51

Re: Show your bike!

Ik post binnenkort mijn fiets, zit nu ff te wachten op wat stickers uit de states smile

Mike

If youd didn't Puke or Pass Out, you could have gone harder.

52

Re: Show your bike!

Ha ha die is leuk  zoals ik al beschreef ,heb geen geld voor een dslr kamera .
Ik rijd nu Cervelo P3 rood/wit , zipp 404/808 ,shimano dura ace ,fsa crank+bladen , carbon Vision stem en stuur rem en schakel hendels, Selle Italia tianiumflight zadel, bidonhouders Elite, Xlab carbon achter het zadel ,  Cateye vectra wireles tellertje  , stikstof in de tubes van continental en carbonnen ventiel dopjes .
En verder nog wat Italiaans spul van Pinarello ,Colnago , Mavic ,Fulcrum  waar ik op train[heuvels, bergen] en bij slechtweer de wedstrijden op rijd .
Dus dan weet je wat .
Rapido

triathlon is 3 x beter

53

Re: Show your bike!

Schijnt gedeeltelijk wel zo te werken, alleen heeft dat vliegwieleffect ook effect op de bestuurbaarheid lijkt me. Het is niet voor niets dat o.a. tanks een vliegwiel gebruiken om hun kanon tijdens ruwe terreinritjes goed gericht te houden.

54

Re: Show your bike!

Rapido schreef:

Gewicht is niet echt een bepalende faktor in ons vlakke land ,iets zwaardere wielen geven meer snelheid op
het vlakke ,en blijven langer langer door rollen .
Normale lichte stijve lage velgen voor het klimmen .
Zelf een kilo of wat afvallen is ook nog  hele goedkope  optie .....
Suc^6 met investeren !het is toch crises ?  ho ho niet allemaal
over me heen rollen en BLA bla BLA  en jij dan met de c klasse ........
Rapido

Mijn wielen vallen lang niet binnen de categorie lichte wielen. In tegendeel; 1,5 kg voor setje wielen is redelijk normaal tot zwaar.
Momenteel ben ik niet helemaal op gewicht, maar op mijn wedstrijd gewicht is zomaar een kilootje afvallen niet zo gemakkelijk meer hoor wink

55

Re: Show your bike!

Paul851 schreef:

Schijnt gedeeltelijk wel zo te werken, alleen heeft dat vliegwieleffect ook effect op de bestuurbaarheid lijkt me. Het is niet voor niets dat o.a. tanks een vliegwiel gebruiken om hun kanon tijdens ruwe terreinritjes goed gericht te houden.

En dit is jouw favoriete verhaaltje, right?

Denk eens aan de energie die het kost om de massa op gang te brengen en aan de gang te houden. Wedden dat een lichte wielset het dan wint van een zware als andere eigenschappen gelijk zijn.

Maargoed, ik zal wel dom zijn ofzo.

Tjow

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

56 Laatst bewerkt door Paul851 (18-12-09 02:21:47)

Re: Show your bike!

Cesar schreef:
Paul851 schreef:

Schijnt gedeeltelijk wel zo te werken, alleen heeft dat vliegwieleffect ook effect op de bestuurbaarheid lijkt me. Het is niet voor niets dat o.a. tanks een vliegwiel gebruiken om hun kanon tijdens ruwe terreinritjes goed gericht te houden.

En dit is jouw favoriete verhaaltje, right?

Denk eens aan de energie die het kost om de massa op gang te brengen en aan de gang te houden. Wedden dat een lichte wielset het dan wint van een zware als andere eigenschappen gelijk zijn.

Maargoed, ik zal wel dom zijn ofzo.

Tjow

Leuk, dingen uit hun verband rukken. Als de massa eenmaal op gang is kost het schijnbaar minsder moeite om dat zo te houden. maar op een meer technisch (stuur) parcours kost het meer moeite om en zwaarder wiel de bocht om te krijgen, Dat was wat ik wilde zeggen. Misschien ben ik wel de dommere van ons twee wink
Meer het effect van hak op tak enzo, en linken leggen (die er volgens anderen niet zijn). No offence meant smile

edit: Bovendien heb ik een betere kapper.

57

Re: Show your bike!

Waar blijven de foto's van de fietsen? Er zijn veel meer leden actief  op dit forum.

Het was juist niet de bedoeling om hier een onzinnige discussie te houden!


@ rapido, iedereen heeft tegenwoordig een telefoon met camera en elk jaar is er vast wel één wedstrijd waar je fiets op de foto komt.

58

Re: Show your bike!

Wordt nog even wachten. Mijn (eerste) triathlonfiets is begin januari opgebouwd, bestaat uit oa:
Planet X Stealth Carbon frame zwart (die zie je dus meer);
Campa Chorus 10sp, Accura CNC remhoeven (zwart);
Bontrager XXX-lite carbon aerobar, Bontrager stuurpen en carbon remgrepen;
Speedplay stainles Zero-pedalen zwart, zadel Selle Italia SLR T1, wit stuurlint (als het een beetje schoon te houden is).;
Xentis Mark 1 alu/carbon wielset.

Foto zodra hij/zij klaar is. En dan mag ie nog even tot begin maart binnen staan, tenzij de lente erg snel intreed, waar ik wel op hoop!

59

Re: Show your bike!

Klinkt als pure prono René, ik ben benieuwd tongue

60

Re: Show your bike!

aan mijn fiets zijn ze bezig nu maar alle stukken zijn nog niet binnen.  kort samengevat willier tri crono frame,sram red groep met carbon componenten (shifters en remmen) easton 90TT model 2010 wielen en prologo nano tt zadel als hij af is (normaal eind januari) zal ik een fototje posten

61

Re: Show your bike!

Paul851 schreef:

Klinkt als pure prono René, ik ben benieuwd tongue

Ik ook. Ik heb er de tijd voor genomen de onderdelen op elkaar af te stemmen en bij elkaar te krijgen, het shoppen op zich zonder druk erachter was al leuk.
Nu kijken hoe het eruit gaat zien en vooral, hoe het gaat rijden.
Met de wielen heb ik afgelopen seizoen al een paar keer gereden, maar dan in de "gewone" racefiets.

62

Re: Show your bike!

Heb je het frame los besteld Rene? zat er bij jou een balhoofd in bij? deze ontbreekt bij mij (al over gemaild)

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

63

Re: Show your bike!

hey renè die xentis mark1 wielen zijn die niet volledig uit carbon? de mijn altans wel.

64

Re: Show your bike!

Scighera schreef:

Heb je het frame los besteld Rene? zat er bij jou een balhoofd in bij? deze ontbreekt bij mij (al over gemaild)

Nee, zat er bij mij niet bij. Maar had ik van te voren over gemaild, deze moest ik er los bij bestellen.

Wat ik wel miste was de kabelstoppertjes/-verstellertjes bij de versnellingskabels. Maar dat heeft degene die de fiets gaat opbouwen al geregeld.

65

Re: Show your bike!

ronnyke schreef:

hey renè die xentis mark1 wielen zijn die niet volledig uit carbon? de mijn altans wel.

Nee, ik heb voor de alu-/carbonversie gekozen, hoewel ik de full-carbon wel mooier vind (en zijn lichter).
Maar toch voor de gevoelsmatig meer zekerheid met remmen gekozen. Dat is uiteraard een persoonlijke keuze.

Daarnaast heb ik nog een full-carbon tube-setje van 50mm waarmee ik af kan wisselen.

66

Re: Show your bike!

Ik heb ook een set Xentis Mark 1 TT en ik gebruik normale remblokken ( Dura-Ace 7900 ) en het remt zeer goed zowel bij droog als met nat weer

67 Laatst bewerkt door Wim De Buyser (27-12-09 16:37:07)

Re: Show your bike!

Sinds vandaag rijd ik met dit machien rond!
Heb hem kunnen kopen voor €1800 (aankoop €4000, echt een koopje dus), nog niet gebruikt (de verkoper had een sportongeval voorgehad net na aankoop), full dura-ace groep inclusief!

http://img191.imageshack.us/img191/3861/cervelo.jpg

68

Re: Show your bike!

Pffff als ik al dat geweld ziet staan durf ik de mijne niet te tonen.      Heb nu een simpel en goedkoop racefietsje maarrrrrrrrrrrrr ben aan het shoppen voor een tijdritfiets.

Heb op  het oog:
- Planet X
- Giant Trinity 2010

Verder nog veel op zoek naar info uiteraard.   Zal het forum nog effe verder afspitten.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

69

Re: Show your bike!

maakt niets uit, juist ook je "oude trouwe" fiets tonen smile

70

Re: Show your bike!

Joe Black schreef:

Ik post binnenkort mijn fiets, zit nu ff te wachten op wat stickers uit de states smile

Mike

Niet teveel aan je fiets veranderen smile Het is de fiets van Johnny Hoogerland, bij de Rabo junioren ploeg, die wordt geld waard als hij straks Luik Bastenaken Luik wint smile

71

Re: Show your bike!

@ Vanzella:

Oh oke, ik zal eens kijken hoe ik hier een foto kan plaatsen.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

72

Re: Show your bike!

Hahahaha Jeroen,

Ik doe verder niks aan de fiets, heb alleen stickers van Colnago op de carbon wielen geplakt smile.
Tis niet alleen de de oude fiets van Johnny Hoogerland, tis ook jou oude fiets tongue

Foto's volgen nog, zal deze week ff een kiekje maken.



Vanzella schreef:
Joe Black schreef:

Ik post binnenkort mijn fiets, zit nu ff te wachten op wat stickers uit de states smile

Mike

Niet teveel aan je fiets veranderen smile Het is de fiets van Johnny Hoogerland, bij de Rabo junioren ploeg, die wordt geld waard als hij straks Luik Bastenaken Luik wint smile

If youd didn't Puke or Pass Out, you could have gone harder.

73

Re: Show your bike!

Zo, vandaag het besluit genomen op weg naar mn eerste echte triathlonfiets.    Ga morgen het carbonframe van planet X bestellen.   Hij is nu lekker goedkoop door een hoge korting, ideaal.     Heb ook gelijk een 3T aerostuur besteld.  Een kennis van me is fietsenmaker en gaat hem voor mij in elkaar zetten, met Ultegra.   Kan niet wachten tot alles binnen is.

Zal binnenkort een foto plaatsen, yes yes yes.   Nu nog 10 kilo afvallen en dan kan ik eens verder kijken naar aerowielen.

PS. hoe plaats je een foto???   zoekfunctie levert ook niks op en krijg het niet voor elkaar.
Alvast bedankt.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

74

Re: Show your bike!

Mooie keuze Arie :-)

een foto plaats je via [ img ] de link van je foto [ /img ]
zonder de spaties dan he!

75 Laatst bewerkt door ArieKuil (06-01-10 23:14:47)

Re: Show your bike!

Hoi Wim,

Dank je.

Misschien ben ik dom maar je foto moet dus dan ergens online staan ofzo?    Heb dit nog nooit gedaan hahaha

http://4.bp.blogspot.com/_xoq3kWiWUiM/S0TZWEvlBuI/AAAAAAAAAAw/QuflpuqEODk/s1600-h/Frame+Planet+X.jpg

http://2.bp.blogspot.com/_xoq3kWiWUiM/S0TZ3768_2I/AAAAAAAAAA4/-LNDWbK7u8A/s1600-h/3T+aerostuur.jpg

Volgens mij heb ik het licht gezien !!!! hahahaha big_smile

Groeten,

Arie

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.