1

Onderwerp: Blaren

All,

Ik ben nieuw in de sport. In juni staat mijn eerste 1/8 tri op het programma. Voorbereiding gaat prima, alleen ik last van blaarvorming omdat ik met blote voeten in mijn schoenen loop, oa om sneller te kunnen wisselen. Heeft iemand tips om blaren te voorkomen?

2 Laatst bewerkt door Rogier (15-05-10 22:49:06)

Re: Blaren

gezien de blaren die mijn vrouw  trekt tijdens het roeien, ze gebruikt Kamferspiritus.
Dat ruwt de huid waardoor er minder last is, dagenlijks even wat op je voeten smeren.
is een oud huismiddeltje,

bij de drogist tekoop.

3

Re: Blaren

en talkpoeder in je loop- en fietsschoenen, zodat je geen natte voeten in je schoenen hebt. ook te koop bij drogist

4

Re: Blaren

Thnkx voor de tips!

5

Re: Blaren

Trifreak

Pas op met de talk en andere "trucen".............ik heb ze ook allemaal geprobeerd en tussen 5 en 10 km ALTIJD blaren. Nu is 1/8 maar 5km, maar toch, jij hebt er (ook) al last van. Dat wil dus overigens niet zeggen dat iedereen dat heeft, maar het wil wel zeggen dat talk, speciale pleisters of wat dan ook NIET voor iedereen een garantie is dat je geen blaren loopt.

Naar mijn bescheiden menig is het enige wat dan echt goed helpt sporttape. Het tape dat en fysio gebruikt om bijvoorbeeld een enkel in te tapen. Doe daar een flink stuk van om je enkel/hiel. Is als het goed is ook watervast en gegarandeerd geen blaren.

pas op met het weer verwijderen want je hebt kans dat direct na de wedstrijd/training je huid wat weker is en dan zou je je huid stuk trekken. Tis tenslotte sterk tape.

Succes
A+

6

Re: Blaren

En sokken aantrekken? Na het fietsen dan ivm natte voeten. Doe ik wel (bijna) altijd.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

7

Re: Blaren

Ja Jacob, maar op 1/8 kan ik me voorstellen dat je daar geen tijd mee wilt verspelen.
Ik loop ook altijd met sokken, maar met een pleister en wat vet, red ik ook net de 5 km zonder blaren.

A+

8

Re: Blaren

ik loop tot de OD altijd zonder sokken en loop meestal 1 of 2 blaren. Is alleen vervelend na afloop tijdens de wedstrijd merk ik er weinig van. De rest doet kennelijk meer pijn.....
Veel korte stukjes zonder sokken trainen helpt bij mij wel iets. BV de laatste 10' van je training je sokken uit doen.

9

Re: Blaren

Je hebt gelijk Arthur. Die korte wedstrijdjes die doe ik niet meer zoveel. Even niet aan gedacht. Sprint afstanden doe ik nog met blote voeten, maar OD's gaan de sokken gewoon aan.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website