1

Onderwerp: Waar laat je je waardevolle spullen tijdens een wedstrijd

Tot op heden heb ik altijd bij wedstrijden iemand bij me gehad waar ik voor de race mn telefoon, portemonnee en autosleutels kon afgeven. Dit jaar heb ik me echter voor meer wedstrijden ingeschreven en kan niet van vrouw en kind verwachten dat die altijd mee gaan om te supporteren. Mijn vraag is dus een hele praktische:

Wat doe je met je waardevolle spullen?

2

Re: Waar laat je je waardevolle spullen tijdens een wedstrijd

Mijn auto kan ik op slot zetten met een klein reservesleuteltje, dus zonder handzender. Dat sleuteltje neem ik bij loopjes mee. Bij een triathlon vertrouw ik op de goedheid van de mens, en laat ik e.e.a. achter verspreidt over m'n tas en zadeltas (ik neem aan dat ze niet alles meenemen).

3 Laatst bewerkt door Laris (06-04-19 09:44:25)

Re: Waar laat je je waardevolle spullen tijdens een wedstrijd

Bij loopjes neem ik ook alleen de sleutel van de auto mee. Die past in mijn meeste broeken in het kleine kontzakje. In mijn tas heb ik wat cash voor iets te eten/drinken.

Bij triathlon gaat de sleutel meestal in de zadeltas. Er zijn ook triathlons waar je je spullen kan afgeven en ze bewaakt worden (bijv. in Holten).

4

Re: Waar laat je je waardevolle spullen tijdens een wedstrijd

Mijn portemonnee/sleutels liggen meestal in de auto, mijn telefoon in mijn tri-tas en de autosleutels doe ik meestal in mijn zadeltasje of ook in mijn rugzak. Ik geloof dat risico-spreiding mijn tactiek is wink

5

Re: Waar laat je je waardevolle spullen tijdens een wedstrijd

Ik verstop mijn autosleutel boven mijn schokbreker van mijn voorwiel.

Je moet sneller dan de klos zijn.

6

Re: Waar laat je je waardevolle spullen tijdens een wedstrijd

Ik vertrouw op het goede in de mens... meestal zit het ergens in mn tas.

7

Re: Waar laat je je waardevolle spullen tijdens een wedstrijd

Hedcandy schreef:

Ik vertrouw op het goede in de mens... meestal zit het ergens in mn tas.

Ik ook .... mobiel , autosleutels en wat geld liggen in mijn tas in de wisselzone .
Portomonaie sleep ik meestal niet mee , blijft in de auto

8

Re: Waar laat je je waardevolle spullen tijdens een wedstrijd

Ik laat soms spullen in de auto, soms laat ik ze in mijn tas, zeker als de parkeerplaats ver weg is en het onhandig is om heen en weer te lopen. Is altijd goed gegaan, dat is ook wel een beetje het idee van het parc fermé, dat daar geen mensen in andermans spullen gaan rommelen en dat je er echt wel wat kan laten liggen. Geen 100 % garantie natuurlijk, maar in principe moet je er van uit kunnen gaan dat je je eigen spullen daar gewoon terugvindt. Er staan ook peperdure fietsen en andere spullen natuurlijk. Bij de officiële triathlons is daar om die reden ook wel enig toezicht op (vrijwilligers en/of officials die in de wisselzone blijven).

Ik heb echter twee keer een triathlon gedaan waarbij dat wat mij betreft te rommelig was, vooral dat het parc fermé dus niet fermé was, en zo ongeveer iedereen erdoorheen krioelde  (4:40:4 in Kopenhagen en afgelopen jaar Wilhelminadorp). Dat vind ik voor  m'n spullen wél tricky en het is een van de redenen waarom ik Wilhelminadorp niet opnieuw doe. Dat was, voor alle duidelijkheid, geen NTB-triathlon, en er gingen wel meer dingen niet bepaald volgens de gebruikelijke regels.

Louise

9

Re: Waar laat je je waardevolle spullen tijdens een wedstrijd

Bedankt voor jullie reacties.

Ik zou graag in het goede van de mens geloven, echter ben ik al zo vaak daarin teleur gesteld dat mij dat wat moeite kost. Misschien draagt daar aan bij dat ik in een grote stad woon, waar alles wat je niet ergens aan  vastschroeft binnen enkele minuten is gestolen.

Een zadeltasje heb ik niet op mijn wedstrijdfiets, ik zal eens moeten puzzelen waar ik op mn fiets iets kwijt zou kunnen. Ik zat ook te denken aan iets van een kabeltje met cijferslot vastmaken aan het fietsenrek in de wisselzone...

Eigenlijk gek dat ze bij triathlons niet iets van een kluisjes systeem hebben zoals in een zwembad.

10

Re: Waar laat je je waardevolle spullen tijdens een wedstrijd

Remco schreef:

Eigenlijk gek dat ze bij triathlons niet iets van een kluisjes systeem hebben zoals in een zwembad.

Uh, en dan nog meer mogen betalen om mee te doen? Ik zie dat echt andersom, hoor: gelukkig kan het bij een triathlon nog zonder. Ik heb nog nooit van diefstal bij een triathlon gehoord, of mogelijk alleen om fietsen en dat is heel erg kl*e maar daar ben je nog voor verzekerd ook (althans, bij een NTB-triathlon).

Oja, ik woon ook in een grote stad en er is vorig jaar dramatisch bij ons thuis ingebroken, maar gelukkig ben ik het vertrouwen in de mensheid nog niet helemaal kwijt wink

Louise

11

Re: Waar laat je je waardevolle spullen tijdens een wedstrijd

Ik blijf ook geloven in het goede van de mens.
Ook genoeg meegemaakt in Rotterdam, maar hoop dat ik nooit mijn vertrouwen in de mens verlies.
Ik laat meestal alles gewoon in mijn tas, of bij mijn supporters.

12

Re: Waar laat je je waardevolle spullen tijdens een wedstrijd

@Jeanette schreef:
Hedcandy schreef:

Ik vertrouw op het goede in de mens... meestal zit het ergens in mn tas.

Ik ook .... mobiel , autosleutels en wat geld liggen in mijn tas in de wisselzone .
Portomonaie sleep ik meestal niet mee , blijft in de auto

Idem.

Met loopjes laat ik inderdaad nog meer in m'n auto en stop ik alleen mn autosleutel in een zakje.


Woon ook in een grote stad en zou hier niet zomaar m'n tas op straat neerleggen, nog voor geen seconde. Maar in een wisselzone zie ik nog niet zo snel zomaar een voorbijganger komen. En iemand die echt op uit is om buit te maken, heeft wel wat beters te doen dan door mijn sportspullen graaien big_smile

13

Re: Waar laat je je waardevolle spullen tijdens een wedstrijd

Ik laat alles in de auto, en neem alleen mn sleutel en wat cash geld mee voor versnaperingen nadien.

Bij sommige loopjes neem ik mn mobiel mee in zo'n band aan mn arm.

14

Re: Waar laat je je waardevolle spullen tijdens een wedstrijd

Tot nu toe zijn er altijd wel bekenden met me mee gegaan waar ik mijn waardevolle spullen kon achterlaten.

Als dat een keer niet het geval is kies ik er denk ik voor om de meeste spullen in mijn auto te laten en mijn sleutel in het parc fermée te leggen in mijn tas/spullen. Een beetje vertrouwen in de medemens mag nog wel vind ik. En ik ga er inderdaad ook wel vanuit dat het parc fermée over het algemeen niet vrij toegankelijk is.

Toen ik een aantal jaren geleden nog dook in Nederland liet ik mijn spullen ook achter in de auto en nam ik ook alleen mijn autosleutel + wat briefgeld mee onder water (in een speciaal zakje).
Ik zorgde er dan wel voor dat ik geen onnodige spullen in mijn auto had liggen; geen/niet veel cash geld, niet teveel pasjes, alleen nodige sleutels bij me. In het geval er dan toch iets weggenomen zou worden dan zou ik er niet te veel last van hebben. Het briefgeld meenemen deed ik voor het extreme geval dat mijn auto gejat zou worden en ik met de bus/trein/taxi thuis zou moeten zijn gekomen (in mijn volledige duikuitrusting :-D )

15

Re: Waar laat je je waardevolle spullen tijdens een wedstrijd

Ja. Vroeger kon met duiken de autosleutel gewoon mee onder water. Ik had reserve sleutels bij laten maken van mn auto die ik met een koord om mn nek had onder mn wetsuit.  Met de huidige autosleutel kan dat niet meer. Die moet in een grote waterdichte koker in mn trimvest.

Terug naar de triathlons. Inderdaad, parc fermee is ook redelijk safe en triathleten zijn goed volk. Je fiets wordt waarschijnlijk eerder gejat dan je tas met allerlei spulletjes. Ik weet eigenlijk niet in hoeverre je daar via de NTB voor verzekerd bent.

16

Re: Waar laat je je waardevolle spullen tijdens een wedstrijd

Voor diefstal ben je verzekerd, maar met een fiks eigen risico. Ik weet niet in hoeverre waardepapieren en geld enzo ook meeverzekerd zijn, maar in elk geval je gewone spullen.

Wat ik later nog dacht: triathlon kan gewoon niet zonder vertrouwen. Er staan fietsen in het parc fermé met een waarde van € 10.000 en meer, dat moet gewoon kunnen. Of wat ik nog dacht: je trekt dat wetsuit snel uit en dat slingert dan ergens, maar dat kost ook al een paar honderd euro. Als dat niet zou kunnen, houdt het op met de sport.

Louise

17

Re: Waar laat je je waardevolle spullen tijdens een wedstrijd

Ja. Een atleet zijn of haar fiets is heilig. Afgezien van het geld is daar veel tijd en aandacht in gegaan om hem helemaal goed afgesteld en naar je zin te krijgen. Gelukkig hoor je zelden dat er fietsen gestolen worden bij wedstrijden.

Geld zal wel niet verzekerd zijn, maar meer dan €20 bij je hebben is eigenlijk niet nodig.