301

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Qua trainen weer 2 beroerde weken. De eerste week was gepland, want skien. Eerste dag een schuiver gemaakt maar weinig last van. Op de laatste dag ziek geworden (zaterdag). Irritant want we moesten 's ochtends het appartement uit en vertrokken in de namiddag pas. Dus toch maar de berg op. Voelde me beroerd, daarna met de trein, hotel, vliegtuig, werd er niet beter op. Flinke koorts en maandag en dinsdag van werk thuis gebleven.
Donderdag voelde ik me redelijk goed en met de tri club zwemtraining meegedaan. Veel techniek en op het laatst wat sprintjes. Toen bleek dat die schuiver van de eerste dag toch meer schade had aangericht dan gedacht, flink last van mijn ribben erna, meer dan de dag van, of dagen na, de val. En nu nog steeds.
Gister uurtje tacx gedaan en dat ging wel qua pijn, maar mijn longen vonden het ook nog niet helemaal leuk.
Deze week zal zich dus beperken tot wat tacx werk. Geen lopen, geen zwemmen, geen core. Doe wel braaf mijn oefeningen voor mijn hielen, dus hopelijk heb ik daar geen last meer van als ik weer begin met lopen.

302

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Vervelend Montana! Ziek zijn en reizen is echt rot inderdaad. Hopelijk snel weer hersteld.

Ik klooi wat met een blessure, maar kan gelukkig alles behalve lopen wel gewoon blijven doen.
Wel jammer dat juist de eerste tussendoelen wat loopwedstrijden zijn. Maar goed, liever heel blijven voor het echte doel he wink

Ma: Duurloop 14 km
Di: Zwemmen duur, fietsen clubtraining interval
Wo: Rust
Do: Zwemmen techniek, schaatsen
Vr: Rust
Za: Lopen (joggen) herstel 4 km
Zo: Fietsen duur 90 km

Toch weer 10 uur in de pocket. Deze week laatste schaatsles, dan nog meer fietsen! Lekker hoor, zeker nu het weer wat beter weer wordt.

303

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Mja sinds Egmond wat met de gezondheid gesukkeld denk geïrriteerde luchtwegen door de koude maar vorige week toch weer rond de 13u kunnen trainen. Over 45 dagen sta ik aan de start van mijn eerste tri dit jaar dus word tijd dat ik toch wat volume kan gaan beginnen opbouwen.

304

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

MontanaMan schreef:

Qua trainen weer 2 beroerde weken.

Goed balen zulke weken! Zelf een paar weken geleden ook bijna 3 weken te ziek om te trainen geweest. Flinke impact op mijn conditie en structuur gehad..

Zelf nu weer goed opgepakt en afgelopen week weer "gewoon" 6 dagen getraind. Focus ligt bij mij vooral op fietsen en lopen, zwemmen afgelopen week niet aan toe gekomen. De tijd die ik kwijt ben om naar het zwembad te gaan komt op dit moment niet zo lekker uit met het thuisfront.

305

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Vervelend, Montanaman, beterschap gewenst. Gekneusde ribben weer? Vervelend is dat. Ziek reizen is idd heel naar en daar wordt het zeker niet beter van.

Ik heb afgelopen week vooral genoten van het weer: 4 uur hardgelopen over 3 trainingen verspreid en gister dik 3 uur gefietst. alles in zon en warmte - heerlijk! Zo lang fietsen was even geleden dus ik voel dat vandaag wel bij m'n heupen. Ik was ook niet aan zwemmen toegekomen, vooral door twee extreem lange werkdagen en in het weekend geen zin om buiten-tijd op te offeren voor de chloorbak. Nouja, nog niet zo erg. 

Deze week kalm aan en dan zaterdag een halve marathon, ik ben benieuwd. 

Louise

306

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Succes Louise!!

Mijn trainibgen liggen compleet op zn gat want ik ben op vakantie.
Maar genoeg activiteiten hier, veel hiken in de bergen/jungle (min 3 uur per dag als we gaan), canyoning, raften, ziplinen en duiken.
Hopelijk is mn conditie niet al te veel om zeep, ik kom deze week weer thuis en ga zaterdag mn trainingen weer oppakken, hopelijk is de jetlag dan ook voorbij...

307

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Waar ben je dan, Hedcandy - even nieuwsgierig? En veel plezier nog!

Louise

308

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Klinkt goed Hedcandy!

309

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Louise schreef:

Waar ben je dan, Hedcandy - even nieuwsgierig? En veel plezier nog!

Louise

Ik was bijna 3 weken in Costa Rica.
Nu net 24u thuis.
Wat een overweldigend prachtig land was het!

310

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Maandag: 40 km gefietst (heerlijk in de zon)
Dinsdag: 1500 m zwemmen (50 m bad)
Woensdag: tempo duurloop 12,5 km
Donderdag: rust
Vrijdag: 1000 m zwemmen (25 m bad)
Zaterdag: lopen - kracht 1,5 uur bos/hei
Zondag: tja de weersvoorspellingen zijn super dus weet niet of ik de fiets kan laten staan
Op naar de 1e 1/4 triathlon!

311

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Costa Rica, lijkt me fantastisch, staat heel hoog op mijn lijstje in ieder geval!

@Nathalie, lekker dat je ook in een 50m kunt zwemmen, ik heb daar altijd het idee dat ik veel meer echt zwem dan in een 25m bad.

312

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

@MontanaMan klopt 50m is echt een verschil, goede voorbereiding op een lang stuk in open water (heb ik ook nog nooit gedaan)

313 Laatst bewerkt door HansH (23-02-19 09:35:52)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Bijna vier weken door Thailand aan het zwerven en mijn training beperkt zich tot een paar km open water zwemmen, kleine stukjes hardlopen en lekkere massages smile Oh ja, ook nog mijn open water duikbrevet gehaald dus ook het onder water zwemmen gaat nu heel aardig lol Ik ben hier vroeger al wat vaker geweest, en beperk me nu tot Islands & Beaches. Prima mentale voorbereiding op de 70.3 van Luxemburg volgens mij cool

triathlon is 3x leuker!

314

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Zeker doen Montanaman!

Heerlijk HansH! Ik zou overigens bij het duiken vooral zo min mogelijk zwemmen, dan verspil je maar lucht...de truc is zo stil mogelijk te blijven hangen, des te langer duurt je duik wink veel plezier nog daar en zie je in Luxemburg haha.

315

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Hedcandy schreef:

Heerlijk HansH! Ik zou overigens bij het duiken vooral zo min mogelijk zwemmen, dan verspil je maar lucht...de truc is zo stil mogelijk te blijven hangen, des te langer duurt je duik wink veel plezier nog daar en zie je in Luxemburg haha.

I know, en maak je geen zorgen, ik beperk mijn inspanning hier tot het minimum lol

triathlon is 3x leuker!

316

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Wauw, lekker, Hedcandy en Hans!

317

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Louise schreef:

Wauw, lekker, Hedcandy en Hans!

Dank je Louise, het is geweldig relaxed en overweldigend mooi. Wilde vorig jaar eigenlijk ook de winter ontvluchten, maar was toen aan het trainen voor een hele, dus dat leek me niet handig. Dit jaar mijn prioriteiten wat omgegooid  wink

triathlon is 3x leuker!

318

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

HansH schreef:
Hedcandy schreef:

Heerlijk HansH! Ik zou overigens bij het duiken vooral zo min mogelijk zwemmen, dan verspil je maar lucht...de truc is zo stil mogelijk te blijven hangen, des te langer duurt je duik wink veel plezier nog daar en zie je in Luxemburg haha.

I know, en maak je geen zorgen, ik beperk mijn inspanning hier tot het minimum lol

big_smile

319

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

HansH schreef:

Wilde vorig jaar eigenlijk ook de winter ontvluchten, maar was toen aan het trainen voor een hele, dus dat leek me niet handig. Dit jaar mijn prioriteiten wat omgegooid  wink

Kan ik me wat bij voorstellen. Ik was heel vorige winter naar de zomer (Australië en Nieuw-Zeeland), maar dat heeft wel het hele triathlonseizoen beïnvloed, ja. Maar het was wel superlekker!

Louise

320 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (24-02-19 21:26:57)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Rustiger (minder intensief) weekje gehad. Was helaas niet voldoende om blessure te laten overgaan, dus nu maar even helemaal loop-rust houden. Ben overtuigd; moest het toch eerst even proberen hé  wink

Ma 13 km duurloop
Di Zwemmen duur, fietsen interval 90'
Wo Rust
Do Zwemmen techniek, schaatsles
Vr 10 km duurloop
Za Fietsen losrijden 120'
Zo Lopen 10 km race

321

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

De goede weg is weer ingeslagen. De ribben zijn nog gevoelig maar niet meer hinderlijk, ook niet met lopen (eerste loopjes afgelopen week nog wel, laatste niet meer). Hielen ook gevoelig maar niet pijnlijk, dus hopelijk blijft dat goed gaan met opbouwen. Fietsen gaat goed, afgelopen week alle sessies op 100% van mijn ftp gedaan, wat mijn top was vorig jaar april - juni. Wel nog een verkoudheid gehad vanaf dinsdag. Maar meer dan snotteren en een beetje keelpijn was het niet, dus wel doorgetraind

Ma: 1u tacx VO2Max intervallen
Din: 3.5k lopen, 10 min kracht (benen)
Woe: 45 tacx sweet spot (iets korter vanwege verkoudheid)
Don: 4k lopen opgebroken in 4x 5 min met 1 min wandelen
Vrij: 1u20m tacx sweet spot intervallen
Zat: lopen 4.7k in 5x 5 min met 1 min wandelen
Zon: 1u10m tacx aerobic

Komende week de lijn doortrekken hopelijk, en weer een keertje zwemmen en core doen, kijken hoe de ribben dat houden.

322

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Even een weekje helemaal niet gelopen om m'n enkel te laten herstellen. Vanaf nu heel voorzichtig opbouwen.

Ma Rust
Di Zwemmen duur, fietsen clubtraining (interval)
Wo Rust
Do Zwemmen techniek, fietsen interval (sweetspot)
Vr Fietsen herstel
Za-Zo weekendje weg

323

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Weer back on track na de vakantie

Maandag 50 min D1 lopen
Dinsdag 40 min D1 lopen
Woensdag 2,5u fietsen
Donderdag kracht/core 1,5 u
Vrijdag rust
Zaterdag 2u fietsen
Zondag trailrun + oefeningen 2u

Deze week het zwemmen er weer bij.

324

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Vorige week een dikke 14u getraind met enkele vrij stevige prikkels. Ben blij dat mijn lopen eindelijk terug in zijn normale doen is want begon me toch wel zorgen te maken, blijkbaar moeten mijn ouwe benen toch wat meer verzorgd worden voor en na een inspanning.

325

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Hedcandy schreef:

Weer back on track na de vakantie

Maandag 50 min D1 lopen
Dinsdag 40 min D1 lopen
Woensdag 2,5u fietsen
Donderdag kracht/core 1,5 u
Vrijdag rust
Zaterdag 2u fietsen
Zondag trailrun + oefeningen 2u

Deze week het zwemmen er weer bij.

Anderhalf uur kracht/core, wat doe je dan?
Moet er zelf niet aan denken, vooruitzicht van een half uurtje trek ik nog wel, maar veel langer moet dat toch echt niet worden.