2,676

Re: prestaties van de dag

Gisteren de eerste CSS test van het jaar gedaan bij mijn triathlonvereniging. Afgelopen vrijdag hadden we een clinic van Bas van Velthoven en naar aanleiding van mijn onderwaterbeelden, waarbij ik duidelijk te veel ronddraaide en weinig water naar achteren verplaatste, adviseerde hij me om meer 'rechthoekig' te denken. Ik heb me tijdens de 400 en 200 meter van de test voornamelijk daar op gericht en dat leverde een 400 meter in 6m55s en een 200 meter in 3m13s op (en een CSS van 1m51s). Met die CSS ga ik werken, maar ik heb niet eerder een 400 en een 200 meter zo snel gezwommen (de vorige keer gingen ze in 7m25s en 3m30s). Ik weet dat ik nog heel ver weg ben van de voorkant van het zwemveld, maar met deze progressie ben ik vooralsnog erg blij.

2,677

Re: prestaties van de dag

Gisteren mijn PR op de halve marathon met maar liefst 3 minuten aangescherpt naar 1:36:57!

2,678

Re: prestaties van de dag

Perry87 schreef:

Gisteren mijn PR op de halve marathon met maar liefst 3 minuten aangescherpt naar 1:36:57!

Netjes. Welke was dat?

2,679

Re: prestaties van de dag

Jörgen schreef:
Perry87 schreef:

Gisteren mijn PR op de halve marathon met maar liefst 3 minuten aangescherpt naar 1:36:57!

Netjes. Welke was dat?

Dank je! Twiskemolenloop, één van mijn favoriete loopjes in de omgeving Amsterdam. Prachtig natuurgebied en niet te druk

2,680

Re: prestaties van de dag

Vandaag Groet uit Schoorl uit Schoorl (30 km) gelopen, als test op weg naar de marathon van Rotterdam. M'n gemiddelde was iets beter dan vorige maand (Halve van Egmond), maar m'n benen vonden het niet meer zo leuk na 25 kilometer. De rest ging dus op karakter, met wat verval in laatste 2 km. Uiteindelijk in 2:33 weer binnen.

Gelukkig heb ik de komende tijd nog wat lange duurloopjes in m'n schema staan, zodat m'n benen kunnen wennen aan de langere afstanden.

Overigens heel mooi parcours om te lopen, ik heb van het begin tot het eind genoten!

2,681

Re: prestaties van de dag

Vandaag de Groet uit Schoorl halve marathon gelopen in 1:38:20, maar 3 minuten achter mijn PR (en laatste halve) van 23 jaar geleden. ik heb mezelf wel pijn gedaan...gemiddelde hartslag 182. Maar zeer tevreden en met de storm en stortbuien van gisteren toch uitstekende omstandigheden! Zeer goed georganiseerde loop.

2,682

Re: prestaties van de dag

Ja Groet uit Schoorl was een leuke run. Mijn voorbereiding was wegens 6 weken op zee werken gereduceerd tot 5 dagen (3 keer stukje gelopen) maar toch redelijk tevreden met m'n tijd van 1:31.

Mijn triathlon blog: www.ironlen.com

2,683

Re: prestaties van de dag

Ik heb met wat mensen van de loopgroepen van de atletiekvereniging 19km verkend van de Salland Trail. Veel, heel veel blubber en plassen. Pittig met alle klimmetjes; over 2 weken nog een keer en dan op 9 maart los!

2,684

Re: prestaties van de dag

Vandaag weer heerlijk om 5 uur wakker geworden met 40min Z2 lopen gevolgd door een half uurtje fietsen..

Weer consistentie opbouwen na flink ziek te zijn geweest, en wat privé omstandigheden waardoor het trainen er niet altijd van kwam de afgelopen weken.

2,685

Re: prestaties van de dag

Laris schreef:

Ik heb met wat mensen van de loopgroepen van de atletiekvereniging 19km verkend van de Salland Trail. Veel, heel veel blubber en plassen. Pittig met alle klimmetjes; over 2 weken nog een keer en dan op 9 maart los!

Ja, klinkt al leuk! Meestal is het een vrij "droge" trail, kiek'n wat wort. Een keer flink blubber zou wel lachen zijn :-) Heb destijds de sneeuw-versie gemist (5-6 jaar terug?). Bijna altijd mooi weer daar.

2,686

Re: prestaties van de dag

arnosmit schreef:

Vandaag de Groet uit Schoorl halve marathon gelopen in 1:38:20, maar 3 minuten achter mijn PR (en laatste halve) van 23 jaar geleden. ik heb mezelf wel pijn gedaan...gemiddelde hartslag 182. Maar zeer tevreden en met de storm en stortbuien van gisteren toch uitstekende omstandigheden! Zeer goed georganiseerde loop.

Heel knap! Gefeliciteerd big_smile


marcell schreef:

Vandaag weer heerlijk om 5 uur wakker geworden met 40min Z2 lopen gevolgd door een half uurtje fietsen..

Weer consistentie opbouwen na flink ziek te zijn geweest, en wat privé omstandigheden waardoor het trainen er niet altijd van kwam de afgelopen weken.

Hihi "Heerlijk om 5 uur wakker geworden", ik kan het me niet voorstellen!

2,687

Re: prestaties van de dag

Ik ook niet. 6 uur is dé tijd voor mij! big_smile

2,688

Re: prestaties van de dag

ferrarimanddw schreef:

Ik ook niet. 6 uur is dé tijd voor mij! big_smile

Doubtless schreef:

Hihi "Heerlijk om 5 uur wakker geworden", ik kan het me niet voorstellen!

Ik wil/moet weer op tijd klaar zijn tegen de tijd dat ons zoontje wakker kan worden. Dat betekent dus ff wat eerder beginnen ook. En die tijd went wel (een beetje) na verloop van tijd.

2,689

Re: prestaties van de dag

Ik was vandaag weer eens erg blij met m'n vrijheid als eigen baas: ik heb een duurloop van 2 uur gelopen op het mooist van de dag (om 11 uur vertrokken), met voor het eerst in twee jaar (want vorig jaar op reis) van die echte lentekriebels: zon, warmte, krokussen in knop - heerlijk! Nu nog aan het werk, maar dat vind ik dan niet erg - het is nu toch donker, en een stuk kouder.

Lopen ging ook lekker, ik heb even wat gesukkel gehad met een verkoudheid en een verrekte kuitspier, maar vandaag geeft goede hoop voor de halve marathon over anderhalve week.

Louise

2,690

Re: prestaties van de dag

Vandaag een mooie ochtend gehad! Ondanks het grijze weer, toch maar weer vroeg uit de veren om mijn trainingssessie af te werken. 15 km gelopen en uurtje op de fiets. Helemaal opgepept: ik kan er vandaag weer tegenaan smile.

2,691 Laatst bewerkt door Jörgen (23-02-19 21:17:21)

Re: prestaties van de dag

Vandaag de halve marathon van Uitgeest gelopen, geïnspireerd door de hele van Breda. Heerlijk weertje, en goede manier om m'n nieuwe schoenen te testen.

2,692

Re: prestaties van de dag

Lekker Jorgen, ging het goed? Inderdaad prima loopweer smile

Vandaag meegedaan aan de Beesports Baanultra in Steenwijk, heb de 50km gelopen. Na een korte voorbereiding door een blessure ver boven verwachting gegaan en gefinisht net onder de 4u40. 6 minuten sneller dan mijn 50km PR en onderweg 5 minuten sneller dan mijn marathon PR. Op naar Rotterdam over 6 weken, en da daarna focus verleggen naar de triathlons!

2,693

Re: prestaties van de dag

Ik heb vandaag zeker ook genoten van het mooie weer, maar dat eigenlijk vooral nadat ik na 13 kilometer was uitgestapt bij de halve marathon van Midden Delfland en terugwandelde en -dribbelde naar Maasland. Ik ben al een dikke maand (na mijn PR op de 15 km op 20 januari) enorm uit vorm met allerlei varianten van gekwakkel: verkouden, blessuretjes, moe, wat gedoetjes hier en daar. Vandaag was het enerzijds grote futloosheid/algemene vermoeidheid en anderzijds stevige last van rug/bekken, waardoor die grote beenzenuw door mijn hele linkerbeen pijn gaf. Dat is sinds een week, gister nog snel naar de chiropractor geweest, maar dat mocht niet tijdig baten. Bekend/oud probleem, maar zo erg als dit is toch wel een tijd geleden.

Ik had me misschien naar de finish kunnen slepen, maar dat was een ware martelgang geworden, en daar doe ik niet meer aan. Heup en bil vertellen nu dat dat verstandig is geweest.

Tsja. M'n 2e halve-marathon-DNF in 3 weken, de vorige keer verrekte ik uit het niets een spier. Ik heb mogelijk iets te vroeg gepiekt, vorige maand dus, toen was ik in mijn beste loopvorm ooit, maar het is daarna ook gewoon een boel pech en omstandigheden geweest. Dat is jammer, maar het trainen ging wel goed en vorige maand was het dus wel super, daar kan ik wel mee verder. En dat het dan soms niet wil lukken, daar ben ik de afgelopen jaren - tegen wil en dank - wel aan gewend geraakt.

@dik2tri - 50 km, chapeau!

Louise

2,694 Laatst bewerkt door Jörgen (24-02-19 09:08:34)

Re: prestaties van de dag

@ dik2tri Mooie prestatie, al moet ik er voorlopig niet aan denken. Ik ben al blij als ik straks in Rotterdam de marathon fatsoenlijk uitloop.

M'n loopje van gisteren ging prima. Niet volle bak, omdat ik twee weken geleden de 30 van Groet uit Schoorl heb gedaan. En volgende werk en over twee weken staan er weer lange duurlopen in m'n schema.

@ Louise, balen zeg. Goed dat je even pas op de plaats doet.

2,695

Re: prestaties van de dag

Ken het gevoel Louise zit er zelf ook mee. Heb in Januari de combi in Egmond gedaan en ben ziek thuisgekomen van dat weekend en sindsdien lijk ik wel in een negatieve spiraal te zitten. Vandaag heb ik een cross duatlon maar weet eigenlijk nu al dat het op niks gaat uitdraaien.

2,696

Re: prestaties van de dag

Balen Ronnyke, nog wel gereden vandaag?

Het is voor mij al 3 weken geleden dat ik gesport heb, iedere keer dat ik weer bijna hersteld ben van ziekte komt er weer iets anders overheen... En zo zonder reserves ben ik ook weer meteen al mijn energie kwijt. Ik geef de schuld aan het kinderdagverblijf tongue

Hopelijk woensdag weer eens hardlopen, het schijnt alweer langer licht te worden 's avonds big_smile

2,697

Re: prestaties van de dag

Ja natuurlijk blijf gewoon doordoen zal er wel eens door dat slecht gevoel geraken hoop ik. Vandaag veel afgezien natuurlijk met dan ook nog eens die eerste warmte op me maar tja... Over 6 weken in Salou kan het ook lekker warm zijn :-)

2,698

Re: prestaties van de dag

@dik2tri Gefeliciteerd! Maar 125 rondjes lopen op een baan...dat lijkt me mentaal ook nog wel een behoorlijke uitdaging!

@Louise, ronnyke en Sandra86 Hopelijk zijn alle narigheden snel achter de rug!

Hier gaat het de goede kant op. Minder en minder last van de ribben, longen voelen ook weer ok. Zon, ma, din en don op de tacx gezeten en donderdag ging een stuk lekkerder dan de dagen ervoor. Vrij tot vandaag hadden we vrienden op bezoek vanwege mijn verjaardag (nieuwe agegroup dit jaar!)
Veel gewandeld en genoten van het weer dit weekend en de tourist uitgehangen in de omgeving, ook veel lekker gegeten en gedronken.

Deze week hopelijk weer een paar keer lopen en misschien ook weer wat core doen.

2,699

Re: prestaties van de dag

Net fijne interval achter de rug, 4 × 6 minuten met steeds twee minuten uitlopen. Onderweg nog even een paar snelle tijden neergezet, volgens Strava een pr op de mijl, 2 mijl en 5 km. En dat terwijl ik zaterdag nog een halve marathon heb gelopen. Over herstel mag ik niet klagen.

De weg naar m'n eerste marathon is tot nu toe verder één grote leercurve. Anders dan in andere jaren train ik netjes volgens een schema en let ik goed op m'n eten, dat lijkt goed te werken. En waar ik aan het begin opzag naar de steeds groter wordende trainingsomvang, merk ik nu dat m'n belastbaarheid steeds verder toeneemt. Heel gaaf om te merken.

2,700

Re: prestaties van de dag

Een PR op die langere afstanden tijdens intervallen is wel opmerkelijk.
Fijn dat het zo lekker gaat.