126

Re: Show your bike!

En weer wat foto's van het projectje. Ik ben inmiddels al tot de conclusie gekomen dat er wat spacers in moeten...armpads liggen 18cm lager dan het stuur, dus 2cm aan spacers is noodzakeijk ivm comfort (Had 15cm lager voorheen)

http://vafp.nl/pictures/PX4.JPG
zadel (aangevallen door kat nikkie... sad ) met een speedbottle erachter omdat het frame zelf te weinig ruimte had voor 2 speedbottes.

http://vafp.nl/pictures/PX5.JPG
Tektro R725 ook weer gemonteerd, alleen remmontage zit lager dan de TCR. Moet nog de  blokken passend krijgen.

http://vafp.nl/pictures/PX6.JPG
cloesup van de spacertoren voor de armpads: langere bouten een 3cm aan spacers in totaal

http://vafp.nl/pictures/PX7.JPG
cranksetje

http://vafp.nl/pictures/PX8.JPG

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

127

Re: Show your bike!

Ziet er super uit, kan ook niet wachten tot ik kan bouwen.    Ga deze week de remmen, remhendels, kabels, balhoofd, stuurlint en dergelijke bestellen.    Dan volgt het kettingblad en deraillereur later, moet nog effe goed uitzoeke.

Ben op zoek naar rode remkabelbehuizing, hebben ze dat standaard bij een fietsenmaker?   Zonee waar kun je dit dan bestellen?

Bedankt weer en succes nog met bouwen.    Ben benieuwd straks 2 verschillende fietsen maar dezelfde frames.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

128

Re: Show your bike!

Thanks smile ben benieuwd hoe dat gaat rijden (als alles klaar is, en ik zadel en stuur kan fijnstellen)

Of ze dat standaard hebben? Dat weet ik niet:
http://rose.nl/output/controller.aspx?c … tail2=1897 wel voor versnellingen gebruik officieel, maar ik gebruik ook voor de hele fiets 1,5meter aan versnellingskabel, ook voor de remmen.

Is ook een goede site voor de rest van de onderdelen, bestel er regelmatig, idem voor bike-components.de smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

129

Re: Show your bike!

Zo te zien heb je best oude lego achter je fiets staan big_smile Mooi man, herkende het vlaggetje van het schip en toen ging ik wat beter kijken naar de andere foto's.

130

Re: Show your bike!

Bleek schreef:

Zo te zien heb je best oude lego achter je fiets staan big_smile Mooi man, herkende het vlaggetje van het schip en toen ging ik wat beter kijken naar de andere foto's.

oude ridder en piratenlego, heb bakken vol, maar de vitrine is te klein en met katten valt het toch steeds om wink
en ja, de ridder lego is van eind jaren 80 begin jaren 90 smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

131 Laatst bewerkt door ArieKuil (25-01-10 09:43:23)

Re: Show your bike!

By the way, waar heb jij die stuurpen vandaan en welke maat is het?

Wil een zo'n kleine mogelijke stuurpen, op dit moment wil ik van de week de stuurpen van 3T bestellen omdat mn stuur ook van 3T is, wel zo mooi.     Die pen is er minimaal in 70 mm.

Lego, de goede oude tijd.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

132

Re: Show your bike!

ArieKuil schreef:

By the way, waar heb jij die stuurpen vandaan en welke maat is het?

Wil een zo'n kleine mogelijke stuurpen, op dit moment wil ik van de week de stuurpen van 3T bestellen omdat mn stuur ook van 3T is, wel zo mooi.     Die pen is er minimaal in 70 mm.

Lego, de goede oude tijd.

Waarom zo klein mogelijk?

133

Re: Show your bike!

kleine stuurpen maakt de fiets wel erg zenuwachtig.....heb zelf een 110mm op beide fietsen zitten met een neutrale hoek

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

134

Re: Show your bike!

Het lijkt mij fijn om het stuur lekker dichtbij te hebben maar stond er niet bij stil dat ie dan erg zenuwachtig wordt.

Het was een idee, heb er geen ervaring mee dus vandaar......

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

135

Re: Show your bike!

Op mijn Cervelo P 3 carbon heb ik 60 mm stuurpen gemonteerd en van nerveus weggedrag daar heb ik geen last van
De Cervelo heeft een langere bovenbuis dan mijn trainingsfiets die een 100 mm lange stuurpen heeft
De 60 mm stuurpen heb ik overigens gemonteerd na een fietsmeting van Chris Brands

136

Re: Show your bike!

x2, prima ervaring met korte stuurpennen op TT fietsen. Beter dan als superman op de fiets zitten, maar gelukkig hebben we Scighera nog nooit op een afwijkende houding op de fiets kunnen betrappen dus er zou best eens wat in kunnen zitten hoor.

Zoals Le Coq al aanhaalde, en meer mensen hiervoor; bikefit!

Cesar

ps. Meest idiote positie voor een bontrager aerobidon, fiets ziet er verder goed uit x\

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

137

Re: Show your bike!

heb er het nodige over gelezen over korte stuurpennen, vandaar deze reactie smile

En die bidon, tja, ik had er 2, maar frame bleek te weinig ruimte te hebben om er twee in het frame te monteren, dus dan moet er maar 1 achter het zadel, simple like that smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

138

Re: Show your bike!

Zo, toch besloten mijn frame en stuur bij een fietsenmaker te droppen en hem alles te laten doen.      Hopelijk wordt ie ook zoals in gedachten heb.      Morgen worden de spullen besteld en dan gaan we kijken dus hopelijk volgende week een foto en over 3 weken is ie klaar.

Kan niet wachten om te gaan rijden.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

139

Re: Show your bike!

hmmz ik zat alsmaar te wachten op mijn zadel van prologo maar dat werd maar niet geleverd en is ook nog niet op komst daarom heb ik maar besloten een ander zadeltje erop te zetten en zal hij dus volgende week eindelijk klaar zijn :-) ik geef er nu wel niet echt om want het is toch nog geen weer om met een tt fiets rond te toeren heb deze morgen al eens horizontaal geweest met de gewone racer.

140

Re: Show your bike!

Scighera schreef:

heb er het nodige over gelezen over korte stuurpennen, vandaar deze reactie smile

En die bidon, tja, ik had er 2, maar frame bleek te weinig ruimte te hebben om er twee in het frame te monteren, dus dan moet er maar 1 achter het zadel, simple like that smile

Ik heb dezelfde bidon op m'n Kuoiper Trading frame.
Dat ding is er erg lastig uit te halen, laat staan als dat deze bidon achter je zadel zit.
Hoe ga je dat doen?

141

Re: Show your bike!

@Wezep
veel oefenen wink Ik rij gewoon met een aquacell, dus het is puur om bij te vullen. Ik zal deze met wedstrijden niet nodig hebben gezien de afstanden.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

142

Re: Show your bike!

@Scighera
Op zich is het een goed idee om een Bontragerbidon achter je zadel te monteren
Ik denk alleen dat wanneer de bidon gevuld is dat je hem verliest bij de eerste drempel die je tegen komt,en ik weet dat Bontragerbidons behoorlijk aan de prijs zijn
Hoe steek je hem weer in de houder als de eerste leeg is lijkt mij vrij lastig te doen op gevoel in de wedstrijd
Mijn Cervelo P 3 carbon staat op eerste pagina van dit materiaalforum met witte bidonhouders van het merk Pro en met deze houders ben ik tot nu toe nog geen bidon kwijt geraakt, ook niet op zeer slechte wegen
Ik heb een houder van het merk X-lab Sonic Wing en dat past perfect in de zadelpen van de P 3 carbon,dit alles met de houders en de bidons vormen een stabiel geheel iets wat je met een houder die gemonteerd is aan zadelrails niet hebt

143 Laatst bewerkt door mister_arby (06-02-10 00:03:39)

Re: Show your bike!

Ook mijn trainingsfietsje maar eens posten. Net aangeschaft via MP.

Look KX Light met Ultegra (Had al Look kg 361, nu heeft hij er broertje bij)

http://img148.imageshack.us/img148/4534/img5339.jpg


Voor de foto even wedstrijdwielen erin gestopt wink

144

Re: Show your bike!

Mooie fiets!
En dit zijn je wedstrijdwielen? Bevallen ze een beetje? Of heb je er nog geen wedstrijden mee gedaan?

Ik ben ook bezig met een nieuwe fiets. Heb 22 februari een fietsmeting en ga dan kijken welk frame bij mij past. Dan enkele weken levertijd en dan zal ik een foto van mijn fietsen (wegfiets en triathlonfiets) online zetten.
Nog even geduld dus.......

Hebben jullie een fietsmeting geedaan/gehad? Of een fiets/frame kiezen en dan wel zien wat het wordt kwa houding?

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

145

Re: Show your bike!

Akky schreef:

Mooie fiets!

Hebben jullie een fietsmeting geedaan/gehad? Of een fiets/frame kiezen en dan wel zien wat het wordt kwa houding?

Akky,

Ik zou even overleggen met degene die je op het oog hebt voor de fietsmeting. In mijn geval kende de fietsenmaker en degene die de fietsmeting gedaan hebben elkaar. Dus de eerste inschatting werd gedaan door de fietsenmaker. Hij heeft er vervolgens een aantal tijdelijke onderdelen op gezet (stuurpen en stuur) en nadat de uitslag van de fietsmeting bekend was hebben we de definitieve spullen er precies op de juiste maat opgezet.

Succes!!

JAB

146

Re: Show your bike!

@Jab:
Ik ga naar total-triathlon in Hilversum. Daar worden ook fietsen verkocht....
Het idee is om met de simulator te gaan kijken welk frame geschikt is en dan de afmontage te kiezen. En die fiets ga ik dan ook aanschaffen. De meting is dan gratis. Ze gebruiken trouwens de F.I.S.T fietsmeting.

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

147

Re: Show your bike!

@Akky: Da's slim. Tzt zien we vast wel een foto hoe die geworden is. Toch?

148

Re: Show your bike!

uiteraard. De nieuwe aanwinst ga ik dan uitgebreid showen!

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

149

Re: Show your bike!

Hoest met bouwen van alle fietsen, ben wel benieuwd naar foto's !!!

De mijn is eind van de maand klaar, kan niet wachten.   Hopelijk is de vorst dan def. over.

Fijn weekend allemaal.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

150

Re: Show your bike!

Ik ga volgende week donderdag om mijn fiets.