1

Onderwerp: Maat banden

Ik ben op zoek naar een traningsband voor op mijn Tacx, nu weet is eigenlijk niet precies welke banden ik moet kopen. Ik heb 28 inch velgen, mijn band is ongeveer 2,2 cm op breedste punt en de velg is ongeveer 1,7 cm. Welke bandenmaat moet ik nu hebben?

2

Re: Maat banden

waar je je band koopt zullen ze da

3

Re: Maat banden

dat normaal wel weten denk ik

4

Re: Maat banden

Ik had een trainingsband besteld van tacx zelf: Tacx Trainerband RACE (T1390) (EAN-T1390-THV020283)
Nu weet ik inmiddels dat mijn wielmaat 26X1,5 is. Weet iemand of dit goed gaat passen?

5

Re: Maat banden

Je hebt bij tacx/continental 2 opties: race of MTB, dus veel kan er niet mis mee gaan wink
Ik heb zelf de continental hometrainer 700c (race dus) bevalt goed, behalve dat tacxen gewoon saai is wink

Of een speciale band een meerwaarde bied? Een Vittoria Rubino deed het ook erg goed: Fiets erin zetten, boel goed vastzetten, en dan pas oppompen: Band slipt dan niet door, en temperaturontwikkeling valt reuze mee.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

6

Re: Maat banden

paultje555 schreef:

Ik had een trainingsband besteld van tacx zelf: Tacx Trainerband RACE (T1390) (EAN-T1390-THV020283)
Nu weet ik inmiddels dat mijn wielmaat 26X1,5 is. Weet iemand of dit goed gaat passen?

Voor welke fiets wil je hem gaan gebruiken?

Als je wielmaat 26'' is dan gaat de door jou bestelde band niet passen. Die is namelijk voor 28'' (700x 23c). Eigenlijk hebben vrijwel alle racefietsen 28'' wielen, echter zijn er een paar uitzonderingen o.a. bij triathlon zie je nog wel eens 26'' en natuurlijk bij mtb.