1

Onderwerp: sprint Triathlon Enschede

eindelijk een wedstrijd die na 12 uur begint. Voor mij een enorm voordeel!!

500m zwemmen   7.00
20km fietsen        32.00
5km lopen           18.50

ruim een minuut wisselen dan zal afhankelijk van het parcours iets onder het uur mogelijk moeten zijn.
Ben alleen nog nooit bij deze wedstrijd geweest dus weet niet hoe snel het parcous is......

Bart

2 Laatst bewerkt door Ynze (13-08-10 17:31:02)

Re: sprint Triathlon Enschede

Zwemmen is in het rutbeek, eventueel met wetsuit erg goed te doen. Het fietsen kan veel wind op het parours staan, maar verder is het een snel parcours met weinig bochten. Het lopen is naar een keerpunt toe, over een fietspaadje, ook goed te doen wink Zelf doe ik de 1/8e mee. Te hopen tijd:

Zwemmen: 9 minuten, buitenwater, dus iets minder snel voor mij sad
Fietsen: 33 minuten, hopen dat er niet te veel wind staat,
Lopen: Hopelijk onder de 20 minuten, anders er waarschijnlijk net iets boven. 19:50/20:20

Met wissels hoop ik zo rond de 1.04, 1.05 te komen.

3

Re: sprint Triathlon Enschede

Het loopparcours is dit jaar gewijzigd. Het is geen heen en weer parcours meer over dat fietspad. Je gaat nu alleen heen over dat fietspad en je loopt buitenom terug.

4

Re: sprint Triathlon Enschede

Oh leuk zal's kijken op de website

5

Re: sprint Triathlon Enschede

Suggereert de titel van dit topic dat de sprint het hoofdonderdeel van de wedstrijd is of moet er nu voor de OD een apart topic aangemaakt worden? smile

Ik doe iig mee aan de OD.

zwemmen: 21 min
fietsen: 58 min
lopen: 36 min
wissel: 2 min
totaal: 1h57

kww

6 Laatst bewerkt door ben (13-08-10 22:07:45)

Re: sprint Triathlon Enschede

@ JanR: Haha, inderdaad!

Zelf doe ik ook mee aan de OD. Helaas behoor ik nog absoluut tot de mindere goden:

zwemmen: 27 min
fietsen: 1h 15
lopen: 45 min
wissels: 3 min
totaal: 2h 21

Dit zou een verbetering van 18 min van mijn PR betekenen. Ik ben zo optimistisch, omdat de Speedman OD op 6 juni mijn eerste (en tot nu toe enige) triathlon was na maar 8 weken trainen.  Ik had daarvoor nog nooit borstcrawl-training gehad. Met meer trainingsuren, meer ervaring en mooiere wieltjes hoop ik een hap van mijn PR te kunnen halen!

Zal binnenkort ff een foto plaatsen van mijn nu complete fiets.

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

7

Re: sprint Triathlon Enschede

Ik doe ook mee aan de achtste, even kijken hoe veenendaal gaat voordat ik hier een voorspelling neerzet smile

8

Re: sprint Triathlon Enschede

Ik doe ook mee aan OD:

Zwemmen: 22 min (Tja, met wetsuit ben ik langzamer dan JanR, scheelt weer gekriebel aan de voeten)
Fietsen: 1:04
Lopen: 42 min

Wissel: 2 min

Eindtijd zal met bovenstaande 2:10 zijn. Met 2:17 als PR op de OD zou dit een mooie verbetering zijn.

9

Re: sprint Triathlon Enschede

Zit er aan te denken om ook mee te doen op de 1/8, als korte seizoensafsluiter (mijn vrouw en een vriendin doen ook mee, sinds gisteren...)...
Is dit een parcours geschikt voor een PR-poging (dwz, sneller dan Ter Aar 1/8)?

10

Re: sprint Triathlon Enschede

Weet iemand of het verplicht is om in Enschede een wetsuit te dragen? De mijne is namelijk kapot en ik kan er waarschijnlijk niet zo snel één lenen...

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

11

Re: sprint Triathlon Enschede

Is alleen verplicht als de watertemperatuur onder de 14 graden is.

12

Re: sprint Triathlon Enschede

Hmhm, na een week vakantie gok ik op een finish rond de 1:03:00 op de achtste.

13

Re: sprint Triathlon Enschede

Strakke tijden, dat gaat daar vuurwerk geven.

14 Laatst bewerkt door JanR (30-08-10 15:36:54)

Re: sprint Triathlon Enschede

Mag ik mijn voorspelling nog bijstellen? Mijn vorm wordt per dag slechter. Doe bij alle onderdelen alvast maar een minuut bij op.

15

Re: sprint Triathlon Enschede

UnixIt schreef:

Zit er aan te denken om ook mee te doen op de 1/8, als korte seizoensafsluiter (mijn vrouw en een vriendin doen ook mee, sinds gisteren...)...
Is dit een parcours geschikt voor een PR-poging (dwz, sneller dan Ter Aar 1/8)?

Je moet nooit hardop zeggen dat je voor een PR-poging een bepaald korter parcours nodig hebt smile Gewoon achteraf opscheppen dat je enorm goed was. De ervaring leert overigens dat bij het Rutbeek de afstanden wel aardig kloppen.

16

Re: sprint Triathlon Enschede

@JanR
Ik ben er dus waarschijnlijk wel bij, maar ivm drukte van werk de laatste 2 weken een stuk minder sterk dan ik hoopte. Afhankelijk vh weer ga ik zelf proberen hard te gaan, of gewoon een ritme draaien. Die PR-poging moet maar wachten tot volgend seizoen... ;-)

17

Re: sprint Triathlon Enschede

Ik doe mee aan de 1/8e

Zwemmen: 9 minuten
Fietsen: 33 minuten,
Lopen: 22-23 minuten

Totaal 1.07
@ynze; het lijkt er dus op dat ik je met lopen moet laten gaan :-)

18

Re: sprint Triathlon Enschede

Ik ga ook voor de 1/8e

Alles is goed, zodra het beter is dan Doetinchem. Daar had ik een tijd van 1.27...

19

Re: sprint Triathlon Enschede

JanR schreef:

Mag ik mijn voorspelling nog bijstellen? Mijn vorm wordt per dag slechter. Doe bij alle onderdelen alvast maar een minuut bij op.

Hmn, einde seizoen... herkenbaar. Als het nu zo was dat de vorm elke dag minder goed was zou het nog ok zijn. Volgens mij heb ik me ook ingeschreven, dus ik zal morgen ook maar eens die kant op karren. Eerst stukje trainen nu... #PANG smile

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

20

Re: sprint Triathlon Enschede

Moet ook mijn tijd een beetje bijstellen. Bij het lopen ga ik uit van ongeveer 21 minuten. De snelheid is er een beetje uit wink

21

Re: sprint Triathlon Enschede

Cesar schreef:

Hmn, einde seizoen... herkenbaar. Als het nu zo was dat de vorm elke dag minder goed was zou het nog ok zijn. Volgens mij heb ik me ook ingeschreven, dus ik zal morgen ook maar eens die kant op karren. Eerst stukje trainen nu... #PANG smile

Ah, het gerucht dat jij naar het Oosten zou komen gonsde al een tijdje in het Twentsche land en het is dus ook echt waar. Nouja, hoe meer zielen hoe meer vreugd! Succes met trainen.

22

Re: sprint Triathlon Enschede

JanR schreef:

Mag ik mijn voorspelling nog bijstellen? Mijn vorm wordt per dag slechter. Doe bij alle onderdelen alvast maar een minuut bij op.

Kan ik die minuten niet van je overnemen?

23

Re: sprint Triathlon Enschede

Dat viel tegen
voorspeld                            werkelijk
500m zwemmen   7.00         7,39
20km fietsen        32.00       32,14
5km lopen           18.50       19,55

problemen met mijn fiets voor de start al en 't lopen viel vooral erg tegen. in het on verhad stuk door mijn enkel gaan hielp ook niet.
nu op naar Spijknisse

24

Re: sprint Triathlon Enschede

voorspeld

Zwemmen: 9 minuten
Fietsen: 33 minuten,
Lopen: 22-23 minuten

Totaal 1.07

werkelijk:
zwemmen: 9 minuten
fietsen: 33 minuten
lopen: 24 minuten

Totaal 1.09 Op zich redelijk volgens voorspelling. lopen viel iets tegen, vooral het onverharde stuk en de laatste km leek me iets langer :-(

op naar volgend seizoen. maar eens die 10 kg overgewicht eraf, misschien dat ik dan bij het lopen niet zo veel ingehaald wordt, wat dat is erg frustrerend.

25

Re: sprint Triathlon Enschede

Voorspeld:

Zwemmen: 9 minuten
Fietsen: 33 Minuten
Lopen: 20 minuten

Werkelijk:
Zwemmen: 9.30 (Viel me wel mee, veel geduw en getrek, dus nog redelijke tijd voor mijn doen)
Fietsen: 34 minuten (Toch enigzins tegenvallend. Jammer sad)
Lopen: 21 minuten (Van te voren mezelf iets te veel overschat wink

Eindtijd: 1.07.58,
Helaas heeft het me 1 minuut gekost om de wetsuit uit te krijgen. Meer oefenen wink