26

Re: Championchip

Hey,

Ik huur normaal chips bij de wedstrijden maar ik wil mee gaan doen met de Zevenheuvelenloop in November. Nou zag ik dat je daar niet kan huren maar moet kopen. Zij bieden de groene chip (goedkoop, maar bij elk evenement bijdrage betalen) of de gele chip (1x 28 euro) aan. Ik zelf denk dat het handiger is om de gele aan te schaffen omdat ik dan in 1x 28 euro betaal en hem verder gratis kan gebruiken tijdens evenementen. Welke chip hebben jullie?

Groeten,
Lieke

27

Re: Championchip

Ik heb al jaren de gele chip. Deze heeft zich inmiddels alwel terug verdient.

Ik zou zelf kiezen voor de gele als je van plan bent om meerdere evenementen te doen die gebruik maken van Champion Chip.

28

Re: Championchip

Ook al jaren de gele chip en allang het geld eruit. Ik begreep nu zelfs dat deze niet meer naam gebonden is, dus je kan hem ook uitlenen.

29

Re: Championchip

Gele chip aanschaffen! Als je hem nu al koopt bij je eerstvolgende triathlon kun je direct beginnen met besparen. Hoef je niet eens te wachten tot de 7Heuvelenloop.

Groene is sowieso niet geschikt voor alle evenementen. Dan kun je beter blijven huren. Plus een eigen enkelbandje is ook fijn. Bij een huurchip krijg je vaak van die verschrikkleijke slappe bandjes die je kwijtraakt met zwemmen, of van die scherpe schuurstrips die je enkels afschaven.

30

Re: Championchip

Bezit ook al langere tijd de gele chip. Steeds meer wedstrijden hebben de chip als tijdwaarneming.

Bij duathlons zie je ook vaak racetimer (chip in startnummer)

Pain is temporay, Pride is forever

www.twitter.com/patrickvn88

31

Re: Championchip

Okay, ik ben om! wink Ik geloof dat ik bij de tri van Rijssen (25/6) de chip maar houdt dan. Wordt er dan 28 euro geincasseerd bovenop de 2,50 die ik nu betaal voor de huur?

32

Re: Championchip

Geen idee. ik heb mijn chip gehouden na de triathlon in Didam een jaar of 4 geleden. Toen is er extra afgeschreven. Maar of dat 25,50 of 28 Euro was weet ik niet meer.

33

Re: Championchip

Tis al opgelost.. smile Heb de ChampionChip (geel) besteld en daarna de organisatie van Rijssen gemaild met de vraag of ik de huurchip nog kon annuleren, was geen probleem! smile

34

Re: Championchip

Is de ChampionChip alleen via Mylaps te bestellen of zijn er nog webshops die de chip verkopen ? Heb al wat webshops afgespeurd met resultaat 0 , iemand nog tips ?

35

Re: Championchip

@Diesel, gewoon eentje houden na een hardloopwedstrijdje of triathlon. De organisatie zal dan een bedrag van 28,00 van je rekening afschrijven en de chip is van uzelve.

36

Re: Championchip

Al een wat ouder topic, maar kan mn vraag hier prima kwijt.

Ik wil voor 2016 een basislidmaatschap met een atletenlicentie bij de ntb aanvragen. Het doel is om aan meer dan 5 evenementen mee te doel.
Eigenlijk wil ik daar ook een eigen mylaps chip bij aanschaffen. Maar welke moet ik nou nemen? Ik heb inmiddels wel 2 groene chips, maar die kan ik niet overal gebruiken.
De gele chip, die vrijwel voor alle triatlons geschikt is lijkt mij de meest logische.
Omdat ik ook wel eens meedoe met tijdritjes en wat fietsers ken die wedstrijdjes rijden ben ik ook bekend met de rode pro-chip.

Wat is het verschil nou tussen een gele en rode chip. En kan ik met een gele chip aan alle evenementen meedoen, ook tijdritten of knwu activiteiten?

37

Re: Championchip

Voor zover ik weet kun je met de gele chip niet aan wielerwedstrijden deelnemen. Die tijdregistratie werkt alleen met "actieve" chips. Zal te maken hebben met de lus die je doorkomst registreert. Die groene en gele chips werken alleen met matten.

38 Laatst bewerkt door VDH (27-10-15 09:42:57)

Re: Championchip

Ah, nu snap ik het, logisch.. Dan wordt het een gele... Thanks Dorter!

39

Re: Championchip

Even een chip gerelateerde vraag in een oud topic. Mijn groene is per ongeluk op 30 graden meegwassen met de vuile was van Didam. Werkt hij dan nog? Er is geen manier om dat te controleren dan tijdens een wedstrijd denk ik.

40

Re: Championchip

Als hij een triathlon wasserij overleeft lijkt me een schoon wasje ook geen probleem.
Mail of bel voor de zekerheid even met championchip zelf? Is een nederlands bedrijf.

41

Re: Championchip

Vast wel toch? 30 graden is maar een paar graden warmer dan de huidige watertemperatuur. Of is hij ook nog in de droger geweest?

42

Re: Championchip

Niet in de droger geweest dus het zal dan wel goed zitten. Toch ga ik even Mylaps bevragen, bedankt voor die tip.