1

Onderwerp: Leesvoer

Ik heb het zelf nog niet doorgespit, maar het komt van de website van Simon Whitfield. Ik dacht misschien wat leuke kost voor de korte dagen de komende weken.

http://books.google.com/books?id=cSSW4R … 2#PPA14,M1

Trainse,

Ciao

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

2

Re: Leesvoer

Amai, ze hebben de bijbel online gezet.
Dan is ie echter niet bruikbaar voor krachttraining wink

3

Re: Leesvoer

Zucht, ik heb hem als zwaar gelovige maar besteld bij Bol. Online geen doorkomen aan mijn inziens - en er mist een aardig deel over de invulling van trainingen in het document. En kan ik nog eens gaan krachttrainen ook, yippie!

Op naar de sub 13 op de kilometer!

Ciao!

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

4

Re: Leesvoer

Als jullie hem uit hebben na de kerst hoor ik graag de lijst met tien tips om sneller te zwemmen :-)

JAB

5

Re: Leesvoer

Ik heb deze bijbel (ligt uiteraard op m'n nachtkastje) nooit helemaal gelezen, maar gebruik hem als een bibliotheek. Als ik weer eens zit te filosoferen over de ultieme combi van kunst en kracht in het water dan kijk ik wat Maglischo hierover te melden heeft en meestal ben ik het dan wel met hem eens.
Het is allemaal niet zo moeilijk, zwemmen is gewoon een trucje waarbij je een efficiente stuwing combineert met een goede stroomlijning (en als je daarbij fysiek goed genoeg bent om dit een tijdje vol te houden dan komt die sub 13 vanzelf wink ). Het mooie van Maglischo is dat hij ook op zoek is naar de theorie achter dit trucje: Draait het nou om Newton of Bernoulli? De zoektocht naar de optimale slagfrequentie, het ultieme keerpunt, het belang van de kicks, de juiste hoek van de stuwvlakken etc.

6

Re: Leesvoer

jab schreef:

Als jullie hem uit hebben na de kerst hoor ik graag de lijst met tien tips om sneller te zwemmen :-)

JAB

Lijstje van de NVVZT
10 tips om sneller te zwemmen.

1. Ken je techniek, 50 m is anders dan 100m of 200m.
2. Wees steeds bezig met jouw techniek.
3. Iedere training 15 min. Geconcentreerd techniek zwemmen.
4. Glijden door het water.
5. Geen spetters opwerpen.
6. Kijk naar compensatie bewegingen.
7. Vooraan je lichaam zo stil mogelijk in het water liggen.
8. Beheerst zwemmen.
9. Symmetrische ligging en stuwbewegingen.
10. Bij het stuwen het water achterwaarts wegduwen in de zwemrichting.