1

Onderwerp: Nieuwe buitenbanden - welke is makkelijk te monteren?

De buitenbanden van mijn racefiets zijn aan vervanging toe. Op dit moment heb ik de Continental Grand Prix 4000s op mijn fiets, altijd met plezier op gefietst. Maar 1 groot nadeel van deze banden vindt ik dat ik ze heel moeilijk op en af de velg krijg (wellicht een probleem wat vaker bij vrouwen voorkomt dan bij mannen...). En nee dat ligt niet aan mijn techniek, de band die ik gebruik om mee te Tacxen krijg ik er prima op zonder manlief te roepen.

Ik wil met mijn nieuwe banden natuurlijk ook wel in staat zijn om een lekke binnenband te kunnen wisselen ook bij wat kouder weer vandaar mijn vraag: Wat is tegenwoordig een goede buitenband die ook makkelijk is om binnenbanden te wisselen? En wat voor een banden rijden jullie op? Rijdt iedereen op 25 mm tegenwoordig?

2

Re: Nieuwe buitenbanden - welke is makkelijk te monteren?

De eerste keer nieuwe band is altijd wat meer wrikken hoor.
En n Tacxband is van heel ander materiaal, kan best dat t daarom anders gaat.

Ik rij met Schwalbe one. Krijg ze er zelf om, maar de eerste keer bij nieuwe band blijft gewoon ruk.
Veel 'kneden' die band, duwen en trekken, dat scheelt.
Geen bandenlichters erbij want dan prik je alles lek...

3

Ik heb ook GP4000s, en ik gebruik bij nieuwe banden ook gewoon bandenlichters, anders krijg ik ze er niet op lol

triathlon is 3x leuker!

4

Eh ja de band erop met de bandenlichters is inderdaad ook mijn 'nood'oplossing big_smile maar officieel hoort het niet inderdaad

5 Laatst bewerkt door ronnyke (27-12-18 09:49:32)

Schwalbe one is naar mijn weten de meest makkelijke band om te monteren. Nu heeft het wiel zelf er ook wel wat mee te maken heb ooit eens wielen van campa gehad en daar ging geen enkele band vlot omheen sommige zelfs gewoon niet.

6

Heb nu Vredesteins, en die gaan stukken makkelijker dan de Continentals. Vind die laatste wel heel fijne banden, ook amper op lekgereden.