26

Re: planet-x TT fiets?

ArieKuil schreef:

Had ik verder nog een vraag waar ik geen goed antwoordt op kan vinden.

Ik weeg 98 kg op dit moment (al 17 kg kwijt inmiddels) en wil er nog 10 tot 15 kwijt.     Zit nu alleen te twijfelen tussen een aluminium frame of carbon.            Neem aan dat aluminium meer kan hebben dan carbon maar wie heeft er hier in de praktijk ervaring mee.    Zelfde geldt voor de wielen met mijn gewicht.

Het frame van planet X is van carbon en die van die giant trinity van aluminium, ook de canyon speed die ik op het oog heb is aluminium.

Snap dat de vraag lastig is omdat het per persoon verschilt maar ik heb de ervaring niet om dat te kunnen beoordelen dus hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Arie

Je zult eerder rekening moeten houden met je wielen.

27

Re: planet-x TT fiets?

Gewoon navragen bij de leverancier. Volgens mij moet dat bij geen van die fietsen (frames) een probleem zijn.

De wielen zijn wel regelmatig "beperkt" tot 85kg, zou ik wel checken. Met neme bij Planet X. Als je de versie met de carbon velgen wilt.

De Speedmaxen zijn met stevige Mavics uitgerust, dat mag geen probleem zijn. De Giant weet ik zo niet, maar als je weet welke wielen erbij geleverd worden moet het een koud kunstje zijn om een eventueel max gewicht te vinden op de site van de leverancier.