1 Laatst bewerkt door Daniël (14-10-06 21:50:43)

Onderwerp: SPD of LOOK

Wat mij opgevallen is dat de meeste mensen met look pedaaltjes rijden..
Waar geven jullie de voorkeur aan ??

Ik fiets zelf met spd-sl en vind het prima fietsen.

2

Re: SPD of LOOK

Time smile de nieuwste serie racepedalen: licht, sterk, mooie looks en goede bewegingsvrijheid (Look oogt een beetje lomp imho)

instapmodel RXE is voor 44 euro te krijgen inc plaatjes.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

3

Re: SPD of LOOK

ikzelf gebruiik ook LOOK pedalen. Voordeel hiervan vind ik de bewegingsvrijheid, zodat je je voet altijd zo kan bewegen dat je geen extra belasting van de knieen krijgt. Het vaste gevoel van SPD pedalen vindt ik persoonlijk niet ideaal. Volgens mij is het puur een persoonlijke voorkeur.

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

4

Re: SPD of LOOK

Gebruik nu look. Ik vind de LOOk Keo er wel mooi, en een stuk minder 'lomp' uitzien. Ook qua prijs vallen deze volgens mij nogal mee.

5

Re: SPD of LOOK

Ik rij met SPD R, niet meer te krijgen helaas (althans ze worden niet meer gemaakt), en wel omdat deze pedalen en het systeem onder de schoen nauwelijks slijt. Het fijne is dat je lastig uit je pedalen komt, in het begin heel lastig, maar als je er mee om leert gaan dan belemmert het niet in een wedstrijd, maar blijf je wel altijd in je pedaal. Alleen wel eens lastig bij een stoplicht, als het uitklikken toch even stroef gaat, maar het blijft mijn favoriet

6

Re: SPD of LOOK

Ik reed vroeger met SPD, maar ben met de aanschaf van sidi's overgestapt op Keo's en die vind ik echt top! Ik zou niet meer terugwillen. Een veel groter oppervlak om mee te trappen en veel beweegvrijheid voor de schoenen.

7

Re: SPD of LOOK

ik heb een tijd met spd gereden, toen time en rijdt nu weer spd. time vind ik veel lekkerder, heb je nog een beetje beweginsgvrijheid. bij spd moet je gewoon erg opletten dat je alles goed afsteld ter voorkoming van knieproblemen. spd worden dus binnenkort vervangen.

8

Re: SPD of LOOK

Look met rode plaatjes om de knieen ,enkels en de rest van het onderstel wat relax ruimte geven .Om die x gram lichter maak ik me niet zo druk .
Ik rij er al jaren probleemloos mee  waarom veranderen als dit blesurevrij km ;s  fiets plezier geeft .

triathlon is 3 x beter

9

Re: SPD of LOOK

yup; en degelijk smile 2 vrienden van me rijden er ook mee, en aangezien ze geen zin hebben om alle fietsen voorzien van de Look Keo's blijven ze er gewoon met de normale looks rijden (voelen ook degelijk aan) zijn ook onverwoestbaar smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800