151

Re: Show your bike!

Ik sprak de fietsenmaker net en woensdag komt alles binnen, dan gaat ie alleen wel een week op vakantie dus eind van de maand is ie pas klaar.

Ga woensdag effe kijken bij de spullen die binnen zijn gekomen.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

152

Re: Show your bike!

Tjonge, ik heb ook een lekker "Cube" verhaal. Hier op de website helemaal enthousiast geworden van de aerium pro. Dit alleen al vanwege de onderdelen en de prijsklasse. Ik dus in juli 2009 overal bellen, tot België en Duitsland aan toe......nada noppes, alles uitverkocht. Wellicht nog een extra bewijs dat het wel een aardige fiets moet zijn.

De fiets dus maar besteld, de 2010 versie (geen verschil met de 2009 zelfs de prijs niet). besteld begin oktober, zou eind november in productie gaan. Met de kerst zou ik in NL zijn dus kon ik de fiets meteen meenemen. Gebeld. Ze wisten niets van een bestelling. Ik zou meedraaien in de 2e run die 3e week januari klaar is.

Ook dat ging niet door want wederom was er een "order-communicatie-stoornis" waar die dan ook mag zijn opgetreden. Er is mij nu beloofd laatste week februari dan wel 1e week maart. Dus we gaan weer een weekje NL plannen, maar dan wel als ik bericht krijg dat de fiets in de winkel staat :-)

A+

153

Re: Show your bike!

Nou, gaat lekker dan petitmas. Als de omstandigheden in Frankrijk hetzelfde zijn als hier is er nog geen man overboord, dan is er toch niet te fietsen. Hopen dat 't ze nu wel lukt, zonder verdere vertraging.
Je hebt zo wel langer voorpret tongue

154

Re: Show your bike!

http://img687.imageshack.us/img687/5875/ttfiets001.jpg

155 Laatst bewerkt door René S. (18-02-10 13:54:24)

Re: Show your bike!

Damn ronnyke, wat mooi!

156

Re: Show your bike!

Nice! Hoe snel gaat ie?

157

Re: Show your bike!

Damn wat mooi.       Alleen het stuur hebben we hetzelfde.

Maandag komen de spullen van shimano binnen.    Hopelijk nu echt want het is al opgeschoven.
Dan wachten tot de fietsenmaker terug is van vakantie.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

158

Re: Show your bike!

Vandaag weeste afhalen dus nog niet echt getest. Een van deze dagen een keer voorbij een flitspaal rijden :-)

159

Re: Show your bike!

Soow knap fietsje wink Is bij Wilier wel wat meer naar design gekeken dan naar aerodynamica.

160

Re: Show your bike!

Ik ben blij voor je dat je een nieuwe fiets hebt, maar ik vind het niets. Het is net alsof iemand de hele tijd staat te schreeuwen, of qua internet; de hele tijd de CAPSLOCK aan heeft.

Maar ik wens je er veel plezier en mooie prestaties mee.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

161

Re: Show your bike!

Mooie fiets. Wielen staan er idd wel erg druk bij, maar da's een kwestie van snel fietsen ;-)
Wat is het nut van die bult in de onderste schuine buis (nagenoeg tegen het voorwiel)?
De kleur van je bidonhouder lijkt ander blauw dan het frame. De kleuren rood en groen op de liggende achterbrug vind ik minder geslaagd.

162

Re: Show your bike!

Het oog wil ook wel wat,en die prestaties die zullen eer van mezelf afhangen dan van de fiets vrees ik.

163 Laatst bewerkt door Hans van Vlijmen (19-02-10 18:36:34)

Re: Show your bike!

Het frame ziet er mooi uit maar het is ontzettend druk met teksten
Ik weet dat Easton goede en vooral ook mooie wielen maakt maar deze incusief tekst die op de velgen gedrukt zijn zou niet mijn eerste keus zijn
De fiets komt bij mij schreeuwerig over
Als ik deze fiets zou moeten samenstellen dan waren de Eastonwielen vervangen door de Zipp 808 of de Xentis Mark 1 TT en het crankstel van Sram vervangen door de Dura-Ace 7900
Verder wens ik je veel succes toe met deze fiets die wel uniek is

164

Re: Show your bike!

Ik heb vanmorgen mijn fietsmeting gehad/gedaan. Er is een fiets uitgekomen die "Fits like a glove"...... De geometrie komt perfect overeen met wat ik nodig heb. wink

Ik vond de meting erg leuk en leerzaam. Zadelhoogte, aerobar-drop, zadelhoek etc werden zeer nauwkeurig bepaald. Continue video opnamen en aangeven wat nog comfortabel voelde.  En mijn benen bleken niet evenlang. Er zat een groot verschil tussen de kracht die ik zet met links en rechts. Met plaatjes is dit op te lossen.

Nu nog even geduld voor de fiets wordt geleverd. Dat gaat 3 weken duren......
Oja, het is een Argon 18 geworden! Zodra ik hem heb laat ik de foto's zien!

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

165

Re: Show your bike!

Mooi, op het forum van Fiets staat ook een Argon 18.
Eindelijk eens wat tegengewicht aan het Cervelo park

166

Re: Show your bike!

Ik heb vorig jaar getwijfeld tussen de Argon 18 E 114 en de Cervelo P 3 carbon en heb voor de laatste gekozen omdat ik precies hetzelfde op de fiets wilde zitten als de vorige ( fietsmeting )
Ik weet niet hoe de Argon 18 E 114 eruit ziet maar vorig jaar was het tijdritstuur niet te vervangen door een ander exemplaar,op zich was dat geen ramp maar als de stuurnok te lang of te kort dan heb je slechte kaarten omdat de stuurnok vork en stuur 1 is
Bij de Cervelo kun je wat dat betreft elke lengte stuurnok nemen en een tijdritstuur erop zetten wat jou past helaas is dit met de Argon 18 E 114 niet mogelijk.
De Argon 18 E 112 is dit wel mogelijk maar vorig jaar was dit een witte fiets en dat is niet mijn favoriete kleur
Afwerking vind ik uitstekend en ook de prijs is zeer goed

167

Re: Show your bike!

@ Hans:
Ik heb de E-80. Dit is een alu frame met carbon voorvork. De E-112 of 114 zijn boven mijn budget. Qua geometrie is de E-80 hetzelfde als z'n duurdere broertjes. En de fietsen zijn nog steeds wit........
Het "probleem" met de stuurnok etc is niet bij de E-80. Mocht ik dus een ander stuur willen in de toekomst, dan heb ik daar geen last van.

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

168 Laatst bewerkt door Holleman (26-02-10 22:29:50)

Re: Show your bike!

http://img99.imageshack.us/img99/4618/img1210m.jpg

http://img59.imageshack.us/img59/8900/img1212by.jpg

Planet x
Ultegra

Wel niet zo een topper alsde meeste fietsen op het forum
maar ben er blij mee.

169

Re: Show your bike!

@holleman;
Ach, het is degene op de fiets die het werk doet, dus ook op een minder duur exemplaar kan je hard rijden... smile

Wat voor maat is jouw fiets trouwens?

Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated

170

Re: Show your bike!

Heb je helemaal gelijk in. Het idee dat er iemand op een oud frame mij voorbij knald doet me al schamen!

Size is M(51)

171

Re: Show your bike!

Mooi om te zien.     Als het goed is wordt de mijne volgende week afgebouwd, heb alleen een zwart frame van planet X.

Veel fietsplezier, het wordt nu weer mooier weer (en ik kan nu juist niet fietsen)

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

172

Re: Show your bike!

Zwart is ook mooi. Hopen dat jou fiets ook gauw klaar is en natuurlijk moet
het weer een beetje opknappen.

173

Re: Show your bike!

Mooie fiets!
Kleuren passen bij elkaar en het geheel is niet te druk. Daar kan je prima mee knallen! Aan de fiets zal het niet liggen toch!?

Is dit ook de afstelling waarmee je gaat fietsen? Je zadel staat bijna op dezelfde hoogte als het ligstuur. Ik zie ook namelijk wel foto's hier van mensen met een enorm hoogteverschil...... Maar goed, comfort gaat voor alles.

De sneeuw is in ieder geval weg. Nu nog de regen en dan weer lekker de weg op.

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

174

Re: Show your bike!

Eerst nog even flink door laten  regenen, zodat de laatste restjes pekel van de weg gespoeld worden. Dan droog en de temperatuur omhoog en gaaaaannnn tongue

175 Laatst bewerkt door Holleman (28-02-10 12:44:57)

Re: Show your bike!

@Akky

Gaat om comfort Akky omdat ik een handicap heb. Nek, Rug en schouders. Auto ongeval en nu 15 jaar verder ben ik redelijk klaar om een 1/8 te doen. Zijn geen top tijden maar hoeft ook niet. Het gaat van waar je komt en de prestatie.

Had ook nog wel op een normale racefiets kunnen gaan maar heb mezelf dit toch gegund gezien hetgeen ik er voor moet doen. Maar ook realistisch gebleven wat betreft frame. Er zijn betere en duurdere maar daar zal ik weinig profijt van hebben. En ben nu ook al blij.