1

Onderwerp: toco tohlin

hey, eergisteren had ik een tijdrit, maar was ik snip verkouden. Zo'n 10 minuten voor de tijdrit kwam een maat van mij met een vloeistofje genaamd Toco tolin (oid) op de proppen, want volgens hem kon je daardoor beter door ademen. Ik heb een minuut of wat met watjes met dat spul erop in mijn neus rondgelopen en toen ik ze weer uit deed was mijn hele neus weer vrij te krijgen. Het leek dus goed te werken.

Mijn vraag is nu of andere mensen ervaring hebben met dit product. Ik vraag dit, omdat ik ondanks eenmalig positief gebruik heb ik een natuurlijke aversie om producten te gebruiken die worden aangeprijst met teksten als:
"het goede oude huismiddel", "uniek familierecept" ed en die helpen tegen ik weet niet hoeveel dingen....

Wie heeft er dus ervaring met dit product of wat extra kennis?

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

2

Re: toco tohlin

Als je een natuurlijke aversie heb tegen dit soort produkten dan begrijp ik niet waarom je alsnog een tijdrit ga rijden
Een verkoudheid is niet zomaar verdwenen en zeker niet binnen 10 minuten je neemt grote risico"s voor je lichaam om met een verkoudheid een max inspanning te leveren
Laat een verkoudheid op een natuurlijke wijze genezen dat is gewoon het beste voor je lichaam

3

Re: toco tohlin

@hans:  dat begrijp ik, maar ik had een afspraak gemaakt met iemand en ik was niet zodanig dat ik niet kon rijden. Ik had alleen verstopte neus, geen koorts oid. Misschien is verkoudheid het verkeerde woord. Het gaat mij in dit topic puur om dit product en of het product ook daadwerkelijk helpt met verbeterde ademhaling en andere dingen. Zo gebruikte een kamergenoot van mij op een trainingsvakantie dit standaard voor elke fietstocht. Hij zweerde erbij, maar ik zou graag wat extra redeneringen lezen voor ik zelf iets dergelijks ga proberen.

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

4

Re: toco tohlin

een verkoudheid hoe vervelend ook is eigenlijk nooit een beperking om adem te halen bij het sporten.
volgens mij ademt iedereen namelijk door zijn mond tijden zware inspanning. hoe verstopt je neus ook is zal het voor de zuurstof inname net van invloed zijn.

iets anders is dat je verkoudheid een reactie is van je lichaam en er iets niet helemaal in orde is. afhankelijk van de ernstigheid moet je daar rekening me houden. Maar ik heb meerdere prima wedstrijden gedaan terwijl ik verkouden was. Het geeft alleen soms een beetje rommel......

5

Re: toco tohlin

Hallo Ben,

ik gebruik dit spul ook bij een verkoudheid en ben zeer positief over de werking. De ervaring die je voor de tijdrit hebt ondergaan herken ik gelijk. Bij verkoudheid zeker blijven gebruiken.

Ik ben in het verleden verzorger/masseur geweest bij voetbalvereniging en daar werd het spul ook gebruikt tot ieders tevredenheid.

6

Re: toco tohlin

Wat maakt het eigenlijk uit dat je neus verstopt zit? Verder; als je eenmaal begint met sporten, gaat het allemaal na verloop van tijd toch wel 'stromen' tongue Een keer flink je neus snuiten en klaar? (let op voor publiek)

Verder klinkt dat toco weer als een duur goedje, waar gewoon neusdruppels van de kruidvat ook volstaan?