1

Onderwerp: Schaafwond in nek door wetsuit

All,

Ik heb twee vragen:
1. Ik krijg door mijn wetsuit een schaafwond in mijn nek. Is er iets op de markt waarmee ik dit kan tegengaan? Vaseline wil ik niet proberen omdat dit ten koste van mijn wetsuit gaat.
2. Ik heb binnenkort een wedstrijd waarbij het zwemonderdeel wordt afgewerkt in een bergmeer. Mijn wetsuit en mijn zwemcap houdt het grootste deel van de kou tegen. Hebben jullie tips om mijn handen/voeten warm te houden?

Thnkx!

2

Re: Schaafwond in nek door wetsuit

Gebruik al tijden vaseline voor mijn nek, nog nooit problemen mee gehad. Dat kan je ook mooi voor je voeten gebruiken.

3

Re: Schaafwond in nek door wetsuit

Trifreak schreef:

All,

Ik heb twee vragen:
1. Ik krijg door mijn wetsuit een schaafwond in mijn nek. Is er iets op de markt waarmee ik dit kan tegengaan? Vaseline wil ik niet proberen omdat dit ten koste van mijn wetsuit gaat.

Babyolie beschadigt het pak volgens mij niet en glibbert wel lekker.

2. Ik heb binnenkort een wedstrijd waarbij het zwemonderdeel wordt afgewerkt in een bergmeer. Mijn wetsuit en mijn zwemcap houdt het grootste deel van de kou tegen. Hebben jullie tips om mijn handen/voeten warm te houden?

Thnkx!

Dubbele zwemcap is wel prettig denk ik, en handen en voeten mogen niet altijd bedekt worden, zou ik het reglement even op na slaan... Bij de Norseman staat bijv. dat het wél mag bij een bepaalde temperatuur.

4

Re: Schaafwond in nek door wetsuit

Trifreak schreef:

Ik heb binnenkort een wedstrijd waarbij het zwemonderdeel wordt afgewerkt in een bergmeer.

Alpe d'Huez?

5

Re: Schaafwond in nek door wetsuit

Dank voor de tips!

@JanR

Yes! Doe je ook mee?

6

Re: Schaafwond in nek door wetsuit

Body glide werkt ook prima. Ook voor het snel uittrekken van je wetsuit (polsen & enkels insmeren). Online te koop in Nederland via Futurumshop http://www.futurumshop.nl/product/6178- … icks.phtml en ook te koop gezien bij mijn lokale Run2day winkel hier in Almere.

Gr.
Cor

7

Re: Schaafwond in nek door wetsuit

@trifreak: het water bij de Alpe d'Huez is wel koud maar het een gewone badmuts was het voor mij goed te doen.. Handen en voeten insmeren is niet noodzakelijk. (handen zou ik zeker niet doen aangezien je watergevoel dan veranderd..)

Ik smeer altijd vaseline in mijn oksels om schuurplekken te voorkomen, gebeurt niks met m'n pak..

Ben er dit jaar niet bij..

Succes!

Gr. Willem

8

Re: Schaafwond in nek door wetsuit

Schuurplekken in de nek heb ik eigenlijk alleen als ik niet zelf het stuk klittenband in de nek dicht doe. Flap wat lager plaatsen, dan blijft het ruwe deel  weg van de huid.

9

Re: Schaafwond in nek door wetsuit

Trifreak schreef:

Dank voor de tips!

@JanR

Yes! Doe je ook mee?

Jep, aan de lange. Jij?

10

Re: Schaafwond in nek door wetsuit

@Janr

Korte afstand.

Succes!