1

Onderwerp: is het genoeg ?

ik werk met onregelmatige werktijden en train voor de hele afstand
doe dit nu als volgt

5 dagen in de week op de racefiets naar het werk 20 heen 20 km terug maak er geregeld een interval training van
1 x in de week een afstand van 150 tot 200 km op de fiets

2 dagen in de week 10 km lopen ( duur of interval )
1 x in het weekend er nog een halve marathon of 30 km bij

2 dagen in de week zwemmen 1 x altijd 4 km duurtaraing en de andere keer interval op verscheidene manieren

Is het genoeg ? (hoef natuurlijk niet te winnen maar gewoon de finsh halen )

2

Re: is het genoeg ?

Ik denk dat het wel goedkomt Wieger. Zit er ook opbouw in ergens of is het elke week hetzelfde?

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

3

Re: is het genoeg ?

nee niet elke week hetzelfde is eigenlijks net hoe het uitkomt ook aangezien ik 26 maart net pappa ben geworden
ben met het fietsen nu wel wat aan het opbouwen door een bepaalde route 1 x in de zoveel tijd zo snel mogelijk te fietsen om te zien of de interval ook heeft geholpen
zwemmen tja kan ik neits meer aan bouwen wil niet sneller dus sluit me aan bij zwemver.
hardlopen ben ik an het opbouwen door af en toe ook nog eens een wedstrijd te doen, je loopt dan toch anders dan in een training

heb veel schema's gezien maar kan ik me niet aan houden vanwege tijd en tijdstip dus improviseren

4

Re: is het genoeg ?

je lijstje ziet er goed uit, lees: ik ben jaloers dat ik er de tijd niet voor heb

5 Laatst bewerkt door wieger (09-04-10 11:24:34)

Re: is het genoeg ?

ik heb er ook niet de tijd voor :
je moet er om heen plannen 10 km duurt maar 45 min kan je zo in de ochten doen of in de avond
zwemmen is maar anderhalf uur, in totaal doe ik in de week veel maar verdeel je het dan valt het wel mee
maar ja als je wat wil kan je het bereiken denk ik en hoef mezelf niet te motiveren gelukkig
( 2x motivatie: Almere 2010 en ironman regensburg 2011 )

6

Re: is het genoeg ?

Ha Wieger en Yorrick,

Kijk ook eens in het laatste triathlonblaadje van de bond. Daar staan een hoop tips in hoe je een hele triathlon kunt doen met een beperkt aantal trainingsuren.

Daar staat ook een stelling in dat je weinig wedstrijden moet doen (of alleen wedstrijden doen als training). Daar ben ik het niet mee eens. Ik ben een groot voorstander van "tussendoelen". Mijn ervaring is dat je veel meer plezier in triathlon hebt als je, bijvoorbeeld van Nieuwkoop naar Stein naar Eupen naar Almere leeft dan alleen maar trainen voor dat ene doel, waar alles dan vanaf hangt.... Zo heb ik vorig jaar ALmere succesvol volbracht met 8 tot 14uur trainen per week.

Succes!

7

Re: is het genoeg ?

ik moet mijn eerst triathlon nog steeds doen, dus zal nog maar niet voor de hele gaan... dat ene grote doel dat ik voor ogen heb, zoals je het noemt, heb ik niet, dus dat scheelt. Ik geniet er gewoon van, en zie van tijd tot waar ik wel en niet aan toe ben. Dat is dan ook weer het voordeel van een tekort aan mogelijke trainingsuren: aan de uren die je maakt, beleef je wel wat meer plezier, tenminste, zo voelt het wel voor mij

8

Re: is het genoeg ?

tja denk ook dat het ook afhangt van je eigen lichaam
ik kan bijv 3 weken niet hardlopen en daarna nog mijn pr op de 10 km verbeteren terwijl het bij sommigen tegenovergesteld is
maar vanzella , wat was jou tijd in almere ?
8 tot 14 uur trainen is wel erg weining

9

Re: is het genoeg ?

8 tot 14 uur trainen is heel veel !!!!

10 Laatst bewerkt door Vanzella (09-04-10 12:02:53)

Re: is het genoeg ?

wieger schreef:

tja denk ook dat het ook afhangt van je eigen lichaam
ik kan bijv 3 weken niet hardlopen en daarna nog mijn pr op de 10 km verbeteren terwijl het bij sommigen tegenovergesteld is
maar vanzella , wat was jou tijd in almere ?
8 tot 14 uur trainen is wel erg weining

10 uur 55.

1.20 zwemmen
5.50 fietsen
3.35 lopen
plus 2 keer 5 min wisselen.

En Draak, 8 tot 14 uur sporten is inderdaad veel naast 45 uur werk, 10 uur reistijd, en een thuis. Sociaal leven had ik al geschrapt smile

Dat trainen en herstellen kon alleen maar dankzij de steun van mijn vrouw die zo ongeveer alles thuis deed.  Mijn baas vond het een slecht idee als ik 3 dagen ging werken tegen 5 dagen vergoeding dus moest het op deze manier..

11

Re: is het genoeg ?

wieger schreef:

tja denk ook dat het ook afhangt van je eigen lichaam
ik kan bijv 3 weken niet hardlopen en daarna nog mijn pr op de 10 km verbeteren terwijl het bij sommigen tegenovergesteld is
maar vanzella , wat was jou tijd in almere ?
8 tot 14 uur trainen is wel erg weining

Jij bent zo bijzonder...... Ik stel voor dat je een jaar niet gaat hardlopen en dan loop je een NR? Of 5 jaar niet en dan het WR!

Denk groot!

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

12

Re: is het genoeg ?

haha nee jacob dat is me toevallig een paar keer overkomen en zo snel ben ik niet pr staat nu op 39 en denk niet dat ik er nog wat vanaf krijg...

13

Re: is het genoeg ?

Maar eh..............ik zie nergens staan 130 fietsen gevolgd door 20 lopen, om nog maar te zwijgen van de ettelijke trainingen van 60/15

Ga je helemaal geen koppeltraining doen?

A+

14

Re: is het genoeg ?

@Jacob: maar wat te denken van Mark OB zondag op de NTB-limietendag! Zoals hij zelf zei, als een donderslag bij heldere hemel ff solo in de wind 15.55 lopen. Dat is wel serieus PPPAAANNNNNGGGG KOOERRRSSSS (en meer talent  dat hij zelf door heeft)!!!

15

Re: is het genoeg ?

Idd bijzonder. Kan nog ver komen!

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website