1

Onderwerp: Hartslagsensor voor zwift op de laptop

Ik investeerde in een Wahoo Kickr Core omdat er de laatste tijd weinig tijd overblijft om overdag op de fiets te trainen.
Nu heb ik echter een klein probleem.
Ik wil graag Zwift (of een andere programma) gaan gebruiken via mijn laptop.
Via de ANT+ dongle die ik ook kocht is contact maken met de Wahoo geen enkel probleem, maar mijn hartslagsensor werkt enkel via Bluetooth.

Is er een manier om mijn Bluetooth hartslagband toch connectie te laten maken met mijn laptop?
Of is de enige optie een andere sensor kopen die ook via ANT+ werkt?

2

Re: Hartslagsensor voor zwift op de laptop

Heb je niet toevallig bluetooth op je laptop zitten?
En anders zou volgens mij elke goedkope usb->Bluetooth ontvanger moeten werken denk ik.

3

Re: Hartslagsensor voor zwift op de laptop

ruben_vandenberghe schreef:

Ik investeerde in een Wahoo Kickr Core omdat er de laatste tijd weinig tijd overblijft om overdag op de fiets te trainen.
Nu heb ik echter een klein probleem.
Ik wil graag Zwift (of een andere programma) gaan gebruiken via mijn laptop.
Via de ANT+ dongle die ik ook kocht is contact maken met de Wahoo geen enkel probleem, maar mijn hartslagsensor werkt enkel via Bluetooth.

Is er een manier om mijn Bluetooth hartslagband toch connectie te laten maken met mijn laptop?
Of is de enige optie een andere sensor kopen die ook via ANT+ werkt?

CABLE kan dat, coverteert BT naar ANT+ zie https://npe-inc.com/cableinfo/about-cable/

4

Re: Hartslagsensor voor zwift op de laptop

Bedankt voor de tips maar ik heb voor het gebruik van Zwift al een andere oplossing gevonden.
"Zwift companion" installeren op mijn smartphone. Deze kan via bluetooth connectie maken met mijn hartslagband, en stuurt dit vervolgens door naar mijn laptop via wifi.

Als ik ook andere programma's ga uittesten zal ik opnieuw naar een oplossing moeten zoeken of één van de opgesomde oplossingen moeten aanschaffen waarschijnlijk.
Bedankt!