1 Laatst bewerkt door franske (05-10-06 14:22:37)

Onderwerp: nieuwe wielen

Gisteren mijn (2e hands weliswaar) nieuwe wielen opgehaald. Mavic Cosmic Carbon. Bandjes erop gelegd en dan vanmorgen gaan uitproberen.
Zoals verwacht deed mijn teller (flightdeck van Shimano) het weer niet, een gekend euvel bij een wielwissel.
De wielen lopen, alleen al psychologisch, SUPER. Ik moet ook bekennen dat ik het er ENORM vind uitzien.
Een rustige duurtraining gedaan van een 1.30 uur. Geen idee hoeveel, hoe ver en hoe snel ik gereden heb, maar het liep lekker.
Met zijwind wel wat gevoeliger, maar niet noemenswaardig ( heb al gelezen van mensen die van een dijk waaiden?).

2 Laatst bewerkt door Scighera (06-10-06 13:16:51)

Re: nieuwe wielen

ach, die zijwind gevoeligheid...is gewoon even wennen smile wel eens een MCR met 70mm hoge HED3 wielen gereden? winkracht 5-6 in de flank? is ook wennen wink

had voor volgend jaar nog een Corima Disc en een set HED Stinger90 op het verlanglijstje staan, maar die gaan dus op de lange baan. SrM systeem kan ik meer winst uithalen smile

PS.
welek versie heb je? de 2005/2006 of die met de grote COSMIC stikkers?

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

3 Laatst bewerkt door franske (06-10-06 14:19:17)

Re: nieuwe wielen

Die met de grote letters.
Trouwens van de Nood nog een deugd 'moeten' maken gisteren.
Ik had in principe geen looptraining gepland, maar vanwege autopech een 5 kilometer moeten lopen. Dus maar gaan hardlopen.

4

Re: nieuwe wielen

Dat vind ik zukke mooie wielen hè !!
Ik heb gister ,'n fiets weggebracht voor een gratis controlle (ik ben nog niet zo'n held om zelf dingen af te stellen)
en toen ook nieuwe wielen besteld :Easton vista's

Ik heb ze eigenlijk puur prijstechnisch gekocht en omdat ze lichter zijn dan m'n huidige wielen

5 Laatst bewerkt door Scighera (07-10-06 00:46:25)

Re: nieuwe wielen

cosmics zijn qua looks mooi smile alleen aan de zware kant door de manier waarop ze gebouwd zijn smile (daarbij is prijs/kwaliteit va nMavic ook niet geweldig)

@Daniel
Vista: goede keuze, weinig negatiefs over gehoord tot dusver. staan bij mij ook op het lijstje als mogelijek trainingswielen. hoewel ik waarschijnlijk eers de Ksyriums SSC verder op rijd van de winter smile laatste kans die ik ze geef, als ze toch nog goed bevallen worden er bij mavic nieuwe SL velgen besteld om de versleten SSC velgen te vervangen

momenteel 4 paar wielen staan:
-HED 3c 70mm carbon tube (wedstrijd)
-Mavic Ksyrium SSC 20mm (ex wedstrijdwielen)
-Rodi Blackjack Evo 30mm (trainingswielen)
-Campagnolo Atlanta 30mm / Ultegra (trainingswielen)

gehad:
Shimano WHR 540 21mm (trainingswielen)
FiR Antara Carbon/tube 40mm / Dura-Ace naven (wedstrijdwielen, spijt dat ik ze heb verkocht)
FiR NET97 / Veloce naven (trainingswielen, ja, ik heb even met Campagnolo gereden tongue )

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800