2,776

Re: prestaties van de dag

Ik was zondag op diverse plaatsen langs het parcours om m'n man aan te moedigen - die Rotterdam voor de 31e keer uitliep, maar dit keer was wel z'n langzaamste, hij kan ook niet goed tegen de warmte. Het is inderdaad superlullig, dat het nu al jaren zo is dat er net op de dag van de marathon een temperatuur-piek is.

Ik moet zeggen dat ik het mede door het mooie weer 's middags ook slecht te harden vond, dan is het overal zo idioot druk. 's Ochtends op Zuid was erg leuk, maar later in het Kralingse Bos, oef... Nouja, als ik er dan eenmaal sta, dan gaat het wel, maar om er met de fiets te komen, totaal gekkenhuis.

Louise

2,777

Re: prestaties van de dag

Het was vast niet zo erg als Leiden vorig jaar.

2,778

Re: prestaties van de dag

Het gaat echt lekker met zwemmen bij mij, ondanks dat dat de hele winter op een zacht pitje gestaan heeft - maar met wel veel aandacht voor techniek. Dinsdag al een CSS-test gezwommen die me verraste, met één van m'n snelste 400 meters ooit, en daarnet ik denk m'n snelste 50m ooit, in 48". Die afstand houd ik niet precies bij, maar onder de 50 was ik sowieso nog niet vaak gekomen, als ik me dat goed herinner.

Erg leuk, alleen heb ik met zwemmen ook wel de ervaring dat ik het moeilijk vind om op het goede moment te pieken, dus ik denk ook wel: niet nu op z'n snelst zijn alsjeblieft! In juli pas! Alsjeblieft! wink

Louise

2,779

Re: prestaties van de dag

2 seconden sneller op 50m is toch wel een stuk sneller! Hopelijk kun je dit inderdaad vasthouden of zelfs nog verder op bouwen.

2,780

Re: prestaties van de dag

Vandaag de 15K IJsselloop in Deventer gelopen; blij met mijn eindtijd 5.34 gem/km. Niet zo snel als velen hier, maar voor mij records op 5,10 en 15 K. Erg mooi parcours door de uiterwaarden en prachtig weer erbij.

2,781

Re: prestaties van de dag

Top Laris! Gefeliciteerd met je records.

2,782

Re: prestaties van de dag

Mijn PR op de marathon vandaag in Enschede aangescherpt naar 3:32:20!

2,783 Laatst bewerkt door Tri-John (14-04-19 22:31:18)

Re: prestaties van de dag

Vandaag de lente trail van de Bali runners gelopen.

Ik heb 23.1 KM gelopen in 2.18 uur.

misschien niet de snelste tijd hier maar voor mij een hele prestatie aangezien ik de laatste 8 weken maar amper heb getraind ivm een heftige griep/verkoudheid.

Was een ontzettend gaaf parcours en heb echt genoten van de omgeving vanmorgen.
Trots dat ik in deze omgeving woon en dit in mijn achtertuin heb.
(Kampina, Brabant)

2,784

Re: prestaties van de dag

Gefeliciteerd allen, mooie prestaties!

2,785

Re: prestaties van de dag

Gisteren een georganiseerde fietstocht gedaan. Van Breda naar Bloemendaal met 205 km op de teller. Ging probleemloos terwijl ik er best tegen op zag. Zo zie je maar dat de nummers je moeten imponeren om te presteren.

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,786

Re: prestaties van de dag

Gisteren de run-bike-run van mijn triathlonvereniging. Lopen ging prima, fietsen ging voor geen meter, ik had gewoon geen kracht in mijn benen. De afgelopen tijd heb ik niet heel goed geslapen en ik voel me ook erg moe, maar raar dat het lopen dan wel gaat en het fietsen niet. Maar goed, het was voldoende om clubkampioen te worden bij de 45-plussers big_smile

2,787

Re: prestaties van de dag

Mooie prestaties allemaal !

Tri-John schreef:

Vandaag de lente trail van de Bali runners gelopen.

Ik heb 23.1 KM gelopen in 2.18 uur.

misschien niet de snelste tijd hier maar voor mij een hele prestatie aangezien ik de laatste 8 weken maar amper heb getraind ivm een heftige griep/verkoudheid.

Was een ontzettend gaaf parcours en heb echt genoten van de omgeving vanmorgen.
Trots dat ik in deze omgeving woon en dit in mijn achtertuin heb.
(Kampina, Brabant)

Die ga ik opschrijven voor volgend jaar, leuk !

2,788

Re: prestaties van de dag

Afgelopen vrijdag de Bloesemrun gelopen, 11,6km heerlijke afstand ook. Met een tijd van 56:56 en een gemiddelde van 4:55 erg tevreden! Ruim een minuut sneller dan vorig jaar, en dat in slechts een paar weken wat consistentere training.

2,789

Re: prestaties van de dag

Maca944 schreef:

Gisteren de run-bike-run van mijn triathlonvereniging. Lopen ging prima, fietsen ging voor geen meter, ik had gewoon geen kracht in mijn benen. De afgelopen tijd heb ik niet heel goed geslapen en ik voel me ook erg moe, maar raar dat het lopen dan wel gaat en het fietsen niet. Maar goed, het was voldoende om clubkampioen te worden bij de 45-plussers big_smile

Gefeliciteerd, ik zag het al voorbij komen in Strava. Mooie prestatie.

Is vermoeidheid nog van marathon, niet goed kunnen herstellen?

2,790

Re: prestaties van de dag

Jörgen schreef:
Maca944 schreef:

Gisteren de run-bike-run van mijn triathlonvereniging. Lopen ging prima, fietsen ging voor geen meter, ik had gewoon geen kracht in mijn benen. De afgelopen tijd heb ik niet heel goed geslapen en ik voel me ook erg moe, maar raar dat het lopen dan wel gaat en het fietsen niet. Maar goed, het was voldoende om clubkampioen te worden bij de 45-plussers big_smile

Gefeliciteerd, ik zag het al voorbij komen in Strava. Mooie prestatie.

Is vermoeidheid nog van marathon, niet goed kunnen herstellen?

Dank! Nee, van een marathon ben ik na een week wel hersteld, daarna heb ik ook al wat serieuze trainingen gedaan die goed gingen. Gewoon slecht geslapen de afgelopen week en dat merk ik meteen (bij het fietsen althans).

2,791

Re: prestaties van de dag

Grappig, ik merk elke vorm van gekwakkel, vermoeidheid enzo altijd meteen bij het lopen. Zal wel iets zijn dat het je 'pakt' op zwakkere punten?

Maar in elk geval gefeliciteerd, Maca! En de anderen ook - mooie prestaties.

Klein dingetje van vandaag: na een heel aantal maanden van werkzaamheden is gister de Botlekbrug weer open gegaan voor fietsers. Dat betekent dat ik vandaag voor 3 uur D1 op de triathlonfiets weer m'n favoriete parcours kon rijden: naar de punt van de landtong van Rozenburg, zonder vervelende omweg via Spijkenisse. Hoera!

(voor wie er wel eens komt: de oostkant is mooi opgeknapt met een fraai fietspad; de westkant is nog steeds dezelfde hoekige warboel op stellages....)

Louise

2,792

Re: prestaties van de dag

Jaloers, hier boven het Noordzeekanaal zijn er ook een aantal grote werkzaamheden op de bekende racefietsknooppunten. En het blijft allemaal maar uitlopen. Ook benieuwd hoe lang de 3 jaar dichte Afsluitdijk daadwerkelijk gaat duren.

2,793

Re: prestaties van de dag

Ja, ik vind het gemak waarmee ze fietsroutes afsluiten stuitend, hoor. Binnenkort gaat hier de Maastunnel dicht voor fietsers en voetgangers. Daar komt dan wel een vervangende bus voor, maar in de praktijk betekent dat ook omfietsen. Afsluitdijk is zeker ook heftig, ja.

Voor de Botlekbrug één plusje dan: de werkzaamheden zijn niet uitgelopen. 15 april was al vóór de afsluiting de verwachte einddatum, en dat hebben ze dus keurig gehaald. Best uniek inderdaad! 

Louise

2,794

Re: prestaties van de dag

Vandaag voor het eerst weer buiten gezwommen.

Lekker 1200 mtr bij ‘t zand in Alphen gezwommen en aansluitend een paar km wezen hardlopen.

Was het eerste stuk wel ff doorbijten en proberen mijn adem onder controle te houden maar daarna erg fijn gezwommen.

2,795

Re: prestaties van de dag

Vandaag eerste koppeltraining van het jaar. Relatief
rustig begonnen met fietsen en na een paar km de gashendel open er een tijdritje van gemaakt. Met dit weer uiteraard af en toe moeten inhouden ivm dagjesmensen. Binnen een uur weer terug met ruim 35km op de teller.

Ik was bang voor de pijn van de omschakeling naar het lopen, zeker omdat ik mijn tubes vergeten was aan te doen, maar wat ging dat verrassend soepel! Kon hem gelijk doortrekken naar 4:40m/km en de kuitjes voelde prima aan, een aardige verbetering ten opzichte van vorig jaar.

Nog 3 weekjes en dan staat de eerste weer op de kalender, kan niet wachten.

2,796

Re: prestaties van de dag

Hopppaaa vanochtend maar weer eens wezen zwemmen.. :-)

Door wat omstandigheden de afgelopen maanden is dat er niet van gekomen. De laatste zwemtraining dateert alweer van 12-12-2018.

Op m'n gemak gedaan vanochtend en rustig aan maar eens voelen hoe het ging. 2400m met een gemiddelde van 1:55 zonder echte inspanning te voelen valt niet tegen. En volgens mijn Garmin zelfs een nieuw record op de 400m gezwommen.

Misschien is trainen dan toch niet dé manier om sneller te worden?

2,797

Re: prestaties van de dag

marcell schreef:

Misschien is trainen dan toch niet dé manier om sneller te worden?

Dat vraag ik me voor zwemmen ook wel eens af, inderdaad. Ik heb zo'n zelfde ervaring als jij: toen ik vorig jaar 3,5 maand niet had gezwommen (op reis),  was ik ook binnen de kortste keren weer terug op niveau en na ongeveer 3 maanden sneller dan ooit. Ik dacht toen nog: en nou doorpakken. Maar daarna werd ik alleen maar langzamer.

Ik heb wel vaker gehad dat ik in, zeg, januari op m'n snelst ben. Ik ben dus dit seizoen opnieuw aan het puzzelen met het zwemmen: hele winter maar 1 keer per week gezwommen bij wijze van onderhoud, en nu ook minder zwaar aan het trainen dan vorige seizoenen (omdat vroege stagnatie meestal duidt op te zwaar trainen én de winst 'm toch vooral zit in techniek). Ik ben benieuwd waar dat me brengt.

Louise

2,798

Re: prestaties van de dag

Zwemmen als niet zwemmer zeg maar is altijd een moeilijk iets hoor ik zo rondom mij ook vaak. Heb zelf vorige winter (2017/2018) ook veel geïnvesteerd in het zwemmen toch had ik vorig seizoen er niet echt voordelen van dus afgelopen winter me er minder druk in gemaakt en als ik de tijden in het zwembad zie heb ik toch progressie gemaakt maar tja.. Het is pas op wedstrijd dat het telt.

2,799

Re: prestaties van de dag

Ongeveer dezelfde ervaring hier. Ik zwem nu veel minder (1x per week) dan 3 jaar geleden. Maar heel veel sneller was ik niet, integendeel, ik ben nu sneller. In oktober 2017 een maand helemaal niet gezwommen, en daarna een week lang elke dag. Het verschil tussen dag 1 en dag 3 was behoorlijk, maar tussen dag 3 en dag 5 miniem. Heb een zwemkamp gedaan afgelopen oktober, aan het eind van die week zwom ik echt wel sneller en makkelijker. Maar dat werd ook weer minder in de maanden erna (vooral te zijn aan het aantal slagen per lengte). Maar als ik over het hele jaar kijk, ben ik dit jaar wel behoorlijk sneller gaan zwemmen. Zwem nu ongeveer 5-6 sec per 100m sneller tijdens trainingen dan vorig jaar, en denk dat mijn CSS ook 4-6 sec sneller is.
Maar op een halve triathlon is dat nog geen 2 minuten.

Maar je moet ook niet de bijkomende voordelen van zwemmen onderschatten. Goede duurtrainingen of VO2Max trainingen met veel minder impact dan lopen, en het is ook goede training voor de core.

2,800

Re: prestaties van de dag

Blij dat ook jij die ervaring beleefd hebt dacht al dat ik abnormaal was ;-) maar ikzelf heb dan na Almere vorig jaar met Swim smooth een cursus gedaan en daar ben ik wel op blijven voort trainen dus mischien verklaard dat de progressie die ik nu ervaar in het zwembad. Het zwemmen is 1 maar telkens ook naar het bad rijden en de drukte die er soms heerst maakt me ook niet vrolijker.