2,551

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Jörgen schreef:

Enig idee hoe het bandje los is geraakt?

Ik denk door extensief buigen van mijn pols. Ik fietste met mijn kerstpakket los op mijn bagagedrager en dat is soms niet handig met stoplichten etc. Ik heb er nu maar een tie wrap omheen gedaan.

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,552

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Remco schreef:

Heb sinds bijna 2 jaar een Fenix 5. Ben er zelf ook erg tevreden over. Het originele siliconen bandje van Garmin begaf het ongeveer na een jaar. Nieuw bandje van Garmin kost €50, dus via chinese webshop voor €4 per stuk een zwik namaak bandjes gekocht. Ben nu na een jaar nog steeds met de eerste bezig en nog nooit losgeschoten. Gebruik dit bandje voor dagelihks gebruik en lipen en fietsen. Voor zwembad gebruik ik het extra bandje van Garmin (knal geel) dat er bij zat toen ik hem kocht. Dat geel is toch lelijk dus niet erg als het een beetje uitbijt door het chloor. Het is belangrijk dat het klikmechanisme van het bandje goed vast zit aan het klokje, na wisselen bandje altijd goed controleren.

bedankt voor de info!

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,553

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vandaag mijn eerste zwemwetsuit gekocht. Lekker zweten tijdens het passen van de verschillende merken en modellen smile

2,554

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Hoka One One Clifton 5. So far so good (derde kerstdagloop qua wedstrijd en wat trainingen) smile

en

New Balance 880. Nog niet op gelopen, wordt de afwisselingsschoen met de Hoka's. Dan kijk ik in april wel welke het wordt voor Enschede.

Vorige paren zijn nu wel aardig af dus het mocht wel weer een keertje.

2,555

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Het laatste onderdeel voor mijn tweede tijdritfiets vandaag gekocht!

Zipp Super-9 Clincher big_smile

2,556

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Slash ATV snowboard.

Niet voor een triathlon maar wel heel erg bij mee!

Soms lijkt het alsof ik alleen maar dure hobby's heb.

Gelukkig wel allemaal hobby's waar veel voor moet worden bewogen.

2,557

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Eindelijk knoop doorgehakt en de Polar Vantage M gekocht.

Zit lekker, staat mooi en voldoet waarschijnlijk aan meer dan genoeg van mijn eisen. Nu rustig eens alle functionaliteiten uitzoeken en gericht aan de slag!

2,558

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Toch maar eens een Finis tempotrainer gekocht naar aanleiding van de CSS test van gisteren.

2,559

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Waar heb je deze gekocht? Ik ben ook van plan om een aan te schaffen.

2,560

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Maca944 schreef:

Toch maar eens een Finis tempotrainer gekocht naar aanleiding van de CSS test van gisteren.

Ben benieuwd hoe je dat bevalt!
Maak je er een apart topicje over als je verslag uit brengt? smile

2,561

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Kaniman schreef:

Waar heb je deze gekocht? Ik ben ook van plan om een aan te schaffen.

Ik heb hem besteld via amazon.de (https://www.amazon.de/Erweiterte-Akusti … ords=finis), maar nog niet geleverd gekregen (al maak ik me daar bij amazon niet zo heel veel zorgen over). Hier is hij ongeveer net zo duur: https://www.proswimwear.nl/cyber-monday … ellow.html

Duur ja, ik vind het erg veel geld voor zo'n simpel stuk plastic, het zou ideaal zijn als er een (bluetooth) exemplaar komt dat vanaf je Garmin of Polar aan te sturen is.

Hedcandy schreef:

Ben benieuwd hoe je dat bevalt!
Maak je er een apart topicje over als je verslag uit brengt? smile

Zal ik doen, wellicht dat er hier al anderen zijn die zo'n ding hebben. Bij IZGS trainen we er best vaak mee (CSS ± een paar seconden), het lijkt me handig om gedurende langere afstanden je tempo vast te kunnen houden.

2,562 Laatst bewerkt door ronnyke (30-01-19 16:27:41)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Heb zelf ook zo een Finish tempotrainer maar dat ding vreet baterijen.

2,563

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ronnyke schreef:

Heb zelf ook zo een Finish tempotrainer maar dat ding vreet baterijen.

Na hoe lang moest je je al vervangen dan? Ik doe er al bijna een jaar mee.

Gebruik m vooral om op slagfrequentie te trainen en kan daarmee ook m'n tempo vrij constant houden. Echt wel een aanrader!

2,564

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ronnyke schreef:

Heb zelf ook zo een Finish tempotrainer maar dat ding vreet baterijen.

Dat snap ik niet. De mijne doet het al twee jaar.... ik zwem denk ik te weinig smile .
Heeft me geholpen mijn superlage slagfrequentie (iets..) omhoog te krijgen. En inderdaad om setjes te doen nav CSS. En vast een bijdrage geleverd om in Klagenfurt in de voor mij onvoorstelbare tijd van 1:11 uit het water te komen. Kleine investering (zeker binnen deze sport....) met groot effect. Aanrader. cool

triathlon is 3x leuker!

2,565

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik vond het ook een nuttig ding om mee te trainen, maar ik heb er twee versleten: allebei binnen een jaar kapot, als ik me goed herinner beide keren na batterijen vervangen, dat-ie daarna niet goed contact meer maakte. Toen dacht ik: laat maar verder. Te duur inderdaad ook dan, voor zo'n dingetje. Maar mogelijk heb ik pech gehad.

Ik gebruikte het vooral om vlak op CSS te zwemmen, en gelukkig kan dat in het zwembad waar ik het vaakst kom ook best goed op de klok.

Louise

2,566

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Handig tooltje inderdaad. Om vlak te zwemmen, en ook om uit te zoeken welke slagfrequentie optimaal voor je is. Overigens zet ik nu wel eens een alarm op mijn garmin om vlak te zwemmen. Dat kan alleen per sec, dus als ik het alarm per baan zet dan verspringt het 4 sec over 100m.

2,567

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Een paar van die Nike Zoom Pegasus 35's

Eens zien hoe die schoen me bevalt, en als dat positief is, komt dat paar Vaporfly 4%'s er ook nog. Als het in de details gaat zitten, is dat denk ik het laatste waar ik qua materiaal nog iets kan winnen big_smile

2,568

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Finis tempotrainer is onderweg, net ook een zwift footpod besteld.

2,569

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Brooks Vapor 4 :-)

2,570

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik toevallig donderdag de brooks levitate 2. En ik merk echt flink verschil met lopen!

2,571

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Fuji Sportif 2.3. mooi rood! smile link: http://www.fujibikes.com/usa/bikes/road … portif-2-3

Nu omgebouwd met SRAM 2x10 ipv Shimano Claris 2x8. En er komt een vlottere wielset op (hangt nog in de schuur).

Ik ben er blij mee. Het is niet het racemonster dat de meesten hier hebben maar het is mijn eerste nieuwe racefiets sinds... ooit. Hiervoor ook leuk gereden op allerlei soorten staal maar het is wel eens fijn om een fiets te kopen die gelijk werkt, zonder dat je eerst trapassen, crancks, tape, zadels etc. etc. MOET vervangen.

Soort van tourframe, zodat ik ook nog eens (met een dragertje) naar een loopje kan fietsen en weer terug. Nu wordt het tijd om de motor op te bouwen (ikzelf dus). Want dat wordt voorlopig de beperkende factor (helaas big_smile).

Nu nog ergens een tri-stuurtje scoren...

2,572 Laatst bewerkt door marcell (18-02-19 14:35:26)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Kaniman schreef:

Finis tempotrainer is onderweg, net ook een zwift footpod besteld.

Tempo trainer is een fijn tooltje!

PGN10T schreef:

Fuji Sportif 2.3. mooi rood! smile

Gave fiets! Daar ga je vast veel mooie kilometers mee maken!


Zelf dit weekend een fietskar aangeschaft. Eentje die mooi achter al m'n fietsen gemonteerd kan worden en redelijke vering en banden moet hebben om ook ons zoontje wat comfort te geven terwijl papa fietst. Ook te gebruiken tijdens het hardlopen. :-)

Nog geen idee hoe het fietst, maar geeft me in ieder geval meer ruimte voor fietstrainingen zonder dat ik mijn vrouw thuis laat met de kleine. En het belangrijkste natuurlijk heerlijk om er samen met hem zo op uit te kunnen trekken!

Zal binnenkort een ervaringsverhaaltje op mijn blog schrijven. Én ik heb 'm via marktplaats, dus dat wordt sowieso geen "verkapt sponsorpraatje" ;-)

2,573

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

marcell schreef:
Kaniman schreef:

Finis tempotrainer is onderweg, net ook een zwift footpod besteld.

Tempo trainer is een fijn tooltje!

Kleine tip voor de tempotrainer, als je modus 1 gebruikt kan je per 1/100 seconde de piep aanpassen en daarmee wel heel accuraat je CSS tijd per 25 meter instellen. Met modus 2 gaat het maar per seconde, wat betekent dat de CSS slechts per 4 seconden instelbaar is. We zwemmen vaak net iets boven of onder onze CSS-tijden en ik heb gemerkt dat ik het prettig vind om exact op die tijden te zwemmen. De piep is ook te starten dmv knop 1 net als in modus 2.

2,574

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Zojuist één paar New Balance Fresh Foam 1080v9 gekocht, het derde paar hardloopschoenen in twee maanden tijd.

Voorlopig is het weer even klaar, anders lijkt het wel een fetish.

2,575

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Maca944 schreef:
marcell schreef:
Kaniman schreef:

Finis tempotrainer is onderweg, net ook een zwift footpod besteld.

Tempo trainer is een fijn tooltje!

Kleine tip voor de tempotrainer, als je modus 1 gebruikt kan je per 1/100 seconde de piep aanpassen en daarmee wel heel accuraat je CSS tijd per 25 meter instellen. Met modus 2 gaat het maar per seconde, wat betekent dat de CSS slechts per 4 seconden instelbaar is. We zwemmen vaak net iets boven of onder onze CSS-tijden en ik heb gemerkt dat ik het prettig vind om exact op die tijden te zwemmen. De piep is ook te starten dmv knop 1 net als in modus 2.

Bedankt voor de tip! Had mode 2 hiervoor al 1 maal gebruikt.
Vooral bezig geweest met m'n slagfrequentie (mode 3) omdat deze te laag is bij mij (dood punt in mijn slag).
Was even wennen maar lukt toch aardig, zal vooral veel oefenen worden, maar ben overtuigd dat dit een meerwaarde zal zijn.

@marcell Veel plezier met de fietskar! Ik heb de mijne vroeger ook 2de hands gekocht en heel veel gebruikt om te fietsen (niet om te trainen wink ), maar het loopwiel liep nooit helemaal recht en was verschrikkelijk om mee te lopen. Zorg dat hij dus mooi rechtdoor loopt voor je er effectief mee gaat lopen!