51

Re: Trainers en coaches

DeCoach schreef:

Dat maakt dat je allerlei afgeleide vormen krijgt, zoals maandschema’s met 1 gesprek per maand met je coach. Blijkbaar is er markt voor.

Klopt. Ik bijvoorbeeld.

Je moet sneller dan de klos zijn.

52

Maca944 schreef:

@mstyz, hoe ben je aan die coach gekomen? Via je vereniging?

Hi Maca,

Is toevallig gebeurd. Een vriend van mij trainde voor zijn eerste hele IM, hij kwam hem tegen in het zwembad. Zo ben ik met hem in aanraking gekomen. Hij is een oude rot, heeft o.a. Kona gedaan, komt het uit loopwereldje en is helemaal bezeten van de sport. Vroeger heeft hij zijn fitness-trainers diploma gehaald, en heeft een berg ervaring die hij met mij kan delen.

Ben niet lid van een (triathlon)vereniging, maar in loopgroepje zitten wel een aantal fanatieke triatleten die ook her en der trainers hebben gevonden. Het is fijn om daar ook ervaringen over uit te wisselen.

-- M

53

mcguyver schreef:
DeCoach schreef:

Dat maakt dat je allerlei afgeleide vormen krijgt, zoals maandschema’s met 1 gesprek per maand met je coach. Blijkbaar is er markt voor.

Klopt. Ik bijvoorbeeld.

Ik heb in dit stadium van mijn sportleven geen behoefte aan wekelijkse contacten. Ik heb als duursporter ook geen langetermijn visie. Daar heb ik er op mijn werk al genoeg van. Ik ben van mening dat sport sport is. Ik verdien er geen geld mee. Ik wil er plezier aan beleven en daarom is het voor mij voldoende om een schema te krijgen van iemand. Dus ik ben zo iemand.

Je moet sneller dan de klos zijn.

54

Het blijkt maar, coachen is maatwerk smile
Ik denk ook wel dat er coaches zijn die met sommige atleten bijna dagelijks contact hebben en met anderen een keer in de maand. En ook kan dezelfde coach met dezelfde atleet een periode hebben met bijna dagelijks contact maar later alleen wekelijks of zelfs minder.

55

Een coach die een maand niks van zich laat horen daar klopt iets niet mee. Niet iedereen heeft behoefte aan dagelijks contact maar als het nodig is heb ik wel graag snel een antwoord. Ook de interesse mag er zijn, bv gaat alles goed? Worden de opgelegde tijden behaald of tempo's en met welk gevoel enz dat zijn toch wel dingen die een coach dient te weten.

56 Laatst bewerkt door ferrarimanddw (16-03-19 07:22:15)

ronnyke schreef:

Een coach die een maand niks van zich laat horen daar klopt iets niet mee. Niet iedereen heeft behoefte aan dagelijks contact maar als het nodig is heb ik wel graag snel een antwoord. Ook de interesse mag er zijn, bv gaat alles goed? Worden de opgelegde tijden behaald of tempo's en met welk gevoel enz dat zijn toch wel dingen die een coach dient te weten.

Ligt dat er niet heel erg aan of je dat afgesproken hebt?
Als jij met jouw coach afgesproken hebt alleen maar één keer per maand samen naar het schema te kijken, waarom zou jouw coach dan eerder op de lijn komen?
Ik lees overigens ook nergens dat dat ook meteen inhoudt dat het lang duurt voor er een reactie komt.
Niet iedereen gebruikt een coach op dezelfde manier, er zijn net zo veel verschillen in behoeften als er mensen zijn.