1 Laatst bewerkt door sanger (27-03-19 11:22:15)

Onderwerp: Ironman West-Friesland sprint

Nieuw hier, dus hoop dat ik het goed doe wink

Gister begonnen met trainen (zwemmen). Zwemmen zal ook de grote onbekende zijn, evenals de stapeling van de diverse onderdelen. Doel is gebaseerd op wat ik nu zou kunnen als ik de onderdelen afzonderlijk zou doen (m.n. fietsen en lopen weet ik dat wel).

Zwemmen 10 min
T1 4 min
Fietsen 39 min
T2 2 min
Lopen 22 min
Totaal 1.17 uur

Maar om eerlijk te zijn ben ik met alles onder de 1.30 tevreden voor een eerste keer.

2

Re: Ironman West-Friesland sprint

Als ik het optel kom ik volgens mij op 1:17 uit.... wink . Dat lijkt me een prima tijd voor de eerste keer!

triathlon is 3x leuker!

3

HansH schreef:

Als ik het optel kom ik volgens mij op 1:17 uit.... wink . Dat lijkt me een prima tijd voor de eerste keer!

Zo he... Dat is slordig ;')

Ik kan dus niet echt plaatsen of dat goed is of niet, zeker voor een eerste keer. Maar zonder doel werken is ook niets tongue

4

Een doel stellen is inderdaad heel belangrijk. In hoeveel tijd je je programma afwerkt zal – vooral in het begin – van je eigen mogelijkheden afhangen. Als ik enkel train om in ‘shape’ te blijven, dan speelt tijd voor mij niet zo’n grote rol en concentreer ik mij vooral op souplesse en uithoudingsvermogen. Een heel ander verhaal wordt het natuurlijk als je begint te trainen voor een wedstrijd...