1

Onderwerp: Wetsuit 3/4 of full?

Hallo allemaal,

Ik ben aan het overwegen om een Zone3 Versa Wetsuit aan te schaffen. Ik lees dat dit een goed instapmodel is voor beginnende triatleten, en laat ik dat nou net zijn. In tegenstelling tot andere wetsuits heeft dit wetsuit een soort driekwarts mouwen en benen. Ik lees in sommige reviews ook dat dit wetsuit minder geschikt is voor de langere afstanden. Nu doe ik in september mee met een IM70.3 dus ik vraag me een beetje af of dit wel een geschikt aankoop is of dat ik toch voor een full wetsuit moet gaan. Mensen met ervaringen/tips? Alles is welkom. Alvast dank!

Groet,

Perry

2

Re: Wetsuit 3/4 of full?

Dat is niet echt een wetsuit voor triatlon maar meer voor swimruns.

3

Re: Wetsuit 3/4 of full?

Ik zie eigenlijk nooit iemand in een 3/4 pak bij een triathlon. Er zal dus wel een reden voor zijn.

Tip, ga voor een goede tweedehandse ipv een nieuw instapmodel. De flexibiliteit van een duurder pak is zoveel beter!
Op marktplaats komen ze voorbij, maar ook in de fb groep triathlon artikelen te koop.

4

Re: Wetsuit 3/4 of full?

Dit wetsuit geeft nauwelijks drijfvermogen en dat is nu net wat een beginner nodig heeft. Op Wiggle staat nu een Zone3 Aspire voor 181 euro (bij de meeste shops 300+ euro). Wel nog maar in een paar maten te krijgen. Alhoewel een wetsuit persoonlijk is, krijgt de Aspire echt overal lovende kritieken en reviews.

5

Re: Wetsuit 3/4 of full?

ic3d schreef:

Dit wetsuit geeft nauwelijks drijfvermogen en dat is nu net wat een beginner nodig heeft. Op Wiggle staat nu een Zone3 Aspire voor 181 euro (bij de meeste shops 300+ euro). Wel nog maar in een paar maten te krijgen. Alhoewel een wetsuit persoonlijk is, krijgt de Aspire echt overal lovende kritieken en reviews.

Verdorie, niet mijn maat! Enige ervaring met de Zone3 Azure? Is ook goed te betalen en ik lees goede reviews smile

6

Re: Wetsuit 3/4 of full?

jolienspoler schreef:
ic3d schreef:

Dit wetsuit geeft nauwelijks drijfvermogen en dat is nu net wat een beginner nodig heeft. Op Wiggle staat nu een Zone3 Aspire voor 181 euro (bij de meeste shops 300+ euro). Wel nog maar in een paar maten te krijgen. Alhoewel een wetsuit persoonlijk is, krijgt de Aspire echt overal lovende kritieken en reviews.

Verdorie, niet mijn maat! Enige ervaring met de Zone3 Azure? Is ook goed te betalen en ik lees goede reviews smile

Ik heb vorig jaar de Zone 3 activate+ (Ook Wiggle exclusieve) gekocht bij Wiggle, ik vermoed dat dit zijn opvolger is want de activate hebben ze niet meer en zit in dezelfde prijsrange. Ik ben er tevreden over, al had ik geluk dat ik één van de laatste had, dus voor een prikkie kunnen krijgen.

7

Re: Wetsuit 3/4 of full?

ic3d schreef:

Dit wetsuit geeft nauwelijks drijfvermogen en dat is nu net wat een beginner nodig heeft. Op Wiggle staat nu een Zone3 Aspire voor 181 euro (bij de meeste shops 300+ euro). Wel nog maar in een paar maten te krijgen. Alhoewel een wetsuit persoonlijk is, krijgt de Aspire echt overal lovende kritieken en reviews.

Dank voor de tip! Ik heb hem direct besteld big_smile

8

Re: Wetsuit 3/4 of full?

Huppa! Mooi, dat is nog eens doorpakken haha.

9

Re: Wetsuit 3/4 of full?

Ik ben uiteindelijk voor de DHB Aeron gegaan, ook via Wiggle. Nog niet zo'n bekend merk binnen de triathlonwereld volgens mij, maar heeft op zich prima reviews. Ik ben benieuwd! Nu nog wachten tot het buitenwater weer op temperatuur is smile

10

Re: Wetsuit 3/4 of full?

DHB is het eigen merk van Wiggle dacht ik.
Dus alleen daar te koop, vandaar dat je het niet veel ziet. Prima als instapmodel, ben er zelf ook mee begonnen.

11

Re: Wetsuit 3/4 of full?

Perry87 schreef:
ic3d schreef:

Dit wetsuit geeft nauwelijks drijfvermogen en dat is nu net wat een beginner nodig heeft. Op Wiggle staat nu een Zone3 Aspire voor 181 euro (bij de meeste shops 300+ euro). Wel nog maar in een paar maten te krijgen. Alhoewel een wetsuit persoonlijk is, krijgt de Aspire echt overal lovende kritieken en reviews.

Dank voor de tip! Ik heb hem direct besteld big_smile

Mooi, zul je geen spijt van krijgen!

12

Re: Wetsuit 3/4 of full?

ic3d schreef:

Mooi, zul je geen spijt van krijgen!

Komt maandag binnen, ik laat het je weten!