26

Re: Voeding na de training

Het gaat toch echt om 2 verschillende artikelen.

Blijft dat chocomel een prima middel is om te herstellen: koolhydraten, eiwit, electrolyten en vocht, eigenlijk alles wat je na inspanning nodig hebt om aan te vullen. Dat chocomel beter is dan de koolhydraat-eiwit dranken die nu op de markt zijn betwijfel ik, maar ik zie ook geen reden waarom het minder goed zou zijn.

27

Re: Voeding na de training

Open je link en in het tabblad daarnaast mijn 2e link. Klik heen en weer. Laat de waarheid op je inwerken.

Report back.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

28

Re: Voeding na de training

Heren, jullie zijn toch wat scherper dan ik. Ik had over Jacob's 2e link heengelezen.

De waarheid is hard.

29 Laatst bewerkt door Things (07-12-09 13:10:30)

Re: Voeding na de training

Jacob schreef:
Ik dacht even dat je me daadwerkelijk van repliek ging dienen.
Helaas probeer je een punt te maken op basis van waar ik woon (treurig) en het doelloos knippen van een artikel over het Paleo dieet.
Ik wil best discussieren over de pros en cons van het Paleo dieet, maar ik wacht even tot je zelf iets zinnigs kan formuleren.
Tot slot doe ik nog even met je mee en reageer ik gepast op een vraag "bronnen"
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1667 … inalpos=81



http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1923 … inalpos=20

Ik dacht werkelijk dat jij eens een reactie zonder sneer zou schrijven maar dat blijkt toch lastig voor je. Eerst moet je mij hebben en dan geef je ook fasteddie nog op een niet zo'n nette manier te verstaan dat hij dom is en niet kan lezen. Ook het onderscheid maken tussen een ludiek bedoelde opmerking en de werkelijkheid schijnt je te ontgaan. Een tikkie zelfreflectie zou je sieren (zie topic, materialen/helm). En ja, je gedraagd je wel elitair. Mensen met afwijkende mening worden door jou regelmatig in het hoekje dom of ongelezen geplaats. Zoals je hier ook weer doet met als mooiste voorbeeld dat je in de rest van je topic precies hetzelfde doet (het doelloos knippen van een artikel, zoals je het zelf zo mooi noemt).

Verder hield ik mij netjes aan de regels. Jij stelt de vraag: "Wat is er mis met chocomelk?" en ik beantwoord die vanuit 1 stroming rond voeding (gek, zo heet dit forum onderwerp ook). Dat je het daar dan niet mee eens bent is een andere discussie maar de laatste keer dat ik op internet zat hoefde je niet zelf je artikelen te schrijven om een mening te deponeren ("Stand on the shoulders of giants", heb ik wel eens gehoord). Reageer volgende keer zelf dan ook maar graag inhoudelijk als je dat zo hoog in het vaandel hebt.

@Cesar: Ja het is een beetje een 5, al staan er in het boek genoeg referenties naar wetenschappelijk artikelen (die uit de trend van die Jacob post en ja een aantal heb ik nagezocht) waaruit het 1 en ander wel duidelijk wordt. Het is geen religie oid maar bepaalde basis principes zijn logisch en wel degelijk onderbouwd. Bij dit soort onderzoeken blijft het altijd heel lastig om te bepalen wat de waarheid is. Probeer maar eens te vinden of melk goed voor je is, de helft van de onderzoeken zegt ja, de andere helft zegt nee. Zelf voel ik me er prettig bij en geeft een eiwitdrankje met een verse ananas me niet zo'n opgeblazen gevoel als chocomelk. Ik zou je zeker aanraden iets meer te lezen, zoals ik in mijn vorige post aangaf geeft de samenvatting een mooi handvat maar het vertelt natuurlijk niet het hele verhaal.

30 Laatst bewerkt door Jacob (07-12-09 13:48:16)

Re: Voeding na de training

Wat een geluk. Ik heb mijn thuisstudie dag, dus ik heb meer dan genoeg tijd om studieontwijkend gedrag te vertonen en op je te reageren, Things. Wat is het toch dat ik mensen aantrek die anoniem op me willen reageren en mij willen bekritiseren op persoonlijke details die ze van me weten.

Voor de mensen die geen zin in hebben in grote lappen tekst, snel wegzappen! Ik heb jullie gewaarschuwd!

k dacht werkelijk dat jij eens een reactie zonder sneer zou schrijven maar dat blijkt toch lastig voor je. Eerst moet je mij hebben en dan geef je ook fasteddie nog op een niet zo'n nette manier te verstaan dat hij dom is en niet kan lezen. Ook het onderscheid maken tussen een ludiek bedoelde opmerking en de werkelijkheid schijnt je te ontgaan. Een tikkie zelfreflectie zou je sieren (zie topic, materialen/helm). En ja, je gedraagd je wel elitair. Mensen met afwijkende mening worden door jou regelmatig in het hoekje dom of ongelezen geplaats. Zoals je hier ook weer doet met als mooiste voorbeeld dat je in de rest van je topic precies hetzelfde doet (het doelloos knippen van een artikel, zoals je het zelf zo mooi noemt).

Dus als ik het goed begreep mag ik niet wat jij wel doet?

Volgorde:
-J: Wat is er mis met chocomel?
-T:Dierlijke vetten, lactose, geraffineerde suiker....chocomelk is zo vorige eeuw maar op een of andere manier schijnt dat niet door te dringen tot Groningen waar het nog volop wordt geaddoreerd.
-T (.....link naar Paleo/knip/plak)
-J: Ik dacht dat je me van repliek ging dienen, in plaats van knip en plak werk. Formuleer graag zelf je gedachten.
- T:Boehoe, hij zegt geen aardige dingen. Hij doet elitair. Ik val hem nog maar eens persoonlijk aan. :S

Wat betreft fasteddie: http://www.youtube.com/watch?v=C6cxNR9ML8k
Hij begreep wel dat het tongue-in-cheek was.

Verder hield ik mij netjes aan de regels. Jij stelt de vraag: "Wat is er mis met chocomelk?" en ik beantwoord die vanuit 1 stroming rond voeding (gek, zo heet dit forum onderwerp ook). Dat je het daar dan niet mee eens bent is een andere discussie maar de laatste keer dat ik op internet zat hoefde je niet zelf je artikelen te schrijven om een mening te deponeren ("Stand on the shoulders of giants", heb ik wel eens gehoord). Reageer volgende keer zelf dan ook maar graag inhoudelijk als je dat zo hoog in het vaandel hebt.

Allemaal een beetje pot verwijt de ketel. Je punt van " standing on the shoulders of giants"  is een mooie, alhoewel een beetje misplaatst in deze context. Je antwoord inderdaad, maar je meent hierbij ook iets denigrerends over mij te moeten zeggen op basis van waar ik vandaan kom. Je geeft zelf toe dat je veel van me gelezen hebt. Komt het dan echt als een verrassing dat bij mij de handschoentjes dan uit gaan. Zeker met die mooie rode lap die anonimiteit is. (Ik weet het, het vlees is zwak, niets menselijks is mij vreemd).

Ik heb zelf nog wel wat gedachten die aan de basis stonden van mijn reageren eerder mbt de relevatie van hetgeen wat je aandraagt. Ik vind dat er verschil zit tussen het aandragen van de daadwerkelijke artikelen, of het knippen en plakken van een conclusie uit een boek. Mijn reactie was wat knee-jerk, mede omdat ik niet echt een direct verband zag tussen datgene wat je plakte en mijn stelling. Ik heb graag dat je dat toelicht.

@Cesar: Ja het is een beetje een 5, al staan er in het boek genoeg referenties naar wetenschappelijk artikelen (die uit de trend van die Jacob post en ja een aantal heb ik nagezocht) waaruit het 1 en ander wel duidelijk wordt. Het is geen religie oid maar bepaalde basis principes zijn logisch en wel degelijk onderbouwd. Bij dit soort onderzoeken blijft het altijd heel lastig om te bepalen wat de waarheid is. Probeer maar eens te vinden of melk goed voor je is, de helft van de onderzoeken zegt ja, de andere helft zegt nee. Zelf voel ik me er prettig bij en geeft een eiwitdrankje met een verse ananas me niet zo'n opgeblazen gevoel als chocomelk. Ik zou je zeker aanraden iets meer te lezen, zoals ik in mijn vorige post aangaf geeft de samenvatting een mooi handvat maar het vertelt natuurlijk niet het hele verhaal.

Nu gaan we in de richting van inhoudelijk. Dat richt je dan weer aan Cesar, want met mij valt geen gesprek te voeren. wink
Het zal je wellicht verbazen, maar het Paleo dieet kan ik in grote lijnen zeer waarderen. De basisconcepten staan mij erg aan en ik heb het ook gebruikt in mijn werk. Met goede successen. Echter staan wat mij betreft het 1 (Paleo) en het ander (drinken van chocomel na de training. Of melk!) niet lijnrecht tegenover elkaar.
Het is juist grappig dat enerzijds het " natuurlijke" en evolutionair verantwoorde centraal staat, maar als je wilt herstellen dan eet je niet wat er altijd al voorhanden was (melk) maar een duur afgeleide daarvan, met een genetisch aangepaste vrucht die maar voor een hele kleine subset van de mensheid beschikbaar was voor het grootste deel van ons bestaan.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

31

Re: Voeding na de training

Jacob schreef:
Dat richt je dan weer aan Cesar, want met mij valt geen gesprek te voeren

In het hele verhaal hierboven bewijs je dat exact. Jij hebt toch gelijk en je hoeft niet in te gaan op argumenten van anderen, die zijn minder slim dan jij en komen met boeken ipv de heilige 'wetenschappelijke' artikelen. Lees eens een stukje filosofie zou ik je aanraden en dan het liefst over post-modernisten en het beschouwen van wat waarheid is, dan leer je gelijk hoe je wetenschappelijke artikelen moet waarderen.

Verder zoek ik ook niet echt ruzie met je en vind je post over het algemeen prima maar dat 'ik ben beter' toontje kun je ook gewoon weglaten. Zeker als het niet je bedoeling is om zo over te komen.

De post waar het allemaal over begon:

Forum: hele discussie over eiwit en hersteldrankjes

Jacob schreef:
Wat is er ook alweer mis met melk/chocomelk?

Probeer daar zelf nu eens de toon uit te halen. Die is toch niet constructief opbouwend of inhoudelijk, toch?
Dan krijg je een reactie met een semi-serieuze toevoeging:

T: ......chocomelk is zo vorige eeuw maar op een of andere manier schijnt dat niet door te dringen tot Groningen waar het nog volop wordt geaddoreerd
J: Ik dacht even dat je me daadwerkelijk van repliek ging dienen.
Helaas probeer je een punt te maken op basis van waar ik woon (treurig) en het doelloos knippen van een artikel over het Paleo dieet.
Ik wil best discussieren over de pros en cons van het Paleo dieet, maar ik wacht even tot je zelf iets zinnigs kan formuleren.
Tot slot doe ik nog even met je mee en reageer ik gepast op een vraag "bronnen"

Waaruit jij gelijk opmaakt dat auteur onbevoegd is om serieus genomen te worden wat dit is geen serieuze repliek (let eens op je eigen woordkeuze als het gaat om elitair reageren) en dan schoffeer je het linken naar een boek onder de tafel alsof het belachelijk is dat iemand daar in een discussie naar zou kunnen verwijzen. Verder sluit je dan af met de al eerder genoemde 'heilige' artikelen.

Verder dan deze post ga ik hier ook niet meer op reageren. Concorde verwoorde het in het eerder verwezen topic (/materialen/helm) veel beter dan ik:

Het siert je dat je je kennis en inzichten met ons wilt delen; oké, de één heeft meer ervaring en verdieping in deze sport dan de ander. Maar wat is er mis mee om mensen in hun waarde te laten?

32

Re: Voeding na de training

Ook ik heb gedeeltelijk een thuisstudiedag, maar heb weer geen zin in dit soort discussies en grote lappen tekst (bedankt voor de waarschuwing!) smile

Ik hoop dat de ene helft van de wetenschappers die zeggen dat melk slecht is gelijk hebben, want ik vind het al vanaf mijn 10de niet te zuipen. Ik drink dan wel weer chocomelk, yogho, optimel, etc. Tsja, op sommige vlakken ben ik een rare haha.

Vruchtbare discussies toegewenst!

33

Re: Voeding na de training

MartijnT schreef:

Ook ik heb gedeeltelijk een thuisstudiedag, maar heb weer geen zin in dit soort discussies en grote lappen tekst (bedankt voor de waarschuwing!) smile

Ik hoop dat de ene helft van de wetenschappers die zeggen dat melk slecht is gelijk hebben, want ik vind het al vanaf mijn 10de niet te zuipen. Ik drink dan wel weer chocomelk, yogho, optimel, etc. Tsja, op sommige vlakken ben ik een rare haha.

Vruchtbare discussies toegewenst!

lol big_smile

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

34 Laatst bewerkt door Jacob (09-12-09 13:31:43)

Re: Voeding na de training

Aangezien je gezegd hebt dat je verder niet meer zal reageren, doe ik mijn laatste duit in het zakje.

Jacob schreef:
    Dat richt je dan weer aan Cesar, want met mij valt geen gesprek te voeren

In het hele verhaal hierboven bewijs je dat exact. Jij hebt toch gelijk en je hoeft niet in te gaan op argumenten van anderen, die zijn minder slim dan jij en komen met boeken ipv de heilige 'wetenschappelijke' artikelen. Lees eens een stukje filosofie zou ik je aanraden en dan het liefst over post-modernisten en het beschouwen van wat waarheid is, dan leer je gelijk hoe je wetenschappelijke artikelen moet waarderen.

Verder zoek ik ook niet echt ruzie met je en vind je post over het algemeen prima maar dat 'ik ben beter' toontje kun je ook gewoon weglaten. Zeker als het niet je bedoeling is om zo over te komen.

Ik vind het goed dat je nu je echte veren laat zien. Je neemt een quote van mij uit context, en je laat gemakshalve de smiley weg, die ik er bij had geplaatst om te laten zien dat mijn opmerking wederom tongue-in-cheek was. Maar aangezien dat je zelf zo druk was met jezelf op een moreel hoog paard te zetten, was dat natuurlijk een acceptabel offer. Bah.

Postmodernisme. Tsja. Ehm. Die (bijna?) dode filosofische theorie, waarbij (cultureel )relativisme als basispunt wordt gezien. Ja..... Ik haal even John Krebs aan met zijn quote

"‘Show me a cultural relativist at thirty thousand feet and I’ll show you a hypocrite. Airplanes are built according to scientific principals and they work. They stay aloft and they get you to a chosen destination. Airplanes built to tribal or mythological specifications such as the dummy planes of the Cargo cults in jungle clearings or the bees-waxed wings of Icaraus don’t.’ “

Maar ik zal je lees aanbeveling ter harte nemen, als jij dat andersom ook doet; http://www.amazon.com/Fashionable-Nonse … 0312204078

En als uitsmijter een prachtige essay-generator waar onbeperkt postmodernistische teksten kunnen worden uitgespuugd. Voor mij is het om te lachen, maar jij zal er veel praktisch nut bij hebben. Enjoy! http://www.elsewhere.org/pomo/

Daarnaast moet ik mijn spijt betuigen over het feit dat je er voor kiest voorbij te gaan aan een aantal punten in mijn vorige betoog, die zeker wel inhoudelijk in gingen op wat je schreef.

Ik verbaas me erover dat je serieus beargumenteerd dat mijn post

"Wat is er ook alweer mis met melk/chocomelk?"

van zichzelf zo aanstootgevend is (serieus? Nee echt; SERIEUS?!?) dat de opmerking die je daarna plaatst (haha, semi-serieuze toevoeging) gerechtvaardigd is, maar alles wat ik zeg is FOUT met hoofdletters, want ik klink alsof ik vind dat ik gelijk heb.

Pot, meet Kettle.

Trouwens; dit draadje heet voeding na de training. Dat het nu (eerder kwamen kwark,melk en choc ook al voorbij) over dure eiwitdrankjes ging maakt mijn opmerking alleen maar relevanter. Niet minder.

Als laatste:

Waaruit jij gelijk opmaakt dat auteur onbevoegd is om serieus genomen te worden wat dit is geen serieuze repliek (let eens op je eigen woordkeuze als het gaat om elitair reageren) en dan schoffeer je het linken naar een boek onder de tafel alsof het belachelijk is dat iemand daar in een discussie naar zou kunnen verwijzen. Verder sluit je dan af met de al eerder genoemde 'heilige' artikelen.

Ik ga hier ook geen woorden meer aan vuil maken, slechts mezelf quoten uit mijn vorige post, namelijk de relevante gedeeltes die je negeert.

Ik heb zelf nog wel wat gedachten die aan de basis stonden van mijn reageren eerder mbt de relevatie van hetgeen wat je aandraagt. Ik vind dat er verschil zit tussen het aandragen van de daadwerkelijke artikelen, of het knippen en plakken van een conclusie uit een boek. Mijn reactie was wat knee-jerk, mede omdat ik niet echt een direct verband zag tussen datgene wat je plakte en mijn stelling. Ik heb graag dat je dat toelicht.

Het zal je wellicht verbazen, maar het Paleo dieet kan ik in grote lijnen zeer waarderen. De basisconcepten staan mij erg aan en ik heb het ook gebruikt in mijn werk. Met goede successen. Echter staan wat mij betreft het 1 (Paleo) en het ander (drinken van chocomel na de training. Of melk!) niet lijnrecht tegenover elkaar.
Het is juist grappig dat enerzijds het " natuurlijke" en evolutionair verantwoorde centraal staat, maar als je wilt herstellen dan eet je niet wat er altijd al voorhanden was (melk) maar een duur afgeleide daarvan, met een genetisch aangepaste vrucht die maar voor een hele kleine subset van de mensheid beschikbaar was voor het grootste deel van ons bestaan.

Ik weet dat ik in het beste geval vaak een spottende toon heb. Dat loopt wel eens over in cynisme en/of sarcasme. Ook hierboven heb ik me hieraan schuldig gemaakt.
Waar ik alle criticasters op wil wijzen dat ik me ervan bewust ben dat je niet iedereen op dezelfde manier kan en moet bejegenen. Sommige mensen zijn nu eenmaal minder in staat om zichzelf te verdedigen. Maar dat is niet bij iedereen zo. Een discussie mag in dat geval ook best op het scherpst van de snede uit worden gevochten.

Maar het lijkt er wel op dat er een aantal mensen hier zijn die moreel op zo een majestueus paard gaan zitten, daarbij hun eigen waardes in het proces voor het gemak in de modder achterlatend. Naast het feit dat het concept "elitair" hier als scheldwoord over tafel gaat (waarom ook alweer?) wordt het nu vooral als mantra gebruikt om mij in een denkbeeldige hoek te zetten.

Het grappige is dat de triathlon gemeenschap bestaat uit mensen die als elite zouden kunnen worden aangewezen. Triathleten zijn over het algemeen (let op die woorden, eer ik een stortvloed aan anecdotale tegenbewijzen krijg) hoogopgeleide, kapitaalkrachtige mensen met een dominante, gefocuste en gedreven persoonlijkheid.

"Key Findings
The study grouped participants into seven distinct segments according to similarities in their demographics, psychographics and involvement in the sport. On average, triathletes are from high socio-economic backgrounds with median incomes of $126,000, however, their motivators and mindset are different, creating a significant opportunity for the triathlon community to serve them better and in more targeted ways. Unlike many consumers, they are spending cautiously but on average intend to spend as much in 2009 as they did in 2008. In fact, 45 percent would rather spend discretionary income on triathlon with three of seven segments exceeding 65 percent and one nearly 80 percent.

http://assets.teamusa.org/assets/docume … mmary_.pdf

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

35

Re: Voeding na de training

http://members.home.nl/rvanhellemond/zoek%20een%20leven.jpg

36

Re: Voeding na de training

Haha, mafkees!:D

37 Laatst bewerkt door Jacob (09-12-09 23:27:31)

Re: Voeding na de training

Hey Bootvluchteling;

http://foto-uploaden.nl/img/7/dvmeoh9.jpg

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

38

Re: Voeding na de training

ik gebruik al een tijdje een goede whey isolaat eiwitshakes na het trainen. Er zijn veel verschillende whey isolaat eiwitshakes op de markt. Ik heb ze onderhand allemaal geprobeerd.

39

Re: Voeding na de training

Heeft iemand ervaring met Etixx Multimax? Het gebruik ervan werd me aangeraden door iemand. Ik ben zelf geen gebruiker van voedingssupplementen, dus vroeg me af of er willicht hier gebruikers van het product rond'lopen' met goede of slechte ervaring.

40

Re: Voeding na de training

Van Etixx heb ik weinig ervaring ikzelf gebruik geen whey proteineshakes omdat mijn darmen weinig eiwitten opnemen. Ikzelf gebruik recupro van trisport pharma daar ben ik wel tevreden over.

41

Re: Voeding na de training

Beste,

Na de inspanning:
Direct na en uiterlijk 45 minuten na de inspanning staan je spieren open voor het direct aanvullen van de glycogeen, eiwitten en aminozuren. De juiste voeding kan zorgen voor een versneld herstel en helpt bij de afbraak van afvalstoffen. Een goede Recovery Drank kan uitkomst bieden.

Tip: Door jezelf voor én na de inspanning te wegen heb je een indicatie hoeveel vocht je bent verloren en weer moet worden aangevuld.

Zorg gedurende de dag na de inspanning voor voldoende voedingsstoffen, waarbij eiwitten de hoogste prioriteit hebben. Een kleine eiwitrijke maaltijd voor het slapen gaan kan het herstel bevorderen. Slapen is het belangrijkste moment in de herstelfase en zorgt voor een hoge afgifte van hormonen die het herstel ondersteunen. Een goede richtlijn is 8 uur slaap.

Succes!

Loop Harder, Fiets Sneller, Presteer Beter!

42

Re: Voeding na de training

Oude topic,maar wel intresant. Ikzelf krijg na een intensieve training of wedstrijd mijn recuperatie drank haast niet meer binnen mijn maag krimpt precies in elkaar. Gebruik nu daarom ook iets gewoon eetbaar maar weet niet of dit hetzelfde resultaat heeft natuurlijk. Ook ben ik nooit of nauwelijks in de mogelijkheid om 8u na elkaar te slapen. Heb er ook al aan gedacht voor het slapen gaan een eiwitshake te drinken om sneller te herstellen zeker nu in de wedstrijdperiode.

43

Re: Voeding na de training

Mijn recuperatie is altijd als eerste een koud biertje en daarna goed gezond doch met mate eten met veel water, maar het hoogtepunt is dat ene biertje

44

Re: Voeding na de training

geen zoetigheid voor mij na een lange training of wedstrijd. Ik eet dan het liefst heel erg vet. Een goed biertje gaat er ook nog wel eens in. Friet speciaal, een biertje en een frikandel of bratwurst is het optimale menu voor mij na een zware inspanning. The fatter, the better.

45

Re: Voeding na de training

Hebben julie in nederland dan goed bier???? Ik heb er altijd wel zin in na een training of wedstrijd maar probeer toch meestal eerst iets te eten of een recupdrank te drinken. (probeer)

46

Re: Voeding na de training

ronnyke schreef:

Hebben julie in nederland dan goed bier????

heineken, bavaria, pitt bier, brouwmeester, albert heijn huismerk, amstel en hollandia.   roll

47

Re: Voeding na de training

thijs schreef:
ronnyke schreef:

Hebben julie in nederland dan goed bier????

heineken, bavaria, pitt bier, brouwmeester, albert heijn huismerk, amstel en hollandia.   roll

goed bier hé...

48

Re: Voeding na de training

el corredor schreef:
thijs schreef:
ronnyke schreef:

Hebben julie in nederland dan goed bier????

heineken, bavaria, pitt bier, brouwmeester, albert heijn huismerk, amstel en hollandia.   roll

goed bier hé...

ai... dat is dus de naam bier niet waardig... maar ik snap wel dat een duvel niet het ideale zal zijn... Echter na een wedstrijd neem ik wel eens een Blonde Leffe om door te spoelen...

MENS SANA IN CORPORE SANO

49 Laatst bewerkt door Roland_Amersfoort (15-06-11 21:56:23)

Re: Voeding na de training

Altijd eerst een bidon water, eventueel met een beetje siroop of appelsap voor de smaak .... en nu, half uurtje na duurloop, staat er een McChouffe naast me, en dat in Nederland!

(Vorige maand trainingsdagen naast de La Chouffe Brasserie gedaan!)

Oh ja, ik neem vaak kwark met muesli en honing na een zware dag.... geen idee of het werkt, maar het lijken me gezonde eiwitten, koolhydraten en nog wat vezels...

Als je echt veel behoefte aan vet voelt, maar geen overwicht hebt, dan is het goed mogelijk dat je de energie simpelweg nodig hebt. Persoonlijk schroom ik dan niet om 4 of 5 grote borden eten weg te werken. (Ik weeg zo'n 65 kilo / 183 cm.)

50

Re: Voeding na de training

Dat is nu echt om moedeloos van te worden he pfff ik train tussen de 12 en 16u per week let op mijn eten en nog sta ik veel te vet en andere met dat trainingsvolume moeten extra eten om op gewicht te blijven.