1 Laatst bewerkt door petitmas (21-06-10 09:52:12)

Onderwerp: Triathlon Brive La Gaillarde OD - zondag 20 juni

Mijn 1e in Frankrijk. Zwemmen in een meer, fietsen en lopen heuvelachtig parcours.

Zwemmen (1500) : 28 min
Fietsen : 1 uur 20
Lopen : 48 min
Eindtijd : 2.36

maar ik hoop stiekum op een tijd binnen de 2.30

A+


Werkelijk :

Zwemmen (1500) : 35 min
Fietsen : 1.10
Lopen : 42.58
Eindtijd : 2.32

Maar even het verhaal. Wat een debuut zeg, ik had me wat anders voorgesteld :-)
Het water was 16 graden, ik had sinds januari 2 keer kunnen zwemmen.......in 25 graden. Binnen 100 meter lag ik te hyperventileren. Te snel begonnen, te koud et voila. Na 100 meter schoolslag kreeg ik de hartslag naar beneden en kon de rest met de gebruikelijke vrije slag afmaken..........35 min, wat een drama, nog nooit zo'n tijd gezwommen.

Het fietsen : het parcours was aangepast want er was 2 dagen voor de wedstrijd een rotsblok op de weg gevallen. Stel je de steilste klim van Stein maar voor. Dan kort vals plat en weer steil naar beneden. Omdraaien en zelfde weg weer terug. Dat is dan 5 km en dus 6 keer doen dit. Fietsen was 33,5 km. Omhoog ging met 14 km/u en naar beneden, zonder te trappen, met 60 km/u. Dan hebben jullie een idee. Uiteindelijk toch nog bijna 29 gemiddeld gehaald en dat was meer dan een gemiddelde fietstijd :-)

Maar het lopen was vlak...........zeiden ze............."Frans vlak". Ik zal de details besparen, maar er was geen meter vlak. Het was uiteindelijk ruim 9 km en die liep ik nog net binnen de 43 min. Dus de 10 had ik ruim binnen de 48 gelopen, zoals verwacht.

Al met al zeker een reden om me voor volgend jaar, zeker voor het zwemmen, beter voor te bereiden. Met een normale zwemtijd zou ik gewoon in het midden van het veld zijn gefinisht, zoals altijd. Nu zat ik helemaal achteraan. Nou ja, volgende keer kan het alleen maar beter gaan en die volgende keer wordt een sprint in het plaatsje Cognac. We duiken het water in vanaf de kade van Hennesy :-)

2

Re: Triathlon Brive La Gaillarde OD - zondag 20 juni

Oh ja, toen ik, ruim op tijd, arriveerde, stond de BBQ al aan :-)

3

Re: Triathlon Brive La Gaillarde OD - zondag 20 juni

altijd leuk de eerste race, zeker op zo een gevarieerd parcours smile

Veel plezier meet BBQ en