1

Onderwerp: Na zwemmen water in de oren

Ik heb elke kaar na het zwemmen dat er water in mijn oren blijft.
Tijdens het zwemmen heb ik hier last van als iemand wat tegen mij zegt, kan dat moeilijk verstaan.

Na het douchen schudt ik mijn hoofd heel hard heen en weer en dan loopt het water eruit. Maar mijn nek vindt dit niet erg prettig.
Bestaan er iets als druppels die het kunnen voorkomen of verhelpen(na het zwemmen).

Ik heb al oorplugs gebruikt maar tijdens de training hoor ik het fluitje van de trainer amper.

Het wordt al wel minder moet ik zeggen.
Iemand hier ervaring mee en eventueel een oplossing voor mij?
Bedankt Carla

2

Re: Na zwemmen water in de oren

Schudden is het enige dat helpt bij mij.  Kort en heel hard, je went er wel aan.

3

Re: Na zwemmen water in de oren

ik heb het ook bij mijn linkeroor. als je je nek heel wilt houden kun je ook je hoofd kantelen en dan op 1 been op en neer huppen. works like a charm

4

Re: Na zwemmen water in de oren

Nog een andere truc die bij mij (en mijn vrouw) goed werkt:
hoofd kantelen en het wateroor met een paar druppels (gewoon onder de douche) helemaal vol laten lopen. 3 seconden laten zitten en dan in 1 beweging je hoofd kantelen zodat al het water (inclusief het restje wat je daadwerkelijk die irritante ervaring geeft) er in 1 keer uitloopt.

Niet (meer) nodig om te schudden in ons geval.

5

Re: Na zwemmen water in de oren

Het is ook niet altijd.
Die truc onder de douche ga ik eens proberen, scheelt een hoop nekklachten :-)

6

Re: Na zwemmen water in de oren

Achter je hoofd op, met je linker arm je rechter oorlel naar beneden trekken en dan je hoofd naar rechts kantelen
uiteraard VV
smile

PS: prima discussie weer lol

7

Re: Na zwemmen water in de oren

Hier precies hetzelfde probleem.

Dagenlang doof aan 1 oor steeds.
Oordoppen van Alpine helpen helaas niet.

Ik zoek gewoon weer nieuwe i.i.g.

8

Re: Na zwemmen water in de oren

Trouwens, wat ook werkt is met een wattestaafje het vocht eruit halen. maar wees wel voorzichtig

9

Re: Na zwemmen water in de oren

Ik kwam dit tegen, heb het zelf nog nooit gebruikt. Zelf gebruik ik oordopjes bij het surfen, maar dit alleen in de winter /herfst. Bij en na het zwemmen heb ik geen last van mijn oren.

http://www.eardrop.eu/

10

Re: Na zwemmen water in de oren

RikJ schreef:

Ik kwam dit tegen, heb het zelf nog nooit gebruikt. Zelf gebruik ik oordopjes bij het surfen, maar dit alleen in de winter /herfst. Bij en na het zwemmen heb ik geen last van mijn oren.

http://www.eardrop.eu/

Klopt, die oordopjes houden het water tegen. Ikzelf maak er ook gebruik van en sindsdien heb ik er gelukkig geen last van!

Groetjes,
Mike

http://bouwbedrijfmjvanstraalen.nl/

11

Re: Na zwemmen water in de oren

Ik heb bij van Boxtel op maat gemaakte oordopjes laten maken voor €19
http://www.hoorwinkel.nl/gehoorbescherm … dopjes.asp
Stuk minder last van water in mijn oren en ook geen last meer van de herrie van het geblubber van de adem.

12

Re: Na zwemmen water in de oren

Ik heb alleen last van water in mijn oren als ik mijn badmuts af doe en dan met mijn hoofd onderwater ga.
Misschien kun je dus je badmuts nog goed over je oren trekken? De fluit van de trainer hoor ik luid en duidelijk en met de instructies doe ik even één oorflapje omhoog.

13

Re: Na zwemmen water in de oren

Haha wat een topic.... Dit krijg je er gratis bij, we zijn nu eigenlijk ook niet gemaakt om in het water te leven he, anders hadden we wel vliezen tussen onze tenen... ken het gevoel ook hoor, denk dat elke zwemmer er wel over mee kan praten, het is idd minder met een badmuts maar helemaal over is het niet hoor....

If your not living on the edge, you'll make up to much room!!!

14

Re: Na zwemmen water in de oren

Thunderstorm schreef:

Haha wat een topic.... Dit krijg je er gratis bij, we zijn nu eigenlijk ook niet gemaakt om in het water te leven he, anders hadden we wel vliezen tussen onze tenen... ken het gevoel ook hoor, denk dat elke zwemmer er wel over mee kan praten, het is idd minder met een badmuts maar helemaal over is het niet hoor....

Met badmuts op heb ik NOOIT water in mijn oren. Dus bij mij is het dan wel helemaal over.

15

Re: Na zwemmen water in de oren

Juhroen schreef:

ik heb het ook bij mijn linkeroor. als je je nek heel wilt houden kun je ook je hoofd kantelen en dan op 1 been op en neer huppen. works like a charm

Juhroen is de beste tip die ik sinds tijden hebt gehad. Bedankt het werkt fantastisch! Ik ook van mijn probleem af.  smile

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

16

Re: Na zwemmen water in de oren

super deze tip was al uren bezig het water uit mijn oor te krijgen en door deze tip is het gelukt!! bedankt!

UnixIt schreef:

Nog een andere truc die bij mij (en mijn vrouw) goed werkt:
hoofd kantelen en het wateroor met een paar druppels (gewoon onder de douche) helemaal vol laten lopen. 3 seconden laten zitten en dan in 1 beweging je hoofd kantelen zodat al het water (inclusief het restje wat je daadwerkelijk die irritante ervaring geeft) er in 1 keer uitloopt.

Niet (meer) nodig om te schudden in ons geval.