1

Onderwerp: Ironman Hawaii 2010

Een voorspelling van de top 10 op Hawaii?
Deelnemende forumleden: uiteraard spannend ook je eigen tijd te vermelden

Waar: Kona, Hawaii
Wanneer: 9 oktober 2010
Afstand: 3.8 - 180 - 42.2

2

Re: Ironman Hawaii 2010

Ik zal de spits afbijten met een voorspelling van de mannen, vrouwen moet ik iets meer onderzoek naar doen, komt later!

Even later: amai, geen makkelijke zaak, mis in mijn top 10 zelf al een aantal namen die ik toch ook sterk van voren verwacht...

1. Greg Alexander
2. Andreas Realert
3. Eneko Llanos
4. Cameron Brown
5. Chris McCormack
6. Chris Lieto
7. Terenzo Bozzone
8. Dirk Bockel
9. Michael Realert
10. Rutger Beke

3

Re: Ironman Hawaii 2010

Ik verwacht veel van Realert, en ik hoop op een stunt van d'n Bink.

Voor de vrouwen; check slowtwitch odds wink

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

4

Re: Ironman Hawaii 2010

heb Raelert dit jaar in Keulen tekeer zien gaan, was zelfs te snel voor de tijdwaarneming die nog niet klaar was toen monsieur al langs kwam gestoempt....maakt een goede kans wat mij betreft.

Commit first, then figure it out

5 Laatst bewerkt door Bleek (05-10-10 10:40:34)

Re: Ironman Hawaii 2010

Ik houd het bij een top3:

1. Craig Alexander
2. Rasmus Henning
3. Andreas Raelert

Nummer 1 kent hawaii nu toch wel behoorlijk goed denk ik, maar kent zichzelf nog beter - Rasmus Henning vorig jaar 5de met een gebroken hand, nu is er niets gebroken! - En een rappe Duitser op 3.

6

Re: Ironman Hawaii 2010

1. Alexander
2. LLanos
3. Raelert (A.)
4. Brown
5. Lieto
6. McCormack
7. Bockel
8. Beke
9. Henning
10. Bozzone

7

Re: Ironman Hawaii 2010

1. cameron brown
2. craig alexander
3. lieto.

top 10 vind ik te lang XD

8 Laatst bewerkt door wieger (05-10-10 12:25:40)

Re: Ironman Hawaii 2010

ik denk eerder
1. Chris Lieto
2. Greg Alexander
3. Michael Realert
4. Cameron Brown
5. Chris McCormack


die Lieto komt elk jaar steeds dichterbij

en bij de vrouwen...
1. Chrissie Wellington
2. Yvonne van Vlerken
3. Merinda Carfrea

9

Re: Ironman Hawaii 2010

1 Craig Alexander
2 Andreas Raelert
3 Chris Lieto
4 Rasmus Henning
5 Marino Vanhoenacker
6 Faris Al-Sultan
7 Chris McCormack
8 Rutger Beke
9 Terenzo Bozzone
10 Eneko Llanos

Kon geen complete top 10 bedenken, omdat ik gewoon niet zoveel mensen van de lange afstand ken dus heb em aangevuld met namen uit jullie top 10-en. smile Uit respect voor de sport zal ik de hele wedstrijd kijken en mijn kennis wat betreft atleten aanvullen: dat verdienen deze helden.

10

Re: Ironman Hawaii 2010

Michael Raelert is mijn topfavoriet! Maar wel pas in 2011, want dan debuteert hij op Hawaii.
Nu zet ik mijn geld op Henning voor Raelert en Crowie, maar hoop natuurlijk op Bink!

11

Re: Ironman Hawaii 2010

Ik ga voor Marino Vanhoenacker, die is dit jaar erg goed bezig!

1: Marino van Hoenacker
2: Craig Alexander
3: Andreas Raelert
4: Chris Lieto
5: Chris McCormack

12

Re: Ironman Hawaii 2010

Heren:
1Alexander
2Lieto
3Macca
4Ralert
5Henning

Dames:
1Wellington
hele tijd niks...
2Van Vlerken
3Die sterke Zwitserse

Could be worse, could be raining

13

Re: Ironman Hawaii 2010

Ik hoop eigenlijk een beetje op de strategie die Macca in zijn blog besprak, namelijk met een groepje snoeihard fietsen om zo Alexander "vermoeid" aan het lopen te laten beginnen, het liefst op een behoorlijke achterstand. Als mannen als Lieto & Macca met een minuut of 20 voorsprong op Alexander beginnen aan het looponderdeel dan moet ik het nog zien.     
Het veld is naar mijn bescheiden mening echt propvol met gruwelijke atleten dus een top 10 voorspelling maken is wel leuk maar volledig willekeurig.. Mijn poging:
1. Realart
2. Alexander
3. Henning
4. Lieto
5. Potts
6. Llanos
7. Macca
8. Bockel
9. Schildknecht
10. Morales
Ik hoop trouwens op Held Faris Al Sultan.
vrouwen; Wellington met afstand en dan Carfrae met afstand op de rest..
Hoeveel pro mannen worden er dit jaar "get chicked"?? vorig jaar waren het er toch bijna 50..
Ik heb in iedergeval zin in de uitzending.
Jordy

14

Re: Ironman Hawaii 2010

Ik heb Macca daar eerder over horen spreken. Weet niet of je daar Crowie wel mee pakt wink

15 Laatst bewerkt door Diederik (05-10-10 18:32:42)

Re: Ironman Hawaii 2010

le Coq schreef:

Michael Raelert is mijn topfavoriet! Maar wel pas in 2011, want dan debuteert hij op Hawaii.

Volgens mij start Michael dit jaar al?

Edit: startlijst gecheckt: nr 68

16

Re: Ironman Hawaii 2010

Ynze schreef:

Ik heb Macca daar eerder over horen spreken.

En Macca spreekt heel veel. Was mooi om te zien: de 1e keer dat hij erbij was toen we gingen koersen probeerde hij meteen in iedereens hoofd te kruipen: geen klokje, geen hr monitor, geen km teller, helemaal niks. Brown ging wat intervallen doen, en uit respect bleef Terenzo in z'n wiel, ik had weinig andere keus, maar Macca gaat er dan gewoon naast rijden en blijft praten: gaat lekker he? Mooi weer he? Alsof hij zo makkelijk fietst terwijl Brownie kei hard z'n best loopt te doen....  Right! Allemaal mentale oorlogsvoering, vanaf dag 1. Maar zeker interessant om te zien hoe iedereen zo z'n eigen tactiek heeft.

17

Re: Ironman Hawaii 2010

Diederik schreef:

gaat lekker he? Mooi weer he?

hahahaha... s-t-e-r-f zou ik dan denken big_smile

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

18

Re: Ironman Hawaii 2010

is de uitzending ook op een buitenlandse tv zender te zien ik heb espn america heb ik daar een kans om het te zien?

groeten Jan

19

Re: Ironman Hawaii 2010

ik weet het niet het is wel op de duitse tv misschien kan je dat ontvangen daar zo ik hoop het voor je want anders zou ik flink balen

groeten Cesar

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

20 Laatst bewerkt door JanR (05-10-10 23:32:48)

Re: Ironman Hawaii 2010

Ik ging er eigenlijk vanuit dat het ergens online te zien zou zijn: maar klopt dat? Klopt het gerucht dat het gewoon op ironman.com te zien is?

21

Re: Ironman Hawaii 2010

Moet natuurlijk even m'n top 10 heren complementeren met Chrissie Wellington :-)

Could be worse, could be raining

22

Re: Ironman Hawaii 2010

Oh ja en Macca praat idd heeeeeeel erg veel. Ik mag het wel hoor, die psychologische oorlogsvoering, maar ik kan me indenken dat z'n mede-triathleten er wel eens moe van worden. Ik vind persoonlijk het altijd-lachen van Chrissie een stuk sterker. Dat lijkt me pas slopend: jij het snot voor je ogen en La Wellington komt daar met een smile van oor tot oor langs...

Could be worse, could be raining

23

Re: Ironman Hawaii 2010

He Diederik,

Wat ga je zelf doen verwacht je? Met die snelle wielen moet t wel een top bike tijd worden!

Het hele spektakel is te volgen via ironman.com, start om 0630hst dat is 1830 in nederland zaterdagavond.

24

Re: Ironman Hawaii 2010

@DS: interviews met MR gelezen, hij wil nog een jaar ongeslagen blijven op 70.3 en dan zijn debuut maken in Kona (met winst). Anders had ie hier ook wel met 2:1 gestaan ;-) http://www.slowtwitch.com/Opinion/2010_ … _1571.html

25

Re: Ironman Hawaii 2010

1 Craig Alexander
2 Andreas Raelert
3 Marino Vanhoenacker
4 Rutger Beke
5 Chris Lieto
6 Chris McCormack
7 Faris Al-Sultan
8 Eneko Llanos
9 Cameron Brown
10 Bert Jammaer (verassing)