1 Laatst bewerkt door Akky (27-06-10 14:20:19)

Onderwerp: Oud-Gastel

Verwachting:
Waar: Oud-Gastel
Wat: 1/3
Zwemmen: 25 minuten
Fietsen: 1u 50min
Lopen: 1u 10min
Finish: 3u 25min

Uiteindelijk is het geworden:
Zwemmen: 23:20
Fietsen: 1u47
Lopen: 1u03:12
Eindtijd: 3u13:32

Conclusie: 15 minuten sneller dan verwacht! Ik ben er heel erg tevreden mee. Was de eerste keer een 1/3e. Komende zaterdag de MD in Didam. Dat moet wel gaan lukken denk ik. Nu even de benen een beetje rust gunnen........

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

2

Re: Oud-Gastel

Gister voor het eerst een 1/4e gedaan en over 2 weken voor het eerst een 1/3e ... smile

Verwachting:
Waar: Oud-Gastel
Wat: 1/3
Zwemmen: 30 minuten
Fietsen: 1u 55min
Lopen: 1u
Finish: 3u 25min

Akky, ik zie je ergens bij de start en de finish waarschijnlijk tongue

3

Re: Oud-Gastel

Verwachting:
Waar: Oud-Gastel
Wat: 1/3
Zwemmen: interne focus, goed glijden
Fietsen: extern brede focus, niet lek rijden
Lopen: extern brede focus, niet misselijk zijn
Finish: best haalbare proces en hoe dan ook 1e worden, al doet Tim Don mee dan nog wil ik 1e zijn

wink

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

4

Re: Oud-Gastel

Externe focus op de fiets? Een kont met Davilex erop ;-)

5

Re: Oud-Gastel

Verwachting:
Waar: Oud-Gastel
Wat: 1/4
Zwemmen: 18:30 minuten
Fietsen: 1:08 uur
Lopen: 50 min
Finish: 2u 20min (incl. wissels)

6 Laatst bewerkt door DMM (20-06-10 11:10:05)

Re: Oud-Gastel

Als het krakkemikkige lichaam nou eindelijk eens een beetje mee wil werken kan/mag ik heel heel heel misschien wel starten op de 1/8e.... Ik durf 't eigenlijk nog niet echt te hopen maar stiekum doe ik dat natuurlijk toch.

Verwachting:
Waar: Oud-Gastel
Wat: 1/8
Zwemmen: 15 minuten (dat zal schoolslag worden want crawl is nog steeds te pijnlijk, bovendien gaat dat sowieso nog beroerd)
Fietsen: 45 minuten
Lopen: 25 minuten
Finish: zal al blij zijn als ik 'm uberhaupt haal wink maar m'n doel zal worden om niet als allerlaatste over de finish te kruipen

Dus, fingers crossed.....

Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated

7

Re: Oud-Gastel

Verwachting:
Waar: Oud-Gastel
Wat: 1/3
Zwemmen: 25 minuten
Fietsen: 1:35 uur
Lopen: 60 min
Finish: 3u 05min (incl. wissels)

Wordt m'n eerste 'lange' triathlon.
Vorige week net binnen de 2 uur in Hengelo: 1:59:39
Denk niet dat ik die tijd 1 op 1 kan meenemen naar Oud-Gastel.
Ach we zien wel.

8

Re: Oud-Gastel

Beste mensen
vandaag 1.15.00 uur over de 1/8in oud gastel
vorig jaar begonnen met 1.26.44 uur (binnenmaas)toen geheel niet getraind
ik zou graag  jullie tips en voorkeuren willen zien wat betreft verenigingen of moet ik meer specialitisch werken (aparte zwem-wielren en loop club)Ik train n.m. niet echt veel en rommel maar wat aan.
Ik kreeg vandaag n.m. enige reactie"s van mensen die nogal verbaasd zijn .Ik ben namelijk 96 kg(dikke pens) en 1.80 lang
rook 1 pakje marborlo en laat de baco ook niet staan,dit is naturlijk slecht.
Ik wil er nu werk van maken en vraag jullie om enige tips wat betreft verenigingen,naast natuurlijk de levensstijl.Sommige vertellen mij dat ik een DNA freak ben .ik had vandaag slechts een hartslag van 155/min gemiddeld.Ik doe dit voor de lol maar er zijn er teveel die zeggen dat ik hier iets mee moet .wat dan?

9 Laatst bewerkt door JanR (26-06-10 21:06:41)

Re: Oud-Gastel

Flinke progressie, netjes! Ik zou bij een triathlonclub gaan en niet bij een speciale loopclub, een fietsclub en een zwemclub. Je bent bij een triathlonvereniging waarschijnlijk goedkoper uit en bovendien hebben ze bij een triathlonvereniging vaak veel ervaring met triathlon en bovendien is er vaak ook wel voldoende variatie in niveau, zodat je altijd wel met mensen van je niveau kan trainen (hoewel ik uiteraard niet alle clubs ken en het niveau daar, maar iig van twee clubs weet ik dat wel) en anders ben je gewoon de snelste of de langzaamste: iemand moet het zijn.

Hartslag 155? zegt niet zoveel.. wat is bv je max? En 'Iets er mee doen' 'en wat..' je doet het voor je lol, maar veel mensen zeggen dat je er iets mee moet doen. Je doet het toch al voor je lol? Dat is het belangrijkste. en verder: train gewoon lekker door, kijk hoe snel je volgend jaar bent en geniet daarvan, of ga harder trainen.

Maarja, verder: je kunt wel zeggen (en ik hoor het vaker): 'momenteel zet ik deze tijd neer, maar ik rook en ik drink.' Nou, dat is prima, maar daar kan verder niemand wat mee (iig de NTB niet als je het hebt over plaatsing voor grote wedstrijden). Ik heb nog nooit een topsporter gezien, die welliswaar niet zulke snelle tijden neerzette, maar daarnaast rookte en dronk. Zo werkt het niet. In de triathlonsport tellen alleen de tijden (in de top iig) aan de finish en niet wie 'in potentie misschien wel het snelst zou kunnen zijn.' Het is dus prima als je rookt en drinkt -hoewel het natuurlijk ongezond is, dus misschien toch niet zo prima-, maar als je 'iets wil doen' met je triathlonhobby, wordt je gewoon afgerekend op de tijden die je neerzet. Laat eerst maar zien dat jij met gezonde leefgewoonten en met training bij een triathlonvereniging die toptijd neerzet van de 1/8 onder het uur...

Dus ik zou zeggen: hup, naar google, en zoek een leuke triathlonvereniging en aan de slag en heb gewoon lol in je training en wedstrijden!

10

Re: Oud-Gastel

Beste Jan,
Allereerst bedankt voor de reactie!Ik heb hier iets aan.
Ik dien inderdaad naar een tijd de streven van onder het uur.
Mijn max ligt rond de 170,ik kan dan niet hoger . Ik fiets dan rond de 40km/uur,gedurende 20 min.Met zwemmen word ik niet moe maar mijn ademhaling gaat wel sneller (mijn hartslag blijft laag,adem door het roken?)Het vreemde is echter weer dat mijn  rust rond de 85 ligt.Dit is dus weer hoog.Harder trainen?Rond 170 of zo .
Nogmaalsdank voor je prof.reactie!


Bedankt hoor voor de tips !Inderdaad what you see is what you get.

11

Re: Oud-Gastel

leonbooy schreef:

Beste Jan,
Allereerst bedankt voor de reactie!Ik heb hier iets aan.
Ik dien inderdaad naar een tijd de streven van onder het uur.
Mijn max ligt rond de 170,ik kan dan niet hoger . Ik fiets dan rond de 40km/uur,gedurende 20 min.Met zwemmen word ik niet moe maar mijn ademhaling gaat wel sneller (mijn hartslag blijft laag,adem door het roken?)Het vreemde is echter weer dat mijn  rust rond de 85 ligt.Dit is dus weer hoog.Harder trainen?Rond 170 of zo .
Nogmaalsdank voor je prof.reactie!


Bedankt hoor voor de tips !Inderdaad what you see is what you get.

de vraag is dan altijd hoe je die rusthartslag meet.  Ik vind 'm aan de hoge kant, maar dat kan mogelijk verklaart worden door je rook gedrag?
Misschien zou je deze vraag aan een dokter moeten stellen ipv op een forum?

12

Re: Oud-Gastel

Waar: Oud-Gastel
Wat: 1/3
Zwemmen: 25 minuten
Fietsen: 1u 50min
Lopen: 1u 10min
Finish: 3u 25min

Uiteindelijk is het geworden:
Zwemmen: 23:20
Fietsen: 1u47
Lopen: 1u03:12
Eindtijd: 3u13:32

Conclusie: 15 minuten sneller dan verwacht! Ik ben er heel erg tevreden mee. Was de eerste keer een 1/3e. Komende zaterdag de MD in Didam. Dat moet wel gaan lukken denk ik. Nu even de benen een beetje rust gunnen........

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

13

Re: Oud-Gastel

wezep schreef:

Verwachting:
Waar: Oud-Gastel
Wat: 1/3
Zwemmen: 25 minuten
Fietsen: 1:35 uur
Lopen: 60 min
Finish: 3u 05min (incl. wissels)

Is geworden:

Zwemmen: 0:21:41
Fietsen: 1:41:29
Lopen: 1:01:17
Finish: 3:04:27

Ondanks dat dit m'n eerste 'lange' triathlon is, is de voorspelling aardig uitgekomen.
Fietsen wel wat langer, maar volgens mij zitten daar ook de wissels is, niet?

Lopen ging wel erg zwaar: eerste 7km ging wel (net binnen het half uur), maar daarna was de pijp aardig leeg.
Wie weet kom ik volgend jaar wel terug.
Met iets meer trainen op de fiets en een beter looponderdeel, moet binnen de 3u mogelijk zijn.

14

Re: Oud-Gastel

Toch maar een trainingswedstrijd ingelast,
Waar: Oud gastel
Wat: 1/3e
Wanneer: 26/6
Zwemmen 1,3km 25min
Fietsen 60 km : 1u50min
lopen 14km: 1u
Totaal 3u 15m

En dan een dag later 27/6 de halve marathon Roosendaal: 1u30min

Kortom een pittig weekendje en hopelijk komen we hem goed door

Uiteindelijk geworden;
Zwemmen 25 minuten (incl wissel)
Fietsen 1u 40 min
lopen 59m
Totaaltijd 3u4m20s

Dan dag later roosendaal 1u34m18s

Kortom was zwaar weekend, maar toch redelijk geslaagd, met name de zaterdag....

15

Re: Oud-Gastel

UnixIt schreef:

Verwachting:
Waar: Oud-Gastel
Wat: 1/4
Zwemmen: 18:30 minuten
Fietsen: 1:08 uur
Lopen: 50 min
Finish: 2u 20min (incl. wissels)

Resultaat
Zwemmen: 18:36
Fietsen: 1:12:46 (laten lopen, ivm bilspier)
Lopen: 46:24
Finish: 2:17:46

Niet blij met fietsen, maar goed, totaal toch een 45 seconden sneller dan mijn vorige tijd op de 1/4.
Ondanks (of dankzij) de warmte wel overal netjes in hfzone 4 gebleven; moest een trainingswedstrijd zijn vandaag.

16

Re: Oud-Gastel

DMM schreef:

Als het krakkemikkige lichaam nou eindelijk eens een beetje mee wil werken kan/mag ik heel heel heel misschien wel starten op de 1/8e.... Ik durf 't eigenlijk nog niet echt te hopen maar stiekum doe ik dat natuurlijk toch.

Verwachting:
Waar: Oud-Gastel
Wat: 1/8
Zwemmen: 15 minuten (dat zal schoolslag worden want crawl is nog steeds te pijnlijk, bovendien gaat dat sowieso nog beroerd)
Fietsen: 45 minuten
Lopen: 25 minuten
Finish: zal al blij zijn als ik 'm uberhaupt haal wink maar m'n doel zal worden om niet als allerlaatste over de finish te kruipen

Dus, fingers crossed.....

DNS, ik bleek toch weer iets te optimistich geweest te zijn..... sad
Maar goed, we blijven positief tegen de klippen op en gaan voor een nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Iemand nog tips voor een leuke 1/8e die geschikt is voor een sukkeltje zoals ik, ergens in augustus ofzo?

Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated

17

Re: Oud-Gastel

Verwachting:
Waar: Oud-Gastel
Wat: 1/3
Zwemmen: 30 minuten
Fietsen: 1u 55min
Lopen: 1u
Finish: 3u 25min

Resultaat:
Zwemmen: 31 minuten (tja, wat zal ik zeggen, volgens mij kwamen er na mij nog 5 het water uit tongue zal voorlopig nog wel het zwakke onderdeel blijven)
Fietsen: 1u50 (ging erg soepel eigenlijk)
Lopen: 1u07 (viel beetje tegen, ik denk ook in combinatie met de omstandigheden)

Totaal: 3u29
Niet ontevreden over m'n debuut en langste afstand tot nu toe smile

18

Re: Oud-Gastel

Misschien domme vraag, maar iemand verklaring waarom er bij sommigen geen tussentijden vermeld staan in de uitslag (bij mij o.a. en ben toch wel benieuwd)..

19

Re: Oud-Gastel

Oud-Gastel was erug leuk om mee te doen en mooi parcour bij elkaar.   op een of andere manier geef ik toch de voorkeur voor 1 parc farmee maar het ging uiteindelijk prima.

Tijden:
zwemmen: 9:58
fietsen: 39:31
lopen 33:25

Zwemmen ging lekker voor mij doen, moet alleen wat meer snelheid opbouwen.
Fietsen ging #%&^78, heb in februari mn allereerste tijdritfiets besteld en pas gekregen an een hoop ruzie, gevolg heb 4 x kunnen fietsen na 8 maanden stil gestaan te hebben.    Hierdoor ging het lopen ook niet lekker.
Loopwedstrijden op zich gaan super.

Volgend jaar weer en dan kunnen we zien of er verbetering in zit.   Was in terheijden 7 min sneller dan vorig jaar dus daar hou ik me maar aan vast.

Op naar komend weekend, breukelen

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

20

Re: Oud-Gastel

DMM schreef:
DMM schreef:

Als het krakkemikkige lichaam nou eindelijk eens een beetje mee wil werken kan/mag ik heel heel heel misschien wel starten op de 1/8e.... Ik durf 't eigenlijk nog niet echt te hopen maar stiekum doe ik dat natuurlijk toch.

Verwachting:
Waar: Oud-Gastel
Wat: 1/8
Zwemmen: 15 minuten (dat zal schoolslag worden want crawl is nog steeds te pijnlijk, bovendien gaat dat sowieso nog beroerd)
Fietsen: 45 minuten
Lopen: 25 minuten
Finish: zal al blij zijn als ik 'm uberhaupt haal wink maar m'n doel zal worden om niet als allerlaatste over de finish te kruipen

Dus, fingers crossed.....

DNS, ik bleek toch weer iets te optimistich geweest te zijn..... sad
Maar goed, we blijven positief tegen de klippen op en gaan voor een nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Iemand nog tips voor een leuke 1/8e die geschikt is voor een sukkeltje zoals ik, ergens in augustus ofzo?

He wat jammer.
Wat ging er niet goed?

In augustus heb je de binnenmaas, 21 augustus en 15 augustus de vrouwentriathlon.
Succes met trainen.
Bij mij gaat het lopen ff niet zo...last van steken door de warmte denk ik :-(

21

Re: Oud-Gastel

@monkeloor
Wij zijn bijna gelijk per onderdeel:
0:31:58 Zwemmen
1:48:12 Fietsen
3:29:29 Totaal 

Zijn elkaar dus wel een paar keer gepasseerd afgelopen zaterdag :-)

Was mijn tweede keer (1/3 in Oud Gastel), 5 seconden langzamer dan vorig jaar dus net geen PR. Had ik dat geweten was ik niet zo lang onder de douche blijven staan die op het looponderdeel stond :-)

22

Re: Oud-Gastel

have fun !al zit je in de top kun je toch niet van leven.gewoon je tijd verbeteren.

starter schreef:
DMM schreef:
DMM schreef:

Als het krakkemikkige lichaam nou eindelijk eens een beetje mee wil werken kan/mag ik heel heel heel misschien wel starten op de 1/8e.... Ik durf 't eigenlijk nog niet echt te hopen maar stiekum doe ik dat natuurlijk toch.

Verwachting:
Waar: Oud-Gastel
Wat: 1/8
Zwemmen: 15 minuten (dat zal schoolslag worden want crawl is nog steeds te pijnlijk, bovendien gaat dat sowieso nog beroerd)
Fietsen: 45 minuten
Lopen: 25 minuten
Finish: zal al blij zijn als ik 'm uberhaupt haal wink maar m'n doel zal worden om niet als allerlaatste over de finish te kruipen

Dus, fingers crossed.....

DNS, ik bleek toch weer iets te optimistich geweest te zijn..... sad
Maar goed, we blijven positief tegen de klippen op en gaan voor een nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Iemand nog tips voor een leuke 1/8e die geschikt is voor een sukkeltje zoals ik, ergens in augustus ofzo?

He wat jammer.
Wat ging er niet goed?

In augustus heb je de binnenmaas, 21 augustus en 15 augustus de vrouwentriathlon.
Succes met trainen.
Bij mij gaat het lopen ff niet zo...last van steken door de warmte denk ik :-(