1

Onderwerp: Eten/drinken tijdens de kwart

Hallo, na 2 x een sprint gedaan te hebben in 2009, ben ik van plan dit jaar een kwart te gaan doen. Tijdens de sprint had ik geen eten (powerbar ofzo) nodig en dronk (water) ook betrekkelijk weinig (geen last van gehad). Ik verwacht dat dat bij de kwart iets anders zal zijn. Of niet? Wat eten / drinken jullie tijdens een kwart wedstrijd?

Een tweede vraag. Ik heb sindskort ook een wetsuit gekocht! Jaja, vind het erg leuk en hopelijk helpt het mij qua tijd iets (beetje traag nog, 1km - 18 min)! Echter, ik heb er nog nooit met een wetsuit gezwommen en nu ben ik van plan binnenkort (18 april) de stadstriathlon te gaan doen in Weert. Ik heb die video's van Gatorade bekeken die laten zien hoe je je wetsuit na het zwemmen het beste kan uitdoen maar is het heel onverstandig om zonder te oefenen met een wetsuit te gaan zwemmen in Weert?

Alvast bedankt!

2

Re: Eten/drinken tijdens de kwart

Hallo Jeroen,

Ik zou je wetsuit een x testen in het zwembad. met eruit klimmen en snel uittrekken. Beetje oefenen lijkt me wel handig. Erg lang er in trainen lijkt me minder omdat het meestal erg warm wordt.

Wat eten en drinken betreft. Ik drink meestal 3/4 liter sportdrank op de fiets en een gelletje. een reep krijg ik toch echt niet weg tijdens een wedstrijd. Het gelletje neem ik na een uur wedstrijd. Tijdens het lopen pak ik nog 2 of 3 bekertjes met water aan. Let wel dit is gemiddeld. Afhankelijk van de (weers)omstandigheden kan dat wijzigen.

veel plezier in weert!

3

Re: Eten/drinken tijdens de kwart

Dank voor je bericht. Een gelletje?! Ga even googlen! Stomme vraag misschien maar waar bewaar je die op de fiets? Met een elastiek op het stuur? Zag namelijk ooit iemand die een banaan op zijn fietsstuur had gebonden met een elastiek! Knap dat ie die overigens kon pellen en eten tijdens de wedstrijd!

4

Re: Eten/drinken tijdens de kwart

Een gelletje kan je vastmaken met (schilders)tape. Dat kan je makkelijk loskrijgen. En er blijven geen resten achter of je fiets. Je kan het bijvoorbeeld vastmaken op je bovenbuis, direct achter je balhoofd.

Je kan gelletjes eigenlijk overal wel kopen. Enkele merken zijn Powerbar, Born, Squeeze en Maxim.
Bij bv http://www.sportvoedingwebshop.com/ kan je alles online aanschaffen. Een beetje experimenteren met de verschillende merken zou ik wel aanraden, Het kan zijn dat je sommige niet zo lekker vindt of dat je maag het niet zo lekker vindt. Proberen tijdens de trainigs dus!

Succes!

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

5

Re: Eten/drinken tijdens de kwart

Super. Dank.
Ga het eens proberen. Draagt dit ook bij aan een beter herstel? Ben soms erg moe na het trainen en heb het idee dat dat aan mijn eetpatroon ligt. Vroeg me af wat goed eten is om te herstellen. Veel koolhydraten na de training? Pasta's, rijst, etc.?

6

Re: Eten/drinken tijdens de kwart

je goed verzorgen tijdens een trainen heeft zeker invloed op je herstel!!!

over het algemeen moet je na een training iets meer eiwitten. De bouwstoffen in je voeding.
er is vast veel te vinden op internet als je wat verder zoekt.