1

Onderwerp: Alternatieve conditietrainingen

Ik sukkel de laatste tijd met een scheenbeenvlies ontsteking wat het lopen belemmerd
en daarboven op nog is een ontsteking aan de pezen van de knie, wat het fietsen belemmerd.

bij deze heb ik mijn training schema aangpast naar 3x zwemmen per week 1recuperatie trainingen ( +- 1.5km rustige training met aandacht aan techniek ) 1 techniek training +- 2.6km en 1 open water training.
ik zou daar per week 1 keer power training bij nemen voor het boven lichaam

zijn er nog andere manier om conditie te trainen ? met voorkeur lange duur. aangezien lopen en fietsen niet echt hand in hand gaan met de blessures waar ik nu mee sukkel.

want ik zou graag men conditie op peil houden en men gewicht op peil houden.

2

Re: Alternatieve conditietrainingen

Aquafit, Crosstrainer, Krachttraining. Niet per se in die volgorde.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

3

Re: Alternatieve conditietrainingen

Nordic walking...?

4

Re: Alternatieve conditietrainingen

Het moet wel heel erg zijn als je ook niet eens wat kan fietsen.

Ik weet niet wat de oorzaak is van die knieblessure maar kan komen door een te lage zadelstand.

En ik weet ook de ernst niet van je blessure maar van artsen en fysiotherapeuten hoor je meestal dat je moet blijven bewegen.
Wellicht kan je toch gewoon proberen te fietsen met nauwelijks belasting.
Geen snelheidsmeter mee, geen klimmetjes, niet letten op cadans, gewoon uurtje-2 uurtjes lekker peddelen in herstelzone.

5

Re: Alternatieve conditietrainingen

Sander B schreef:

(....)

Ik weet niet wat de oorzaak is van die knieblessure maar(.....)

En ik weet ook de ernst niet van je blessure maar(....)

Als je niet weet hoe het zit, hoe kun je dan iets zeggen over de oorzaak en vervolgens een algemene aanbeveling van artsen en fysio's als een deken over een voor jou eigenlijk onbekend ziektebeeld heen gooien?

Wie weet is het goed advies, wie weet is het dramatisch advies. Maar dat weet je niet. Want je weet eigenlijk niks.

Internetfora = geen medisch advies board.
Internetposters = zelden mensen die nuttige dingen kunnen zeggen over medische aangelegenheden.

Avalanched; los van wat ik eerder zei (wat overigens ook volledig de plank misgeslagen kan hebben) ga eens bij je sportfysio langs (heb je er geen? Haal er 1! Snel!) en bespreek met hem wat verstandig is om te doen.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

6

Re: Alternatieve conditietrainingen

ok bedankt om de uitleg, ik ben enkel bij de huisarts langs geweest ik ga er deze week nog eens langs, ze heeft aangeraden 2 weken niet te fietsen en te lopen en enkel te zwemmen, en als het na 2 weken niet beter was nog eens langs te komen om me dan door te sturen naar de fysio / kine. maar ik ga is zoeken achter een sportfysio dat lijkt mij een zeer verstandige keuze.

7

Re: Alternatieve conditietrainingen

Avalanched schreef:

Ik sukkel de laatste tijd met een scheenbeenvlies ontsteking wat het lopen belemmerd
en daarboven op nog is een ontsteking aan de pezen van de knie, wat het fietsen belemmerd.

bij deze heb ik mijn training schema aangpast naar 3x zwemmen per week 1recuperatie trainingen ( +- 1.5km rustige training met aandacht aan techniek ) 1 techniek training +- 2.6km en 1 open water training.
ik zou daar per week 1 keer power training bij nemen voor het boven lichaam

zijn er nog andere manier om conditie te trainen ? met voorkeur lange duur. aangezien lopen en fietsen niet echt hand in hand gaan met de blessures waar ik nu mee sukkel.

want ik zou graag men conditie op peil houden en men gewicht op peil houden.

Wie heeft de diagnose van een ontstekings beeld gesteld? Bij mijn weten is er bij een ontsteking (-itis) spraken van vrijwel continue zeurende pijn, ook 's nachts. Wordt vaak nog wel erg makkelijk mee omgegaan, maar maakt erg veel uit voor de behandeling.

Cesar

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

8

Re: Alternatieve conditietrainingen

Avalanched schreef:

... huisarts langs geweest ik ga er deze week nog eens langs, ze heeft aangeraden 2 weken niet te fietsen en te lopen en enkel te zwemmen, en als het na 2 weken niet beter was nog eens langs te komen om me dan door te sturen naar de fysio / kine. maar ik ga is zoeken achter een sportfysio dat lijkt mij een zeer verstandige keuze.

[Tja, hoe durf ik eigenlijk het advies van een arts in twijfel te trekken zonder, inderdaad,  de oorzaak en het preciese probleem te kennen maar]

Best gek dat je wel mag zwemmen maar niet mag fietsen.
Niet lopen neem ik meteen aan.

Maargoed, 2 weekjes moet wel overheen te komen zijn toch?

9

Re: Alternatieve conditietrainingen

het probleem is dat het ondertussen al 2 weken geleden is. en ik nog geen enkele verbetering merk.
bij deze had ik aan men arts verteld dat ik enkel last ondervond tijdens het lopen en fietsen en niet tijdens het zwemmen vandaar haar advies van 2 weken niet te fietsen en te lopen en dan nog is op controle komen, dat ga ik nu deze week doen. ik heb ontstekingsremmers gekregen en smeer elke dag 3x voltare gel + ijspack elke dag 15min eropleggen

10

Re: Alternatieve conditietrainingen

Aha.
Dat is mooi balen dan.

Sterkte met je herstel.
Hopelijk kom je er met goede hulp toch nog snel van af.

11

Re: Alternatieve conditietrainingen

Mag ik voor problemen aan het bewegingsapparaat als sporter een direct tripje naar een (goede) fysiotherapeut aanraden?

Denk Arjen Robben. Denk je dat hij zo snel hersteld was als hij naar een huisarts was gegaan en rust, ibuprofen en de rooie lamp was aangeraden?

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

12

Re: Alternatieve conditietrainingen

Jacob schreef:

Mag ik voor problemen aan het bewegingsapparaat als sporter een direct tripje naar een (goede) fysiotherapeut aanraden?

Denk Arjen Robben. Denk je dat hij zo snel hersteld was als hij naar een huisarts was gegaan en rust, ibuprofen en de rooie lamp was aangeraden?

Nuuuj want dan had i ook niet gescoort....

13 Laatst bewerkt door Lieke (28-06-10 23:52:28)

Re: Alternatieve conditietrainingen

Avalanched schreef:

ok bedankt om de uitleg, ik ben enkel bij de huisarts langs geweest ik ga er deze week nog eens langs, ze heeft aangeraden 2 weken niet te fietsen en te lopen en enkel te zwemmen, en als het na 2 weken niet beter was nog eens langs te komen om me dan door te sturen naar de fysio / kine. maar ik ga is zoeken achter een sportfysio dat lijkt mij een zeer verstandige keuze.

Mag ik je erop attenderen dat je tegenwoordig geen verwijzing meer nodig hebt van de huisarts! Als ik spier/gewrichtsklachten heb dan ga ik rechtstreeks naar de fysio en niet eens langs de huisarts. De huisarts weet daar te weinig specifiek van en stuurt je weg met 'rust' of een paracetamol.

Zelf ben ik vorige week gediagnosticeerd met shin splints waardoor het lopen er voor mij ook even helemaal niet in zit, en ook te pijnlijk is. Ik vond wel een goed artikel erover op http://www.fysio-groningen.nl/artikelen … tikel_id=6 waar wat tips op staan.

Ik hoop dat we er snel weer af zijn! wink