1

Onderwerp: Welke multi-sport zonnebril raad je aan?

Na jaren, met wisselende tevredenheid, gedaan te hebben met een cheap-ass BBB brilletje ben ik op zoek naar een goede multi-sport zonnebril.

Welke heb jij? En wat is jouw ervaring er mee? Wat is dé mulit-sport bril die ik moet hebben?

2

Re: Welke multi-sport zonnebril raad je aan?

Ben zelf een Oakley fan heb er een 12tal intussen dus tja... Maar welke voor jou het best zit daar heb ik echt geen flauw idee van.

3

Re: Welke multi-sport zonnebril raad je aan?

Ik heb het niet zo op zonnebrillen en ben er ook niet zuinig op. Daarom fiets ik met een transparante bril van 10 euro.

4 Laatst bewerkt door mcguyver (01-04-19 20:23:56)

Re: Welke multi-sport zonnebril raad je aan?

Ik loop en fiets met een Sinner speed. Verwisselbare lenzen in transparant, smokey bleu en oranje. Heb hem 4 seizoenen en nog geen slijtage.

Je moet sneller dan de klos zijn.

5

Re: Welke multi-sport zonnebril raad je aan?

Ben ook fan van Oakley. Heb een Jawbreaker, die zit zo lekker en heeft zo breed zicht dat ik niet merk dat ik m draag. Bovendien beslaat ie niet.

Nu ook een met meekleurende lens kado gekregen, dat is helemaal ideaal op wisselvallige dagen en in de schemer.

6

Re: Welke multi-sport zonnebril raad je aan?

Ik ben fan van Rudy Project, daar heb ik er 2 van. Ben er echt super blij mee!

7

Re: Welke multi-sport zonnebril raad je aan?

Ik heb een zonnebril van Bliz, model Tempo. Deze bevalt me prima, ik gebruik hem zowel voor lopen als fietsen.

De pootjes kun je los maken en er dan een elastieken strap op bevestigen, die zit er standaard bij.

Hierbij een link naar een beschrijving:

https://3athlon.nl/bliz-tempo-triathlon … lk-aspect/

En de website van Bliz:

https://www.bliz.com/product/tempo/p-825

8

Re: Welke multi-sport zonnebril raad je aan?

Lang gezocht omdat bij mij de brilglazen vaak op mn wangen rusten, hierdoor beslaan en drukpunten geven in mn gezicht...
Uiteindelijk geslaagd bij een model van Oakley, zou zo even niet weten welk model maar top!

9

Re: Welke multi-sport zonnebril raad je aan?

Ik gebruik helemaal geen bril meer.... Heb een Casco helm met vizier, en gebruik bij het lopen een zonneklep. Is rustiger aan mijn ogen dan een bril, zo heb ik ontdekt. En houdt het zweet uit mijn ogen. Maar ik geef toe dat een bril cooler staat cool , en je iets meer afsluit van de omgeving (als je dat zou willen...)

triathlon is 3x leuker!

10 Laatst bewerkt door MontanaMan (03-04-19 11:37:54)

Re: Welke multi-sport zonnebril raad je aan?

Hier hetzelfde, Casco helm met vizier wat zich aanpast aan hoeveelheid licht, met lopen liefst geen bril. Veeg af en toe zweet met mijn mouwen van mijn hoofd af, en dat is lastig met bril.

Heb wel een zonnebril, van smith, niet echt een sport zonnebril, maar bevalt goed en levenslange garantie. Mijn vriendin is bezig met haar 4e of 5e paar. En als die kapot is, stuurt ze hem terug krijgt ze elke keer een nieuwe. Ik heb mijn eerste paar nog.

11

Re: Welke multi-sport zonnebril raad je aan?

Ik heb zelf ook een Giro Air Attack mét vizier. Die gebruik ik tijdens het fietsen bij triathlons.

Alleen als ik tijdens een training gewoon met mijn racefiets op de weg rij, of ga mountainbiken dan heeft het niet mijn voorkeur om volledig aero op de fiets te zitten :-) Ook bij langere looptrainingen wil ik nog wel eens een bril dragen.

Vooral omdat ik harde contactlenzen draag en daarmee voorkom dat er zand/stof in mijn ogen komt, waardoor ik óf moet stoppen om m'n lenzen goed te krijgen óf zou moeten stoppen.

12

Re: Welke multi-sport zonnebril raad je aan?

Ook zonder lenzen gewoon verstandig, als je langere tijd in de zon loopt of juist in de kou. Heb in het laatste geval vorige winter m'n hoornvlies beschadigd, was flink uitgedroogd.

Daarnaast helpt het tegen het krijgen van traanogen en daardoor een snotneus/minder lucht. Dus draag eigenlijk altijd een bril met fietsen en lopen.

13

Re: Welke multi-sport zonnebril raad je aan?

marcell schreef:

Ik heb zelf ook een Giro Air Attack mét vizier. Die gebruik ik tijdens het fietsen bij triathlons.

Alleen als ik tijdens een training gewoon met mijn racefiets op de weg rij, of ga mountainbiken dan heeft het niet mijn voorkeur om volledig aero op de fiets te zitten :-) Ook bij langere looptrainingen wil ik nog wel eens een bril dragen.

Vooral omdat ik harde contactlenzen draag en daarmee voorkom dat er zand/stof in mijn ogen komt, waardoor ik óf moet stoppen om m'n lenzen goed te krijgen óf zou moeten stoppen.

Snap ik. En ik heb ook nog wel wat brilletjes liggen die ik soms op de mountainbike of gewone racefiets gebruik hoor... van Tifosi. Podium XC is heerlijk licht, voel je niet bij lopen en Veloce wat meer geschikt voor de fiets

triathlon is 3x leuker!