ochtend 11k lopen, avond 1u tacx
Dins: ziek
Woe: ziek
Don: 1u zwemmen, merkte nog goed dat ik een pak minder energie had.
Vrij: niks, maar naar NL gereisd
Zat: 9k hardgelopen, wilde korter maar kende het gebied niet.
Zon: toch weer last van m'n keel, maar drukke dag met familie bezoeken 
Ma: weer terug naar Engeland

Denk dat ik het deze week ook nog rustig aan ga doen. Hopelijk een paar keer kort lopen en een training op de tacx.

282

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Nog minder dan vorige week. Lag er nog de hele week uit, maar het lijkt nu toch echt op zijn eind te lopen.
Donderdag nog wel gezwommen met de tri club.
Zaterdag een kort en heel rustig loopje met mijn vriendin gedaan. Nog net geen 2,5k en mijn max HR was 131. Om dat in context te plaatsen, mijn Z1 loopt tot hoog in de 140.
Vandaag, zondag, had ik vanochtend nog een hele nare hoest, maar ik voel me vandaag eindelijk weer wat energieker en de rusthartslag gaat ook eindelijk weer de goede kant op. Ik vraag me af of ik me morgen nog een dag kan inhouden of een rustige sessie op de trainer doe.

283

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik ben gewoon aan mijn regulaire opbouw bezig. Wat duur en interval training maar vooral zorgen dat de techniek terug wat beter word. Al bij al een kleine 13 uurtjes getraind.

284 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (02-12-18 21:29:58)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Rustig aan het opbouwen naar t seizoen. Duurrit vandaag verviel, dus dan zijn t gelijk flink minder uren. Ook giga druk op werk, dus ben blij als ik nog even snel efficiënt kan trainen.

Max 6 uur nu:
Ma 11 km hardlopen duur
Di Zwemmen duur
Wo Krachttraining & core
Do Rust (althans hele dag onderweg)
Vr 6 km hardlopen interval
Za Fietsen interval
Zo Zwemmen snelheid

285

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik heb deze week.....






niets gedaan :-)

Dat is wel heel lang geleden dat ik een week niet heb gesport. Tot en met donderdag had ik het te druk en daarna sloeg een flinke verkoudheid toe incl. lichte verhoging.

286

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Hier al enkele weken een goed ritme te pakken om het lichaam te laten wennen aan twee nieuwe sporten. Over enkele weken hoop ik de intensiteit wat te kunnen optrekken en op de fiets en op de loopschoenen ook het volume nog wat te kunnen verhogen.

De gemiddelde week ziet er als volgt uit:
- Ma: Rust
- Di: Fietsen: 2u herstel of extensief - Lopen: 10km herstel tot rustige duur
- Woe: Zwemmen: Techniektraining met de club (3000m) - Lopen: kort herstel (+-7km)
- Do: Fietsen: 1u extensief
- Vrij: Zwemmen: rustige duur (2000m)
- Za: Fietsen: 1u herstel
- Zo: Zwemmen: Snelheidstraining met de club (3000m) - Lopen: Interval (10km)

Drie avonden in de week probeer ik ook nog een 20-tal minuten corestability en lenigheid te doen.

287

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Hele fijne trainingsweek gehad, met maar liefst 10 (korte) trainingen!

Maandag: rustdag
Dinsdag: ik was vrij van mijn werk, s'middags een uurtje buiten gefietst, in de avond zwemtechniek training en schaatsles gegeven
Woensdag: duurloop van 11 km, 55 minuten
Donderdag: op de elite direto indoor Sufferfest intensieve fietstraining 1 uur
Vrijdag: buffelavond, 120 rondjes schaatsen (1,5 uur)
Zaterdag: s'ochtends duurloop 10 km, s'middags techniektraining schaatsen met snelle rondjes
Zondag: s'ochtends 1 uur zwemmen duur, s'middags een krachttraining op de fiets

Totaal 10 uur getraind, training stress score 600. Dit was de derde week van een trainingsblok, volgende week weer iets gas terug.

288

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Het grootste deel van de week vooral 's ochtends and 's avonds nog een nare hoest (bijna 3 weken dus alweer die verkoudheid), maar het werd wel steeds minder. Verder voelde ik me wel weer ok, dus wel rustig getraind.

Ma: rustig 45 min op de tacx
Din: rustig half uurtje gelopen
Woe: rustig uurtje op de tacx
Don: zwemtraining. Pittig: 4 rondes 100 easy, 100 race pace, 100 all out telkens met 10 sec rust, daarna 10x 25 sprint, 25 herstel, 5sec rust, daarna weer een rond 100m's.
Vrij: rustig 40 min lopen
Zat: rustig 50 min lopen en dat ging eindelijk weer eens wel ok
Zon: 50 min tacx sweet spot

Komende week verschillende kerstfeest verplichtingen maar ik hoop wel elke dag iets te doen, wil vooral het regelmatig lopen zsm weer oppakken.

289 Laatst bewerkt door Jörgen (09-12-18 22:40:30)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Vervelend hè zo'n griepje.

Hier na paar weken kwakkelen ook weer rustig aan het trainen, deze week twee keer hardgelopen, stukje gefietst en een keer gezwommen. Voelt weer goed maar nog wel een beetje stramme spieren. Snelheid lijkt wel ok.

Volgende week boscross, hopelijk ben ik dan weer helemaal fris.

290

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Hier zet de opbouw netjes door. Echt wel lekker om weer wat gestructureerder te trainen. Aan de andere kant maakt het ook niet uit om s een training te skippen. Vond het bijv. echt geen goed plan om in t donker in de stromende regen te fietsen.

Ma: Duurloop 13 km
Di: Zwemmen duur
Wo: Kracht & core
Do: Zwemmen snelheid, schaatsen
Vr: Rust
Za: Fietsen duur
Zo: Bruggenloop 15 km race

291

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik geniet nog van 2 dagen rust per week. Vanaf januari is dat voorbij.
Voor mij ziet een week er ongeveer zo uit:

Ma: zwemmen, meestal rond de 2200-2500m
Di: rust
Woe: intervaltraining lopen, 1 uur (soms daarna uitfietsen op Tacx)
Do: kracht/core, 1.15 uur
Vrij: rust
Za: MTB rond de 3 uur
Zo: duurloop, al dan niet in georganiseerde vorm, rond de 1,5 uur (daarna uitfietsen op Tacx)

292

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Rust(iger) weekje ingepland, kwam met werk ook wel goed uit.

Ma: 2x7 km fietsen, kracht&core
Di: Rust
Wo: Rust
Do: Schaatsen
Vr: Rust
Za: 2x6 km lopen, zwemmen snelheid
Zo: Fietstraining afgelast, dus nog meer rust wink

293

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Rustig weekje, verschillende kerstdiners gehad maar toch lekker kunnen trainen.
Ma: Rustig 45 min lopen
Dins: Rust
Woe: 40 min tacx (VO2 max)
Don: Zwemmen (2700m)
Vrij: Rustig half uurtje lopen
Zat: 50 min tacx (sweet spot)
Zon: Rustig 40 min lopen

Deze week wat core werk toevoegen en weer wat frequenter gaan lopen.

294 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (25-12-18 13:28:48)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Weer verder opbouwen, zo'n 10 uur getraind

Ma Fietsen interval
Di Zwemmen duur
Wo Kracht&core, uitlopen (2 km)
Do Zwemmen snelheid, schaatsles
Vr Rust
Za Lopen duur (16 km)
Zo Fietsen duur (>90 km)

Deze week ook nog, daarna wintersport!

295 Laatst bewerkt door MontanaMan (01-02-19 12:22:28)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Niet echt mijn week, maar meer mijn maand.
Lekker gezwommen, 8 uur, normaal 4-5u per maand. Er zit vooruitgang in. Vandeweek een CSS-set gezwommen met 20x 100m vertrekken op 1:45 en dat ging lekker.
Lekker gefietst, 13u op de tacx, maar niets buiten. Vergelijkbaar met vorig jaar rond deze tijd maar ftp nu is behoorlijk hoger en zit (weer) vooruitgang in, met een paar % bijgesteld gedurende de maand en kom al in de buurt van mijn top vorig jaar.
Weinig hardgelopen in januari: 31km. In december nog 135k, vorig jaar januari ruim 220k. Kreeg eind december last van mijn hielen. Ik vermoed dat het met een loopanalyse en aangepaste loopstijl te maken heeft. Daardoor land ik meer op mijn middenvoet (landde op mijn hak). Vreemd genoeg gaf de analyse aan dat daardoor de impact op mijn lichaam wel wat hoger werd, en op de een of andere manier hebben mijn hielen daar last van. Het loopt wel heel lekker die nieuwe stijl (voelt veel makkelijker en soepeler) en probeer het er langzaam in te slijpen (5 min oude, 1 min nieuwe stijl, 5x3 min lopen, 3x 5min lopen, 3x 10min lopen etc). Het leek goed te gaan anderhalve week geleden, maar toch weer een terugval. Nu oefeningen aan het doen om de kuiten/achilles/hiel sterker te krijgen (tenen op de trap). Volgende week een weekje skien, dus lekker oefeningen doen en dan kijken hoe het gaat met lopen erna.

296

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Afgelopen week helemaal niets getraind.. heb al de hele week heftige griep met koorts.

Van 10 uur in de week naar 0 is ook best heftig. Ben benieuwd wat dit met mijn conditie gaat doen als ik weer opgeknapt ben.

297

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Tri-John schreef:

Afgelopen week helemaal niets getraind.. heb al de hele week heftige griep met koorts.

Van 10 uur in de week naar 0 is ook best heftig. Ben benieuwd wat dit met mijn conditie gaat doen als ik weer opgeknapt ben.

Ik denk dat je conditie een stuk beter is dan wanneer je 10 uur had getraind met heftige griep met koorts wink

Beterschap in elk geval! (en overhaast het niet, dan ben je verder van huis).

298

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Maca944 schreef:
Tri-John schreef:

Afgelopen week helemaal niets getraind.. heb al de hele week heftige griep met koorts.

Van 10 uur in de week naar 0 is ook best heftig. Ben benieuwd wat dit met mijn conditie gaat doen als ik weer opgeknapt ben.

Ik denk dat je conditie een stuk beter is dan wanneer je 10 uur had getraind met heftige griep met koorts wink

Beterschap in elk geval! (en overhaast het niet, dan ben je verder van huis).

Inderdaad! Van een weekje rust wordt je niet veel slechter, van te snel weer voluit gaan dus echt wel.
Beterschap!


Ik heb inmiddels een lekkere routine opgebouwd in m'n training. Alleen de kracht/core training is komen te vervallen:
Ma Duurloop 70
Di Zwemmen 2400 m, fietsen 1.5 uur interval
Wo Zwemmen 2000 m (even gewisseld met lopen, had het zo koud en was laat big_smile)
Do Duurloop 60', schaatsles
Vr Rust
Za Interval lopen 50'
Zo Duurrit 2.5 uur

299 Laatst bewerkt door daveke (02-02-19 17:39:47)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

M: Rollenbanktraining, 1 uur 50 min met 3 blokjes in treshold zone
D: Rustige duurloop 50 min 's ochtends, smiddags koersje gereden op Zwift 70 min en savonds 2300 mtr gezwommen
W: Rust
D: Rustige duurloop 50 min 's ochtends, Smiddags 1 uur 50 min op de rollen met 6 sprintjes en savonds wederom 2300 mtr gezwommen
V: 3 uur duurtraining op de rollen
Z: Vandaag nog 50 min duurloop op programma staan
Z: Welverdiende RUST!

300

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

M: 60min herstel Tacx
D: 65min duurloop met tempo's 8x2min met pauze 3min
W: 60min rustige duur Tacx en 80min zwemmen met 18x100mtr
D: 60min Tacx met 15x1min 110%FTP met pauze 1min
V: 60min zwemmen tempo's
Z: 15km/1:20 uur duurloop en 90min rustige duur Tacx
Z: 15km/1:20 uur duurtempo 5x5min met pauze 3min en 120min Tacx met 4x10@90%FTP en 10min pauze op 65%

Totaal rond 12uur