1

Onderwerp: hallo allemaal

mijn naam is Daniël Hamerslag, 49 jaar en woonachtig te Delft. Sinds 1996 loop ik lange afstand en heb reeds vele marathons en halve marathons achter mijn kiezen. De laatste jaren merk ik helaas dat ik vrij vaak tegen een blessure oploop (tja, ouder worden hè) en mijn motivatie wat tanende is. Zodoende heb ik in mei besloten een racefiets aan te schaffen (na de zoveelste kuitblessure) te gaan fietsen. Dit was echt wennen omdat dit niet mijn ding is. Gelukkig begin ik het fietsen te 'ontdekken'. Omdat een aantal mensen in mijn omgeving de triathlon sport zijn gaan beoefenen ben ik langzaam besmet geraakt en heb zodoende mij aangesloten bij TVR (triathlon vereniging Rijnmond). Omdat ik het idee had dat ik wel een beetje kon zwemmen dacht ik dat dit wel moest lukken. Nou, zwemmen moest ik dus ook 'ontdekken' maar heb het idee dat ik redelijk op weg ben. Ik heb gemerkt dat ik weer zeer gemotiveerd ben om lekker hard te sporten en blessures blijven uit. Gelukkig heb ik ook de support van thuis en dat wil ook wel meewerken.
Ik ben van plan om het komende seizoen een aantal OD, kwart en sprints te doen en heb mij al in geschreven voor de 70.3 te Zell am See. Ik kijk hier erg naar uit. Niet alleen dat maar ook naar de adviezen vanuit dit forum.

sportieve groet,

Daniël

2

Re: hallo allemaal

Welkom!

Heb je je buiten Zell al See al ingeschreven voor andere wedstrijden?

3

Re: hallo allemaal

hoi Buus,

ja, DuinAlmere, TriRotterdam en Herkingen (Goeree-Ov). Ben benieuwd hoe dat zal gaan

4

Re: hallo allemaal

Daniël welkom! Je hebt meteen mooie doelen, benieuwd hoe je debuut in de triathlonwereld verloopt. Veel succes in elk geval!

5

Re: hallo allemaal

Hallo Daniël,

Mooie plannen voor je entree in de triathlonwereld. Succes met de voorbereiding!

Arie

Unlock your potential, be your best!

6

Re: hallo allemaal

Welkom hier!

7

Re: hallo allemaal

Welkom en veel lees- en leerplezier!

8

Re: hallo allemaal

dank allen voor jullie welkom!

9

Re: hallo allemaal

Welkom Daniël! Leuke plannen! En idd blessurevrij blijven is heel veel waard.

10

Re: hallo allemaal

Welkom! Enerzijds goed en leuk plan natuurlijk, om te gaan triathlonnen, anderzijds denk ik wel ook: er is geen reden waarom je boven de, zeg, 50 niet meer zou kunnen hardlopen, qua blessureleed. Mogelijk moet je trainen of techniek wat aanpassen, maar dan kan dat nog prima. Neemt niet weg dat verbreding in je sporten inderdaad vaak wel leidt tot minder blessuregevoeligheid - al kan het nog steeds gebeuren natuurlijk.

Louise