1

Onderwerp: Holten inschrijving

Vanmorgen ging de wekker om 5.58 en zat ik om 6 uur mij al in te schrijven voor Holten; het moet niet gekker worden :-)

2

Re: Holten inschrijving

Wij hebben ons ook ingeschreven! In ons geval de OD, die loopt volgens mij niet zo snel vol dus eerst lekker uitgeslapen.

3

Re: Holten inschrijving

Ook ingeschreven!

Ik kon trouwens vooraf geen inschrijfdatum vinden, dus goed dat ik het hier lees.

4

Re: Holten inschrijving

Bart66 schreef:

Wij hebben ons ook ingeschreven! In ons geval de OD, die loopt volgens mij niet zo snel vol dus eerst lekker uitgeslapen.

Vorig jaar was de site vastgelopen, grrrr. Dat wilde ik me niet nog een keer laten gebeuren. Heb gekozen voor de 1/8ste ivm de 1/4 een week daarna in eigen dorp. Ik denk dat de 1/8ste het hardst gaat, veel locals die meedoen.

5

Re: Holten inschrijving

Iemand een idee hoe het parcours van de OD is? Vorig seizoen begonnen met triathlon en 3 achtsten en een sprint gedaan. Aankomend seizoen wil ik graag een kwart (of OD) doen, maar ik vraag me af of Holten een verstandig parcours is om voor het eerst een OD te gaan doen. Ik heb gehoord dat het een best pittig parcours is.

6

Re: Holten inschrijving

jolienspoler schreef:

Iemand een idee hoe het parcours van de OD is? Vorig seizoen begonnen met triathlon en 3 achtsten en een sprint gedaan. Aankomend seizoen wil ik graag een kwart (of OD) doen, maar ik vraag me af of Holten een verstandig parcours is om voor het eerst een OD te gaan doen. Ik heb gehoord dat het een best pittig parcours is.

Het fietsparkoers is heuvelachtig. Een stuk of 6 klimmetjes, waarvan 4 niet lang maar wel 9 a 10%. Het loopparkoers is bijna vlak, dus goed te doen en met de sfeer zit het altijd goed, dus ook al is het niet de makkelijkste om je debuut op de OD te hebben, ik vind het wel de leukste OD van Nederland.

7

Re: Holten inschrijving

Klopt, is leuke OD. Mooie omgeving, prima water om in te zwemmen en leuke sfeer.

Bij de korte klimmetjes is het handig om een beetje rustig aan te doen, ook al zie je de meesten er vol in gaan. Het parcours loopt lekker en is beschut dus je kunt verder behoorlijk tempo maken.

Het lopen is redelijk vlak maar niet volledig vlak zoals we in het westen gewend zijn.

8

Re: Holten inschrijving

*Zet Holten op verlanglijst voor na volgend jaar* (jullie maken reclame wink )

Louise

9

Re: Holten inschrijving

Hahaa Louise, +1 hier!

10

Re: Holten inschrijving

jolienspoler schreef:

Iemand een idee hoe het parcours van de OD is? Vorig seizoen begonnen met triathlon en 3 achtsten en een sprint gedaan. Aankomend seizoen wil ik graag een kwart (of OD) doen, maar ik vraag me af of Holten een verstandig parcours is om voor het eerst een OD te gaan doen. Ik heb gehoord dat het een best pittig parcours is.

Mijn eerste OD was vorig jaar in Holten. Het zwemmen, twee rondjes, in open water is lekker ruim opgezet. De boeien zijn groot en daardoor goed te zien als je zwemt. Bij het fietsen leg je een groot deel van de Holtenberg af, dit deel leg je ook twee keer af. Zoals aangegeven zitten er wat heuvels in, die zijn lastig maar niet erg lang. Bij het hardlopen leg je rondjes af van 2,5Km. De route loopt voor een deel door het dorp en voor een deel door buitengebied. In het dorp staat veel publiek langs de kant om je aan te moedigen.

De Holtenberg is vrij toegankelijk je kunt het parcours makkelijk op voorhand verkennen of daar gaan trainen.

11

Re: Holten inschrijving

O ja, tussen de twee zwemrondjes ga je even het water uit om er vervolgens weer in te springen. Als je dan wilt duiken zou ik adviseren even te oefenen, anders zit je bril op je achterhoofd. Makkelijker is om er gewoon in te springen.

12

Re: Holten inschrijving

Louise schreef:

*Zet Holten op verlanglijst voor na volgend jaar* (jullie maken reclame wink )

Louise

Ik weet genoeg leuke logeeradressen in de omgeving :-)

13

Re: Holten inschrijving

Jörgen schreef:

O ja, tussen de twee zwemrondjes ga je even het water uit om er vervolgens weer in te springen. Als je dan wilt duiken zou ik adviseren even te oefenen, anders zit je bril op je achterhoofd. Makkelijker is om er gewoon in te springen.

Dat heet een australian exit of een land lap.
Mocht je dit ooit ergens lezen...weet je dat je dr ff uit moet.

14

Re: Holten inschrijving

Laris schreef:
Bart66 schreef:

Wij hebben ons ook ingeschreven! In ons geval de OD, die loopt volgens mij niet zo snel vol dus eerst lekker uitgeslapen.

Vorig jaar was de site vastgelopen, grrrr. Dat wilde ik me niet nog een keer laten gebeuren. Heb gekozen voor de 1/8ste ivm de 1/4 een week daarna in eigen dorp. Ik denk dat de 1/8ste het hardst gaat, veel locals die meedoen.

De inschrijflijsten zijn vandaag bijgewerkt. 1/8 is idd vol. OD staat op ruim 300 (max 450).

15

Re: Holten inschrijving

Ik heb me toch maar ingeschreven, gezien de enthousiaste berichten over de triathlon. Ik heb nog 6 maanden om op heuveltjes te trainen, dus dat moet goed komen! smile

16

Re: Holten inschrijving

Bart66 schreef:
Laris schreef:
Bart66 schreef:

Wij hebben ons ook ingeschreven! In ons geval de OD, die loopt volgens mij niet zo snel vol dus eerst lekker uitgeslapen.

Vorig jaar was de site vastgelopen, grrrr. Dat wilde ik me niet nog een keer laten gebeuren. Heb gekozen voor de 1/8ste ivm de 1/4 een week daarna in eigen dorp. Ik denk dat de 1/8ste het hardst gaat, veel locals die meedoen.

De inschrijflijsten zijn vandaag bijgewerkt. 1/8 is idd vol. OD staat op ruim 300 (max 450).

Klopt, ik sta op 91 :-)

17

Re: Holten inschrijving

Ruim op tijd dus! Mijn nummer is 180.