26

Re: Tripakje met mouwen, reglementair OK?

Eigen aan triatleten. De meeste kunnen vrij hard rijden maar voor de rest zijn we waardeloos op een fiets. Heb wel ondervonden wanneer ik met een groep meerijd dit in korte tijd wel veel verbeterd.

27

Re: Tripakje met mouwen, reglementair OK?

Buus schreef:
daveke schreef:
Cootje schreef:

Dat lijkt me haast ook niet te doen, je hebt in ieder geval hier afgesloten wegen voor nodig. Qua vergunningen een nachtmerrie. Het zou wel mooi zijn als dat wat meer voor zou komen!

Alleen voor de slechte fietsers is dat mooi, haha

Meeste parcoursen zijn sowieso al afgesloten is mijn ervaring, dus stayer/non-stayer maakt geen verschil vwb vergunnningen etc zou ik denken

Vaak gaan de geheel afgesloten parcoursen over (smalle) fietspaden en dergelijke, weet niet of dat verstandig is als je daar hele groepen overheen gaat sturen.
Lijkt me sowieso niet erg veilig om als (beginnend) recreant in groep te racen, we kunnen doorgaans nog geen fatsoenlijke bocht nemen.

Er is nogal een verschil tussen verkeersarm en verkeersvrij. Je wilt in zo'n groep echt geen verkeer tegenkomen, of erdoor worden ingehaald. Van wat ik meemaak is in een groep de wil om nog iets met verkeersregels te doen minimaal. We vinden het allemaal prima, tot er een keer echt wat gebeurt.

28

Re: Tripakje met mouwen, reglementair OK?

Ik heb dit onderwerp doorgelezen en wat betreft de mouwtje, dat is me nu duidelijk. Ik ga dan toch voor de korte mouwtjes. Als beginner gaat het mij om te finishen en met een beetje geluk te winnen van mezelf ;-).

Maar er wordt nu het eea gezegd over opzetstuurtjes en het al dan niet toegestaan zijn in stayer wedstrijden.
Nu ben ik nieuw, heb een opzetstuurtje op mijn racefiets, en heb ik geen idee wat stayerwedstrijden zijn. Er staan een tweetal triathlons op mijn agenda (1/8 en 1/4).
Loop ik risico dat ik mijn opzetstuurtje eraf moet halen?

29

Re: Tripakje met mouwen, reglementair OK?

Welke triathlons? Meeste zijn non-stayer, dus dan mag stuurtje erop.

Stayeren is in het wiel fietsen van je voorligger. Het is verstandig om de betreffende regels vooraf even door te nemen. Bijvoorbeeld hoe je moet inhalen.

30

Re: Tripakje met mouwen, reglementair OK?

Jörgen schreef:

Welke triathlons? Meeste zijn non-stayer, dus dan mag stuurtje erop.

Stayeren is in het wiel fietsen van je voorligger. Het is verstandig om de betreffende regels vooraf even door te nemen. Bijvoorbeeld hoe je moet inhalen.

In mei de Duintriathlon in Almere en in juni de triathlon in Huizen. Net gechecked, het zijn beide niet-stayer wedstrijden dus ik ben safe ;-).