1

Onderwerp: 2009

Hallo,

Mijn 2e post op dit forum.
Ik ben een 37-jarige toerfietser met competitiedrang, maar echter geen mannetje om in een pelotonnetje te duwen en trekken. Dat ligt niet in mijn aard.
Momenteel rij ik zo'n 12.000 kilometer per jaar op de racefiets, deels in clubverband. Ik fiets 3-4 per week, middels een zo veel mogelijk vooraf opgesteld trainingsschema.
In 2008 zal ik me tot ongeveer augustus nog volledig toeleggen op het fietsen, vooral omdat ik in juli 2008 de cyclosportieve tocht La Marmotte in Frankrijk wil rijden.

En daarna wil ik dus wat anders (erbij?) gaan doen, maar het fietsen moet er onderdeel van zijn. Door genoemde competiedrang, vooral na een laatst gereden ploegentijdrit.
Dus heb ik het idee opgevat om te proberen toe te gaan werken naar duathlons. Vanaf september 2008 wil ik dan eerst eens gaan bekijken of het lopen mij bevalt. Ik wil rustig gaan opbouwen en daar de herfst en winter voor benutten om hopelijk op een acceptabel loopniveau te komen.

Ik is allemaal nog vrij ver weg en of het gaat lukken zal van de looptraining afhangen. It's worth a try!

Tips voor deze beginner zijn meer dan welkom! smile

2

Re: 2009

welkom op dit forum.
Eerste tip: Sluit je aan bij een loopgroep oid. Ondanks dat er hele snelle en hele langzame lopers in zitten krijg je dan begeleiding op je eigen niveau, zodat je zo snel mogelijk, en op een gezonde manier vooruitgang kunt boeken.
Succes.

3

Re: 2009

Inmiddels de plannen omgezet in daden.

Na de Marmotte van dit jaar ben ik me meer toe gaan leggen op lopen. Inmiddels 3-4 keer per week. Fietsen is dus nu even drastisch minder.

Deze week ook de eerste zwemtraining gehad via TVB in Breda. Eerst eens een maandje meetrainen (lees: oa beginnen met leren zwemmen, want alleen de schoolslag.........), lidmaatschap lijkt daarna heel waarschijnlijk.

De motivatie voor 2009 is er!

4

Re: 2009

René S. schreef:

Inmiddels de plannen omgezet in daden.

Na de Marmotte van dit jaar ben ik me meer toe gaan leggen op lopen. Inmiddels 3-4 keer per week. Fietsen is dus nu even drastisch minder.

Deze week ook de eerste zwemtraining gehad via TVB in Breda. Eerst eens een maandje meetrainen (lees: oa beginnen met leren zwemmen, want alleen de schoolslag.........), lidmaatschap lijkt daarna heel waarschijnlijk.

De motivatie voor 2009 is er!

Zaterdag as de eerste echte stap: de sprinttriathlon in Kruiningen.
Na een herfst/winter stug doortrainen, een overbelastingblessure waardoor ik een kleine 3 maanden loopachterstand moest inhalen is de zin groot en de zenuwen zo nog groter.
Zwemmen gaat inmiddels veel beter, geweldig is het nog niet, maar de progressie is er.

Deze week in ieder geval al een keer in mijn wetsuit gezwommen, viel niet tegen. Vanavond weer.

Beniuwd wat het zaterdag wordt. Ga in de eerste plaats voor het ervaren en genieten zelf, een goede prestatie is nog niet belangrijk!

5

Re: 2009

Dag Triatleten,

Bij deze wil ik mij ook even voorstellen, ik ben Carina Slingerland en ben sinds 2003 fanatiek met deze sport bezig. Daarnaast loop ik 2 x per jaar een hele marathon. En sinds december 2008 ben ik ook nog een trotse moeder van een prachtige dochter. Tussendoor probeer ik dan zo veel mogelijk te blijven trainen. Zo doe ik op 14 juni mee met een kwart triathlon in Hengelo (gld) en op 4 juli met een 1/8ste triathlon in Holten. Verder houd ik ook nog een weblog bij op; http://cslingerland.skynetblogs.be/

6 Laatst bewerkt door franske (02-06-09 19:16:58)

Re: 2009

Welkom.
Grappig, ik heb ook MDGO in Vlissingen gedaan. toen heette die richting (Semi-)residentieel werk. Van ongeveer '92-'92 tot '96

7

Re: 2009

Mooi seizoen gehad met oa 5 kwart-triathlons, 2x de sprint afstand en 1x een sprintduathlon.

Volgend jaar (2010) is de planning onder meer 2 halve triathlons. De anti-lopen (ik,dus) heeft inmiddels de eerste halve marathon achter de rug.
In 2009 van verder blessureleed verschoond gebleven.
De zwemtraininingen leveren nog steeds een flink stuk progressie op, zo ook de looptrainingen.

Komend seizoen moet er wel een nieuwe fiets komen, de positie op de race-fiets voor de triathlon (en het aanpassen daarvoor) is niet ideaal. Samen met wat andere kenners gekeken wat het beste voor mij is, qua positie op de fiets en financieel.
Planning is dat in maart 2010 de tt-fiets klaar is.