1

Onderwerp: techniektrainingfietsen

hallo,

ik las in een ander bericht dat het verstandig was om niet te hard te trainen als je nog jong bent en meer op techniek te trainen.
maar ik kan hier niks over vinden op internet. dus heeft iemand misschien bepaalde techniek training voor op de fiets ?

groeten Jantjevs

2

Re: techniektrainingfietsen

Doorgaans laten ze de jonge gastjes een klein verzet trappen en met veel omwentelingen. Techniek op de weg daar weet ik verder niets van weet wel in het mtb doen ze voor voor hun 12 jaar vooral trial oefeningen.

3

Re: techniektrainingfietsen

Je moet je inderdaad niet overtrainen. Wat ik weet van de tijd dat ik zelf aan wielrennen deed is dat er heel veel op kracht/souplesse wordt getraind. Een groot verzet zo snel mogelijk rond trappen. Juist het souplesse rijden kan voorkomen dat je geen vervelende knieblessures o.i.d. krijgt. Ook werd er veel geoefend op bochten werk, maar ik denk dat je dat vooral nodig hebt bij wielrennen en iets minder bij triathlon wink Bij triathlon is iig de wedstrijdpositie belangrijk, want daar kan je veel winst uit pakken. Verder weet ik niet direct nog wat te bedenken. Als je een trainer hebt, kan die vast duidelijkheid geven over de hoeveelheid trainen.