1

Onderwerp: supplementen

ik heb de bieb even van een paar boeken beroofd over triathlons voor wat tips en trucs
maar nu lees ik hier een daar wel over supplementen met wat er in moet zitten en wat niet
maar... waar koop je het ?

dus mijn vraag
welke supplementen gebruik je en waar koop je het ?

2

Re: supplementen

Op internet zijn er honderde sites waar je suplementen kunt bestellen maar welke zijn best?????????????? Ikzelf ben concap een keer aan het proberen neem het nu een kleine 6 weken en vind het op zich niet slecht.

3

Re: supplementen

You have got to try yourselve... Het ene merk werkt top bij mij anderen krijg ik puisten van en ga ik rammend hard van winden laten wink

Powerbar, ultimate nutrition of EAS bevallen mij erg goed. But remember; het moet een aanvulling zijn, niet vervanging van!

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

4

Re: supplementen

Uiteraard wil ik het feestje niet bederven, maar aangezien je je toch verdiept in tips en trucks in triathlons: ik weet niet of je de TRI-faq al had gelezen, wat deze zegt over voedingssupplementen? Dit staat daar in ieder geval in:

• De NTB adviseert triatleten op dit moment om geen voedingssupplementen te gebruiken. Ze zijn óf niet nodig, óf er zijn alternatieven. Het risico van een vervuild supplement is momenteel te groot en niet controleerbaar.

Argumenten tegen gebruik voedingssupplementen

•20 - 25% van de supplementen is vervuild; waarborgtesten, keurmerken of wat dan ook die op dit moment bij fabrikanten van supplementen bestaan, zijn niet waterdicht
•alle noodzakelijke vitaminen, mineralen, etc. kun je ook uit de dagelijkse voeding halen; meer gebruik van vitamines/mineralen dan de dagelijks aanbevolen hoeveelheid is onzin
•voedingssupplementen zijn in principe niet prestatie-bevorderend
•supplementen zijn kostbaar; budget van atleet is beperkt en kosten van supplementen gaan wellicht ten koste van andere uitgaven, bijv. trainingsstages
•sommige supplementen kunnen schadelijke bijwerkingen hebben

Zelf gebruik ik iig geen voedingssupplementen behalve chocomel en afgezien van de griep van afgelopen week heb ik nergens last van. (en ik heb nooit de griep, nouja.. behalven dan.. nu.)

5

Re: supplementen

Er zijn nochtans merken zoals sponser bv die er een certificate bij geven dat hun produkten zuiver zijn en vrij van doping. En of ze van nut zijn..... tja elk zijn ding daarover

6

Re: supplementen

Uit jullie postings maak ik op dat er net begonnen is met triathlon door
enkele van jullie .
Gestructureerd  trainen eten drinken en rusten bied meer dan welke
suplementen dan ook ,ook al worden ze door top athleten aan geprezen .
Ik ontken niet dat het nuteloos is maar op het niveau beginner of redelijk
getraind triathleet heb ik zo mijn twijfels .
Gebruik zonder medisch advies of inzicht kan zelfs schade toebrengen aan
je gezondheid .
Rapido

triathlon is 3 x beter

7

Re: supplementen

Rapido schreef:

Uit jullie postings maak ik op dat er net begonnen is met triathlon door
enkele van jullie .
Gestructureerd  trainen eten drinken en rusten bied meer dan welke
suplementen dan ook ,ook al worden ze door top athleten aan geprezen .
Ik ontken niet dat het nuteloos is maar op het niveau beginner of redelijk
getraind triathleet heb ik zo mijn twijfels .
Gebruik zonder medisch advies of inzicht kan zelfs schade toebrengen aan
je gezondheid .
Rapido

Dit ben ik met je eens, supplementen zijn zeker in het begin totaal overbodig.

8 Laatst bewerkt door wieger (18-01-10 01:17:14)

Re: supplementen

het is niet zo dat ik de tips en trucs lees als iemand die zijn eerste triathlon moet doen
heb er al aardig wat gedaan en komen er genoeg aan
zie dit :

27 maart run bike run ter idzard
16 mei Groningen run bike run
6 juni groningen speedman.nl halve triathlon
26- juni  stiens
17 juli kwart triathlon op Texel
8 Aug halve triathlon Leiderdorp
28 Aug UPC triathon Almere
5 sept triathlon drachten

maar gaat mij meer om welke supplementen zijn goed ?
heb nu allemaal losse tabletten kalium vitamine c en d en magnesium

maar zijn de suplementen.. waar zeg maar alles een beetje in zit ook in de winkel verkrijbaar zonder dat je weer het internet op hoeft

9

Re: supplementen

Rapido schreef:

Uit jullie postings maak ik op dat er net begonnen is met triathlon door
enkele van jullie .
Gestructureerd  trainen eten drinken en rusten bied meer dan welke
suplementen dan ook ,ook al worden ze door top athleten aan geprezen .
Ik ontken niet dat het nuteloos is maar op het niveau beginner of redelijk
getraind triathleet heb ik zo mijn twijfels .
Gebruik zonder medisch advies of inzicht kan zelfs schade toebrengen aan
je gezondheid .
Rapido

Die topatleten die dat spul aanprijzen, daar zou wel eens iets van `sponsoring` achter kunnen  zitten.

10

Re: supplementen

tja denk ik ook

11

Re: supplementen

Ik ga na deze berichten maar is een poosje de whey-protein skippen en vervangen door schepje extra kwark. Kijken of ik verschil merk...

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

12

Re: supplementen

Als je ervoor zorgt dat je evenveel proteïne binnenkrijgt als ervoor denk ik dat het wel goed komt.....

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

13

Re: supplementen

He kenners! wink

Hoe zit het dan met een energie poedertje in je bidon?, ik zal geen merk noemen of allemaal.
Is dat wel aan te raden of kan je net zo goed oplos-limonade in je bidon doen.
met een snufje zout ??

....

14

Re: supplementen

Scherp opgemerkt !
Ook daar zijn diverse meningen over .
Coca-Cola //Appelsap// enz kunnen een goede vervanger zijn tijdens de
trainingen en wedstrijden .
Het gaat hier vooral om de zgn suplementen in poeder of pilletjes vorm
die je gouden tijden beloven ,en vaak minstens 3x per dag moet innemen
opdat je pot snel leeg is.
Rapido

triathlon is 3 x beter

15 Laatst bewerkt door JanR (19-01-10 13:49:13)

Re: supplementen

Nou, bij sportdranken ligt dat anders. Het hangt er allemaal vanaf hoeveel je traint. Als je één keer in de week loopt, één keer fietst en één keer zwemt, dan maakt het minder uit en kun je prima appelsap en cola drinken. Maar als je aardig wat uren maakt, wordt het steeds belangrijker dat je al die stofjes die je er uit zweet ook weer een beetje aanvult. (is mijn theorie, ik heb er helaas niet voor gestudeerd) Als jij dan alleen ranja gaat drinken dan kan dat heel goed tot problemen leiden. (dat heb ik dan weer van redelijk dichtbij meegemaakt).

Wat gebruik ik dan? Tromgeroffel: PowerBar Energize. En dan het liefst de Berry flavour... heerlijk én goed. Het lijkt wel reclame. Als ik een lange duurloop maak dan neem ik een half bidonnetje mee en als ik lange fietstochten maak dan neem ik twee bidonnetjes mee.. en ik drink het ook tijdens wedstrijden.

16

Re: supplementen

Nadeel van die energie drankjes uit potten is dat je er soms meer calorieèn mee binnekrijgt dan dat je er verbrand tijdens je training. Zeker als je constand tegen je gewicht moet vechten. Daarom voor mij meestal gewoon water met eventueel een deel appelsap. Wel op training,wedstrijd is iets anders.

17

Re: supplementen

Frankiboy schreef:

Ik ga na deze berichten maar is een poosje de whey-protein skippen en vervangen door schepje extra kwark. Kijken of ik verschil merk...

In dat kader, ff hier klikken?!

Langzaam snel! (of snel langzaam?)