1

Onderwerp: hartritmestoornissen?

Lig ik lekker op schema (heb deze winter veel gelopen vooral lange afstanden) merk ik de laatste tijd steeds vaker dat ik hartoverslagen heb die gevolgd worden door een pauze. Tijdens een griepje was dit heel duidelijk merkbaar en aanwezig. Huisarts wil me nu laten checken door sportarts (ECG) was goed, en kan niet zeggen of ik verder mag met trainen. Voorlopig dus rustig aan (kleine afstanden). Het schijnt vaker voor te komen bij duursporters, herkenbaar???

2

Re: hartritmestoornissen?

Ja, da's voor mij wel herkenbaar. Als ze in rust voorkomen, lijkt het heel wat, maar is het meestal niets. Als ik rare dingen ga doen, zoals heel veel suiker, of een sloot koffie in 1 keer drink krijg ik een extra hartslag, gevolgd door een pauze, waarna een extra harde slag volgt. Ik kan me voorstellen -en heb in mijn directe omgeving gemerkt- dat je daar behoorlijk zenuwachtig van kunt worden. Gelukkig is het 9 van de 10 keer een fysiologisch verschijnsel, en kan het geen kwaad.
Maak je niet te veel zorgen, en laat het ff goed checken.
Mzzls
HJ

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

3

Re: hartritmestoornissen?

ja ik heb ook al gemerkt dat koffie enzo de boel verergert. Fijn dat ik niet de enige ben. Ik heb het ook na een training merk ik, de hartslag daalt dan snel en dan wil er ook nog wel eens een overslag tussen zitten

4

Re: hartritmestoornissen?

Ik heb hetzelfde voorval! Ik heb dit dan ook tegen een cardioloog gezegd en die zei me dat dit normaal is zolang ze maar af en toe voorkomen. Als die klachten regelmatig en op een gegeven tijdstip voorkomen is er iets erger aan de hand maar niet als die heel sporadisch voorkomen. Is blijkbaar een normale werking van het hart om een slag over te slaan. Hij zei me omadt een hart zoveel keren klopt er nu en dan al eens een foutje in de natuur zit.

5

Re: hartritmestoornissen?

Overslagen geven niets en komen bij sporters heel veel voor. Het is een vreselijk gevoel en het kan idd voor angst zorgen waardoor je nog meer overslagen krijgt. Wel even naar laten kijken, stelt je ook meteen gerust. Ik heb ze ook tijdens inspanning, maar ze zijn onschuldig. Alcohol, cafeine, chocola en kaas lokken de overslagen uit. Indurain had 1000 overslagen op een ECG van 24u.

6

Re: hartritmestoornissen?

Ik vind het nog al wat.    Die overslagen, zijn dat een onderdeel van het sick sinus syndroom?
Moet je dan nog rekening houden met intensiteit sporten?

Heb het zelf namelijk ook, althans sss en heb daar ook een pacemaker voor gekregen.    Zit dus nu ook af te vragen hoe ik moet sporten.   Volgende week eens bij een triathlonverenging kijken.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.