1

Onderwerp: gebroken ribben

Afgelopen week ben ik tijdens het trainen aangereden door een auto, met als resultaat 2 gebroken ribben.
In het ziekenhuis deed men nogal vaag over de tijd die nodig is om te herstellen en wat ik op het www kon vinden varieert tussen de 4 en de 8 weken.
Hardlopen lijkt me iets is waar je als laatste weer mee moet beginnen maar fietsen (op de tacx bv) of heel rustig zwemmen, zou je daar na een paar weken alweer mee kunnen starten?
Ik snap dat zoiets per persoon/situatie nogal zal verschillen maar heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated

2

Re: gebroken ribben

Das minder fijn om te overkomen.    Heb er geen ervaring mee maar iig beterschap.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

3

Re: gebroken ribben

mmm, pijnlijk, maar beter breken als kneuzen is mijn ervaring.
ik heb toen ze gebroken waren 2 weken niet gesport en daarna rustig begonnen met pijn als richt lijn. Een beetje pijnlijk is het altijd. Vooral intensief sporten lukt even niet, met name de ademhaling is de beperkende faktor.
Zwemmen duurde bij mij het langste voor dat weer ging. en inderdaad als eerst fietsen op de tacx is ook het beste controleerbaar.
succes met het herstel

4

Re: gebroken ribben

Heb ik ook eens meegemaakt, al is het bij mij bij gekneusde ribben gebleven. Advies van de sportarts toen was op de fiets klimmen en rijden. Overigens zou ik als ik jou was gewoon even een sportarts bezoeken om zeker te weten dat je niet de verkeerde dingen doet of laat.

Succes met het herstel!!!!!!!!

JAB

5

Re: gebroken ribben

Vandaag voor 't eerst weer een half uurtje op de tacx. Diep ademhalen kan ik inderdaad nog niet maar verder viel t me niet tegen.
En superfijn om weer iets te kunnen doen!

Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated