1

Onderwerp: Championchip

Hoi allemaal,

Wie van jullie hebben een championchip aangeschaft voor de wedstrijden of huren jullie ze?

Weet iemand ook ergens te vinden welke triathlons met een chip werken? (totaaloverzicht)

Ik en nog iemand zitten te denken om te aan te schaffen maar twijfelen toch nog.

Groeten,

Arie

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

2

Re: Championchip

Ik huur ze steeds, maargoed, ga nu ook pas mijn 2de seizoen in... Ding kost 28 euro geloof ik, dus na 28/2.5 = 11.2 wedstrijden heb je het geld eruit.

3

Re: Championchip

Ik kom zelf nog regelmatig wedstrijden tegen waar ze wel gebruik maken van een chip, maar dat je niet een championchip kan gebruiken.
Als je naast triathlons ook veel loopwedstrijden doet dan zou ik er wel zeker een aanschaffen.

4 Laatst bewerkt door Joe Black (07-01-10 18:34:11)

Re: Championchip

Ciao,

Ik heb tijdens de triathlons vaak een chip gehuurd, gaat heel prima, maar het zijn makkelijk besparende kosten als je er zelf 1 hebt.
Hierbij een link voor de championchip.
https://www.championchip.nl/chips/index.htm

Ik heb er 1 voor mij verjaardag gekregen, dus ik hoef hem iig niet meer te huren :-)

If youd didn't Puke or Pass Out, you could have gone harder.

5

Re: Championchip

Zelf ook één aangeschaft vorig jaar, wel zo makkelijk.

6

Re: Championchip

Loop al jaren met een eigen chip. Dus de kosten heb ik wel terug.

Lang niet alle wedstrijden maken gebruik van championchip en soms is alleen maar huren mogelijk

7

Re: Championchip

Ik heb m'n chip gehouden na een loopwedstrijd. Hier doe je hem alleen aan je schoen. Ik zag dat tijdens du-/triathlons dat mensen hem aan de enkel hebben. Wat is hier het makkelijkst voor en waar te halen ?

Gegroet

Pain is temporay, Pride is forever

www.twitter.com/patrickvn88

8

Re: Championchip

Enkelband voor championchip is te koop via sanden.nl
En anders misschien wel via een duathlon of triathlon

9

Re: Championchip

Patrick_vN schreef:

Ik heb m'n chip gehouden na een loopwedstrijd. Hier doe je hem alleen aan je schoen. Ik zag dat tijdens du-/triathlons dat mensen hem aan de enkel hebben. Wat is hier het makkelijkst voor en waar te halen ?

Gegroet

Enkelband vind ik erg makkelijk. Met gehuurde chips zie je zeker bij hardloopwedstrijden mensen net na de finish worstelen om het ding tussen de veters vandaag te krijgen. En dat is meestal een moment dat je alleen maar over een hek wilt hangen :-)

JAB

10

Re: Championchip

Ik heb mijn enkelband via via kunnen scoren. Ik vindt het ideaal in combinatie met een eigen chip.

Chip zit altijd in mijn opbergdoos voor mijn hartslagmeter. En die gaat altijd mee dus mijn chip ook.

11

Re: Championchip

De championchip kun je in verschillende maten, modellen, kleuren, winkels enz verkrijgen.
Ik heb zelf er 1 via de triathlonshop gekocht. (http://www.triathlonshop.be/catalog/ind … anguage=nl).
Heb zelf een brede ban gekozen, waarom, weet ik ook eigenlijk niet het werd me namelijk aanbevolen tongue.

Greetz

If youd didn't Puke or Pass Out, you could have gone harder.

12

Re: Championchip

De kosten zijn het niet maar hoorde dat de championchip er misschien uit gaat.      Moet wel zeggen dat ik nog niet heb gezocht of dit waar is.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

13

Re: Championchip

Championchip is de meest gebruikte tijdswaarneming. En voor de triathlon ideaal kan goed tegen vocht.

Denk niet dat ze championchip er uit gaan doen. Er komen wel steeds meer andere systemen op de markt.

Bij grote aantal deelnemers is championchip voordelig en erg betrouwbaar

14

Re: Championchip

Oke, tnx.     ga hem maar aanschaffen, de kosten zijn het niet.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

15 Laatst bewerkt door Sander B (16-06-10 12:00:11)

Re: Championchip

Kunnen die gele dingen ook tegen water?
Ik zie dat ze ook een dure rode variant verkopen. Het verschil is me niet geheel duidelijk.

http://www.mylaps.com/index.php/nl_dut/ … /producten

EDIT: Ja, ze zijn waterdicht.
Dan kan ik dus helemaal geen meerwaarde ontdekken.

16

Re: Championchip

Ik heb regelmatig wedstrijden gelopen met zo'n ding, ze zijn van hard plastic en worden bij voorkeur aan de schoen gemaakt.
Maar als je een band hebt (elastiek e.d.) kan het ook om je arm of onder je pak.

17

Re: Championchip

Sander B schreef:

Kunnen die gele dingen ook tegen water?
Ik zie dat ze ook een dure rode variant verkopen. Het verschil is me niet geheel duidelijk.

http://www.mylaps.com/index.php/nl_dut/ … /producten

EDIT: Ja, ze zijn waterdicht.
Dan kan ik dus helemaal geen meerwaarde ontdekken.

Volgens mij is de rode versie meer iets voor atletiekverenigingen die deze ook tijdens trainingen op de baan zouden kunnen gebruiken (mits de baan daarvoor geschikt is).
Voor triathlons is de gele versie geschikt, en ja, ze zijn door eigen ervaring inderdaad volledig waterdicht.

18

Re: Championchip

er zijn ook enkelbandjes verkrijgbaar waaraan je de chip kan vast maken geen gedoe meer met veters.
Via Sandensport e.d. wel verkrijgbaar.

ook van Ironman zijn ze op de markt

19

Re: Championchip

Bij de meeste triathlons worden ze ook gewoon uitgedeeld.
Ik heb er inmiddels een stuk of 5.

20

Re: Championchip

pivdberg schreef:

Bij de meeste triathlons worden ze ook gewoon uitgedeeld.
Ik heb er inmiddels een stuk of 5.

Volgens mij is het de bedoeling dat je ze terug geeft na de wedstrijd als je een huurchip hebt gebruikt....

21

Re: Championchip

pivdberg schreef:

Bij de meeste triathlons worden ze ook gewoon uitgedeeld.
Ik heb er inmiddels een stuk of 5.

Anders betaal je elke keer 28 euro dat is een beetje jammer.
Zet je ze te koop op marktplaats, overschrijven kost wel 9 euro of zo

22

Re: Championchip

Ik neem aan dat Pivdberg de enkelbandjes bedoelt. wink

23

Re: Championchip

nu ik het lees bedoelt hij dat inderdaad. Ik had mijn eigen bijdrage over het hoofd gezien tsssss sukkel

24

Re: Championchip

bij de Run2Day winkel hebben ze zo'n bandje gewoon in het assortiment in de winkel. Paar euro.

25 Laatst bewerkt door duathleet (27-06-10 14:47:30)

Re: Championchip

Championchipenkelband

http://www.futurumshop.nl/img/6219-0006-N1006.jpg


Te koop via futurumshop.nl € 5.59 zonder verzendkosten (volgens opgave van website)
nathan enkelban Futurumshop.nl