1

Onderwerp: trainen bij een club

Wie doet het of doet het niet en waarom (niet)?

Ik zelf train bij een triathlonclub, puur voor het zwemmen, maar ben er al 2mnd niet geweest en zit er sterk aan te denken om mijn lidmaatschap op te zeggen. heb in die periode dat ik er niet trainde maar dit op mijzelf deed dusdanig veel progressie geboekt dat ik me afvraag  of ik niet eerst zal kijken hoever ik zelf kom nu.

en daarbij: clubtrainingen kosten me meer tijd (zitten in Eschede) en het bevalt mij uitstekend om zelf te trainen wanneer ik wil.

hoe zit het met jullie?

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

2

Re: trainen bij een club

Train 1x per week bij een club, zwemtraining. Voor de rest alleen, puur omdat ik dan zelf mijn tijd in kan plannen. Heb ook bij een plaatselijke hardloopclub gelopen maar daar liep ik op een gegeven moment ook alleen (vooruit) dus dat schoot niet op ;-)

><> swim-bike-run <><

3

Re: trainen bij een club

Ik train deels wel bij een club (d.s.t.v aloha)  deels niet.. vooral lopen en zwemmen vind ik nuttig. Met lopen hebben we een leuke groep waar we elkaar redelijk kunnen hebben (de snelste loopt 10km in ongeveer 34min) dus je moet echt wel kunnen lopen wil je alleen op kop lopen... Het zwemmen heeft als voordeel dat je gewoon aanwijzingen krijgt op je techniek en dat de trainer zorgt voor afwisseling in de training.. dus gewoon ook leuk en zinvol.

Daarnaast is het gewoon een heel leuke vereniging (met alleen maar studenten) dus erg gezellig en dat motiveerd ook wel, al is motivatie geen probleem en moet ik eerder wat geremd worden in trainingen..

4

Re: trainen bij een club

Ik train bij een club om de sociale contacten en om regelmatig mijn trainings methodes te spiegelen aan ideeen van andere triatleten.
voor het lopen krijg ik ook nog wel techniek tips. Helaas heeft de zwemtrainer het idee dat ik perfect zwem (is niet zo) dus daar heb ik weinig aan. maar wel andere atleten om me te trainen wat motiveerd