1

Onderwerp: en het zit me ook echt mee....

geen diee wat er gebeurd is. maar kon dus afgevoerd worden naar ziekenhuis.

Zaterdag niks gedaan, even gewerkt, zonnebankje etc.

Zondag om 0530 opgestaan en riant gaan ontbijten, nog wat van Hawaii gekeken em tegen een uur of 8 de weg op geggaan voor een bike run van 60-15km. om daarna vij te tanken en voordat ik naar het werk zou gaan even zou gaan zwemmen.

om 0800 idd de weg op gegaan. ik weet nog hoe ik heb gereden, hoewel ik een paar gaten heb ik mijn geheugen op dat gebied. Vremoed wordt dat ik op de terug wek van Hengelo Lochem (2x30k) een blackout heb gehad voorbij Goor. (ik vermoed daarzo, maar kan me van de hele terugweg vanuit lochem niets herinneren weert dat ik daar ben gekeerd en treyg ben gereden. ik weet dat ik een paar mensen heb ingehaald maar verder niets meer.

ben op een recht fietspad zonder ander verkeer tegen de vlakte gegaan, dat is het enige wat ik nog weet. weer even weggeweest, bijgekomen, terwijl er drie mensen om me heen stonden en de eerste politiewagen en ambulance ut goor arriveerden. Even later arriveerder er nog een politiewagen en ambulance vanuit Hengelo.
Politie van hengelo heeft mijn fiets meegenomen en afgeleverd bij de sportschool waar ik werk. ambulance heeft me vervolgens naar Almelo gebracht, ondertussen aan de hartbeaking gezet en infuus. In almelo binne gebracht op de Eerste Hulp. Kleding gestript en gelijk door naar de rontgen  afdeling voor foto's van het bekken (ben vol op de rechter heup terecht gekomen. ook gelijk met de neuroloog gepraat. herscenshcuddig was miniem.

De helm heeft zijn werk gedaan gelukkig, en ligt hiern u in 3 stukken op de vloer.  Terwijl ik daar lag is er bloed gerpikt en een Tetanusinjectie gegeven.
Ondertussen werd er nog een motorcrosser binnen gehad die een onegval had gehad bij een cross en oa de motor vol op zich had gekregen. (heeft als het goed is geen zwaar letsel dankzij bodyarmor).

Heb vanuit daar sportschool belt om wat nummers te vragen en uiteindelijk door een collega opgehaald (familie weet nog van niks. woont niet in de buurt). Inmiddels weet zowat de complete sportschool het (trainen er een paar van de politie, dus dan gaat het snel rond)

Tegen 1300 het ziekenhuis kunnen verlaten, krukken meegekregen (met moeite) en naar huis gebracht.
schade?
-stijven rug, schouder en nek spieren
-lichte hoofdpijn (trok vrij snel weg)
-rechter heup gekneusd
-grove schaafwodnen op schouders, bekken, knieeen, enkels en ellebogen
-gekrenkte trots
-een rotgevoel omdatik niet weet wat er gebeurd is. er waren iig geen andere verkeersdeelnemers bij betrokken

Fiets nog niet gezien. Wordt maandagavond opgehaald.Ben benieuwd. \Volgens een collega is de shadee slecht oppervlakkig aan het stuur.

Morgen (maandag) ga iig gewoon naar almelo voor reanimatiecursus (ik wordt gek hierbinnen) en 's middags komt een collega langs om te kijken wat ze aan de wonden kan doen.

Hardlopen kan iig even vergeten (afgelopen vrijdag een PR gelopen met 11km @ 15.5km.h, dus begon weer soepel te gaan) dee week wordt het alleen rust, massage, en losfietsen (waarschijlijk thuis op tacx of spinningbike) en als het meezit eind van de week het zwembad in op een rustig tijdstip.

krukken zo snel mogelijk minderen. rond woensdag even langs de fysio om de heup te beoordelen. hoop dat het meevalt. gelukkig geen fracturen.

Eerste serieuze crash in 5jr tijd

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

2

Re: en het zit me ook echt mee....

Zo dan dat is niet niks. Vreemd dat je zomaar wegvalt.
Ik wil me nergens mee bemoeien maar ik zie dat je vaak s nachts op dit forum schrijft. Je werkt soms in de nacht, heeft het daar niks mee te maken? Vermoeidheid?

Ik zie ook dat er veel letters missen in het stukje dat je schrijft, komt dat door de snelheid waarmee je het geschreven hebt om doordat je hard gevallen bent en je coordinatie misscchien even wat minder is.

Hoe dan ook: heel veel sterkte, hou ons op de hoogte over oorzaak/herstel en vooral: Pak je rust!! Dat is vaak het enige dat goed werkt!

3

Re: en het zit me ook echt mee....

oorzaak typefouten: haastig getyopt omdat ik nog niet lang achter bureau kon zitten smile ben altijd iemand die te snel typt, maar vergeten om gisteren de moeite te nemen om het achteraf goed door te lezen.

Ik post idd vaak snachts. heb vaak wat moeite om in slaap te komen, dus na wat woelen weeruit, even wat surfen, cd'tje erop en weer het bed in.  maar als ik slaap dan slaap ik goed en diep.
ZIt qua nachtrust niet idiaal, (oa door wisselende werktijden e.d. , structuur is bij mij moeilijk erin te krijgen. hoewel ik wel als ik kans krijg nog een soort van siesta pak na het werk alvorens te trainen.

Vandaag iig bijna doorgekomen

tot 0700u geslapen. Daarna stukje met krukken gewandeld en daar door een collega opgepikt om samen naar almelo te rijden (cursus reanimatie van 0900-1300, waar ik toch heenwilde om wat afleiding te hebebn)
Daarna weer op krukken langs de sportschool in hengelo om wat bij te kletsen, boodschappen gehaald en weer naar huis.
Thuis aangekomen zijn de wonden behandeld door een EHBO-ster. deels van de wonden was nog open (Gecombineerde brand-schaafwonden door de schurende werking van het asfalt). vervolgens weer 5 uur geslapen. vanavond wordt de fiets opgehaald.  Ben benieuwd....

moet zeggen dat het wel voorspoedig gaat, heup is pijnlijk (wat spieren gekneusd) maar kan er weer aardig mee wandelen met slechts lichte hulp van krukken.  Morgen bel ik de fysio voor een afspraak voor woensdag of dodnerdag om de boel los te maken en rug na te kijken. Tegen die tijd is de grootste verstijving door de impact eraf. zal mij benieuwen...

morgen als het meezit rustig losfietsen op  de spinningbike. woensdag idem.... en dan langzaam aan ook weer de boodschappen op de fiets doen. maaar goed, eerst afwachten hoe het gaat smile

hardlopen wordt helaas pas in de loop van volgende week. zwemmen is afhankelijk van het herstel van de wonden, maar ik hoop komend weekend weer op een rustig moment even los te zwemmen in het warme bad

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

4

Re: en het zit me ook echt mee....

Met verbazing heb ik de afgelopen weken/maanden jouw posts gelezen op dit forum. Die verbazing heb ik eerder geuit. Mijn verbazing richt zich vooral op jouw trainingsschema en de manier waarop jij met jezelf omgaat. Ik weet dat internet een subjectieve weergave van de waarheid is maar toch bekruipt mij het gevoel dat er hier iets niet klopt. Het is mijn bescheiden mening dat je wat rustiger aan moet doen. Dat was mijn mening al voordat je dit ongeluk kreeg en die mening is nu alleen versterkt. Ik had gehoopt dat dit gebeuren een wake-up call zou zijn voor jou om voorzichtiger met jezelf te zijn, maar niets lijkt minder waar te zijn.

Je schrijft zelf al dat je een black-out hebt gehad. Je bent ontstellend hard op je bek gegaan. Zelfs al schuif je voor jezelf de notie dat dit alles veroorzaakt is door een diepgaande overtraining terzijde, dan nog lijkt het me verstandig dat je jezelf tot rust maant. Morgen uitfietsen op de spinningbike? Wil je dood ofzo? Je loopt op krukken, ligt helemaal open en je hersenschudding is "miniem".

Ik wens je niets dan het allerbeste en ik hoop dan ook dat je snel herstelt. Ik hoop ook dat je wat beter op jezelf leert passen.

TriGroet,

Jacob

Ps; ik vond de zin betreffende het feit dat "wij, forumleden" eerder wisten wat er met je aan de hand was dan je familie erg schrijnend.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

5

Re: en het zit me ook echt mee....

Ik ben het roerend met Jacob eens.

Let eens wat beter op je zelf.

Het leven bestaat uit meer dan alleen sporten.

Ik heb in mijn omgeving al 2 mensen verloren die een "beetje" aan sportverdwazing leden. Dus laat dit een goede les voor je zijn.

6

Re: en het zit me ook echt mee....

ik ben het wel met jacob eens, kijk nog eens goed naar je trainingsschema. Veel trainen is leuk maar voldoende rust is zeker zo belangrijk!! Je kan beter goed en efficient trainen dan teveel trainen want daar wordt je niet beter van.

3 jaar geleden kon ik er ook niet genoeg van krijgen met ziekte van pfeifer tot gevolg.. jaar uit de running, nu ben ik dus erg voorzichtig op dat gebied..! (mijn broertje loopt 2x per week hard en liep laatst 10km onder de 36min op de baan--> ter illustratie dat efficient trainen het belangrijkste is!)

Misschien ben je lichamelijk wel zo sterk dat het makkelijk kan hoor maar als overtraining de oorzaak van dit 'ongeluk'  is zou toch jammer zijn!

IIG veel sterkte met het herstel en hopelijk kun je snel weer wat trainen!!

7

Re: en het zit me ook echt mee....

Ik vind dat Jacob het nog voorzichtig formuleert.

Scighera, je hebt een grote plaat voor je kop. In eerdere posts zeg je zelfs dat je tijdens wedstrijden wel eens pijn op de borst hebt. Daar komt nog een maniakaal trainingsschema bij. Laat je nakijken en niet alleen je lichaam.

Het lijkt er bijna op dat je blij bent met wat je overkomen is, omdat je dan hier en op andere forums een mooi verhaal te vertellen hebt...

Het zit je niet mee nee. Heb je zelf om gevraagd, sukkel. Zeg niet dat je niet gewaarschuwd bent. Door mensen zoals jij gaat mijn ziektekostenpremie omhoog. Lijdzaam dit soort verhalen lezen vind ik al tenenkrommend, maar er zit altijd nog een vakje met een kruisje rechtsboven. Als het allemaal waar is wat je op forums schrijft, heb ik medelijden met je familie en vrienden: Die kunnen een stuk moeilijker wegkijken van iemand die zich letterlijk de vernieling in traint.

8

Re: en het zit me ook echt mee....

Tenenkrommed dat is inderdaad de juiste omschrijving van de meeste berichten van Scighera. Ik herinner hem nog wel van een belgisch (fietsmateriaal)forum een paar jaar geleden. Toen viel het nog mee vergeleken wat hij hier de afgelopen maanden plaatst (vooral als het gaat om trainingsleer)...

Scighera is typisch iemand die af en toe zo'n crash nodig heeft om tot rust te komen. Dus jongen, maak je niet druk, deze crash is sportief gezien misschien wel het beste wat je overkomen is de laatste tijd. Bekijk het positief en leer naar je lichaam te luisteren, pak je rust en herstel en maak jezelf niet zoveel onzin wijs. Train niet maximaal, maar optimaal!

9

Re: en het zit me ook echt mee....

@JK; goed hé, dat voorzichtig formuleren  smile Meestal ben ik wat "harder" maar ik werk eraan. Iets met boodschap en ontvanger. Ik noem het prikbord van Triathlon Deventer maar als dwarsstraat.

@Haan; doe es registreren. Kunnen we hier ook meegenieten van je foto's smile

OT; laten we dit topic niet laten verzanden in een Scighera-bash-topic. Dat lijkt me niet wenselijk voor hem, ons en de admin wink. Eerst eens afwachten wat hij te zeggen heeft over dit alles.

Jacob

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

10

Re: en het zit me ook echt mee....

tja...wat moet ik zeggen. heb afgelopen week niet veel getrained. kleine 10uur met 2 rustdagen.  En is afwachten wat bloedonderzoek zegt. ECG resultaten (woensdag gemaakt, preventief) waren goed, hart 102%in orde. zowel qua beat als qua pomfuncties, hardkleppen etc. 0 lekkages te zien op de beelden. (een klep oort iets te lekken, maar sluit bij mij gewoon hermetisch)

Het is nog steeds de vraag of er idd een black out was, en ik niet ben gevallen door een steen, tak, dier of iets anders en door de klap een deel van de film kwijt ben. schade aan de fiets (miniem) wijst iig uit dat ik over de kop ben gegaan, schade aan de helm idem dus hoop dat stukje van de film weer terugkomt.

Tja, en de discussie dat ik teveel train is een eeuwige discussie vrees ik smile, het is wat je gewend ben, 10 uur (waarvan 2uur intensief en 8 extensief) is voor mij weining met wat ik gewend ben. over die borstklachten: niiks bekend...waarschijnlijk spanning, maar ook daar valt niks over te zeggen smile

bel iig morgen achter het bloedonderzoek aan, en dan zien we wel verder smile , woensdag overleg met fysio om rug en heup na te kijken en los te maken.

PS. die hersenschddig is bijna 0. hoofdpijn was na 3-4u weg en niet teruggekome. geen missleijkheid gehad (ok, heel even toen ze me recht overeind ztten en infuus eruit trokken) en Neuroloog was positief erover.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

11 Laatst bewerkt door Scighera (23-10-06 23:49:24)

Re: en het zit me ook echt mee....

update, na overleg met 2 collegas (beide ervaren fietsers) na analyse van de lichte schade aan materiaal)
Aangezien er geen schade is aan pedalen, cranks, tijdrit shifters en remgrepen maar wel aan aguarack (war bidon inzat ) en de helm in 2en , is de kans zeer groot dat ik over de kop ben gegaan. vraag is nu: oorzaak?
dat betekent dus dat ik waarschijnlijk door een klap een deel kwijt ben.

Vermoed wordt dat ik dus over de kop ben geaan, op mijn hoofd en rug ben terechtgekomen, de fiets vervolgens losgeschoten is van mij schoenen en in de berm is beland, terwijl ik op mijn rug en heup doorgeschoven en gerold bent.. dit verklaar ook de wonden en de stijve nek en rug.

Letsel aan armen is bijna nul.
Hoop dat de herrineringen van het gebeuren terugkomen...zodat ik weet wat er is gebeurd

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

12

Re: en het zit me ook echt mee....

Ik heb niet het idee dat we doordringen. C'est ca.

Met betrekking tot die hersenschudding. Ik kan uit ervaring spreken dat het niet zo simpel is. Afgelopen oudejaarsdag ging ik hard onderuit met de MTB. Niet out geweest. Ik dacht ook dat het wel meeviel. Eigenlijk nauwelijks last dus;Gewoon weer begonnen met trainen, zelfde als jij. Na 2 weken ging letterlijk en figuurlijk het licht uit. Teveel, te hard. Daarna 2 maanden niet of nauwelijks kunnen trainen. Elke keer dat ik bij de sportarts kwam werd de diagnose bijgesteld van "lichte hersenschudding" tot uiteindelijk  "redelijk zwaar". Met twee zonnebrillen op naar de TV kijken na 2 weken plafondstaardienst.

Durf gewoon naar anderen te luisteren. Die hebben misschien ook wel wat zinnigs te melden, ook al past het niet in je straatje.

Jacob

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

13

Re: en het zit me ook echt mee....

geloof me, doe ik.


Hersenschudding is niet als diagnose gesteld door de neuroloog. alle  testen waren gewoon goed.  Als ik alsnog misselijkheid zou krijgen die dag en de dag erna dan moest er opnieuw worden gekeken, dit is dus niet gebeurd. hoofdpijn was na 4u al weg. en nee, ik heb nog geen een pijnstiller aangeraakt

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

14

Re: en het zit me ook echt mee....

stoere jongen.....

15

Re: en het zit me ook echt mee....

...krijgen we dat weer....

is puur om aan te geven dat de hoofdpijn vanzelf is weggegaan en niet is onderdrukt. punt.

Maar natuurlijk, het is jouw vrijheid om het te intepreteren hoe je hetzelf wil, so feel free, an be happy with it.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

16 Laatst bewerkt door Duursporter (24-10-06 11:17:35)

Re: en het zit me ook echt mee....

Ik denk inderdaad dat Scighera veel te veel en vooral te intensief traint. Mijn ideeen over training en rust zijn anders. Toch zijn er veel atleten die nog veel meer trainen maar waarbij het allemaal wel goed gaat. Toch zou ik als ik Scighera was eens goed kijken naar de dingen die gebeuren. Er gaat veel mis en dat zou inderdaad een teken kunnen zijn dat er een tandje terug geschakeld moet worden. Soms moet je gewoon luisteren naar ongelukjes voordat het ongelukken worden. Volgens mij is Scighera iemand die zeer bevlogen is en er vol voor gaat. Prachtige eigenschap voor een sporter, alleen moet die eigenlijkschap wel gepaard gaan met het luisteren naar het lichaam en andere signalen in je leven. Triathleten zijn per defenitie misschien geneigd om grenzen te zoeken en zelfs daar ruimschoots overheen te gaan. Het is een jonge sport, er valt veel te leren ook voor Scighera. De term ´sukkel´ en ´stoere jongen´ vind ik niet van toepassing, het is m.i. gewoon de bevlogenheid waaruit de hardleersheid vooralsnog zegenviert. Ik denk dat atleten die niet alleen kunnen luisteren naar hun lichaam maar ook naar hun leven nóg meer uit hun sport kunnen halen en daardoor tot betere prestaties komen en daarmee meer genieten van het ´sporter´ zijn.

17

Re: en het zit me ook echt mee....

Hallo allemaal,
Allereerst zou ik even willen reageren op JK. Ik vind het een beetje ongepast om zo grof te reageren. De woorden die je gebruikt (sukkel bv) vind ik echt overdreven. Jacob vertelt hetzelfde alleen op een nette manier. We zijn toch om elkaar te helpen en niet om elkaar af te blaffen? Volgens mij weet Scighera heus wel dat hij verkeerd bezig is, alleen is hij verslaafd aan sport en kan hij het moeilijk laten. Er is ook nog geen enkele dokter die hem het advies gegeven heeft om niet te sporten. Wat ik wel tegen Scighera wil zeggen is het volgende; een ECG, bloedonderzoek, echo e.d. kunnen veel kwalen uitsluiten. Ik heb zelf hartritmestoornissen gehad en daar zijn ze na 4jaar onderzoek pas achter gekomen. Ik had ook black-outs! Ik zou vragen om een uitgebreid hartonderzoek inclusief inspanningstest. Dan pas kunnen ze zien of je hart idd goed functioneert, je bent immers tijdens het sporten weggevallen. Vraag ook eens aan de artsen hoe ze over jouw trainingsschema denken en of zij het een goed idee vinden om te sporten. Verder wil ik je heel veel beterschap toewensen. Hou ons op de hoogte.
Liefs, Bianca

18

Re: en het zit me ook echt mee....

@Scighera:Waarom ga je niet eens langs bij de bondsarts, Guido Vroemen. Hij heeft een eigen sportpraktijk waar hij alle testen kan doen. Hij kan je in alles raad geven. Ik ben er vrijdag nog geweest. Ook doet hij aan sportbegeleiding. Je zou je schema's een door hemkunnen laten bekijken. en je lichaam laten testen. Hij is echt heel goed. Als je wil pm je me maar. dan geef ik je het adres.

Kijk niet terug op successen maar kijk uit naar nieuwe uitdagingen

19 Laatst bewerkt door Jacob (24-10-06 14:13:04)

Re: en het zit me ook echt mee....

http://www.sportarts.org/

Dat was toch niet zo moeilijk hmm

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

20

Re: en het zit me ook echt mee....

@Jeroen
thanks zal er eens nakijken

@all
nogmaals. het is niet duidelijk wat er gebeurd is. schade analyse aan helm/kleidng,fiets en mijzelf wijzen uit dat ik over de kop ben gegaan. oorzaak? geen idee. is gewoon hopen dat ik de beelden terug krijgen om uitsluitsel te geven. Ik vraag me ook af wat er gebeurd is, want ik weet het gewoon niet, of dat door een black-out komt of door de klap op mijn hoofd die ik heb gehad: geen idee. Er is momenteel niets zeker. Dus ik sluit ook niets uit

En ja, ik ben iemand die veel sport, en ja, ook iemand die diep kan gaan. Maar dat betekent niet dat ik nooit rust neem, dat ik traning in training uit maximaal gaat en dat ik niet naar mijn lichaam luister. alss mijn lcihaam nee zegt accepteer ik dat en begin ik niet aan de training of kap ik de training af.  trainingsschema als ook opbouw van toen ik begon zijn beoordeeld door sportarts en sportfysio, en goedgekeurd. Een andere sportfyios was het er niet mee eens omdat ie vond dat je niet 2 dagen achter elkaar duurtrainingen mag doen. Wat in deze sport bijkant onmogelijk is

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

21

Re: en het zit me ook echt mee....

Dit is het best lopenden topic tot nog toe volgens mij.. smile

hier past volgens mij dat verhaal wel bij over die stuurmannen en de wal..
Scighera is volgens mij iemand die redelijk wat ervaring heeft (goed en minder goed) wat betreft trainingen en schema's en alles wat daar bij komt kijken.
Ik lees nu vooral dingen waar je iemand echt niet veel mee zal helpen en de meeste hier reaxties beginnen gelijk over dat wat hij doet heel slecht is.. en dit is niet goed en dat moet je niet zo doen..
Wij (iig veel mensen op dit forum) kennen hem niet persoonlijk dus weten ook niet hoe hij met z'n trainingen omgaan en in welke conditie hij verkeerd.

Iedereen zal zijn mening ongetwijfeld goed bedoelen, maar sommige reacties kunnen beter verwijderd worden imho..

@Scighera: succes de komende dagen en dat de trainingen maar weer snel opgepikt kunnen worden

22

Re: en het zit me ook echt mee....

Wat een verhaal... Ik hoop dat het snel weer goed komt. En wat betreft je fietsschade: dat is maar materiaal... wees blij dat je zelf nog redelijk ok bent. Die fiets kan wel weer gefikst worden.

Over dat gehele trainigs gedoe:
Ik train eigenlijk niet meer dan 10uur per week, laatste weken (rust natuurlijk) kom ik niet aan de 8. Afgelopen jaar zijn mijn prestaties daarintegen echt super veel vooruit gegaan. Niet om mezelf op te hemelen maar met gemiddeld 8/9 uur trainen per week en een PR op de 1/4e van 1.52.12 met 46km fietsen is in mijn ogen niet verkeerd. Efficient trainen is belangrijk en de key naar goede prestaties (als je het mij vraagt).

Mijn tip: zoek een trainer! Die begeleidt je in je training(sintensiteit) en je stelt met hem / haar doelen en streeft die na onder goede begeleiding. Ik heb laatst ontzettend op m'n donder gekregen omdat ik "ff een koppeltijdritje" en een duathlon in 1 weekend deed... Als je hiertegen dus beschermd wordt daalt de kans op overtraining aanzienlijk.

Verder succes met revalideren!

23

Re: en het zit me ook echt mee....

Heb al aan zitten denken om een coach te nemen (Wim de Doncker) maar dit nog niet gedaan. En het punt van: Kwaliteit is beter dan Kwantiteit hanteer ik ook, geloof het ook niet, de reden dat ik nooit meer dan 3x pw fiets of 3x pw loop.

Het herstel
twijvelachtig. Las de fysio de nke en rug kan losmaken ben ik al een stuk verder. denk dat de heup wel meevalt, groots hinderpunt is daar de wodn die precies op het gewricht zit en moeizaam hersteld (met mijn domem kop het gaas eraf gehaald wat erop zat en de hele korst meegetrokken).
De grote wond op mij nschouder daarom maar bedekt gelaten, alleen het gaas nu op maat geknipt. Wond ziet het als huid lijkt het en wond is daardoor bijna pijnvrij en aan het opdrogen, dus dat lijkt wel goed te komen.

Nu is de vraag: heupwond open houden en laten drogen, of toch een dun steriel gaasje erover en laten mee genezen,   wat zo als het nu is kan ik er geen kleding over dragen. en het kost me oo kde meeste pijn vermoedi k

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

24 Laatst bewerkt door franske (25-10-06 17:16:55)

Re: en het zit me ook echt mee....

De wond proberen steriel af te dekken, maar daar zit hem net de clou. Met afdekken bedoel ik niet afsluiten. Dus met een afdoende verbandgaas bedekken, maar kleding proberen te vermijden, of loszittende kleding dragen (een loopshort). Als een gaasje vast zit kun je beste onder de douche met lauwwater weken, tot het vanzelf loslaat (niet trekken!!!!), na het douchen laten drogen aan de lucht.
Het gaasje op maat knippen voor de wond en niet meer verversen iedere dag zorgt ongetwijfeld voor een ontsteking.
Als de schaafwond oppervlakkig is, kun je aan je huisarts vragen om Eosine, dit helpt de wond in te drogen (pas wel op voor rode vingers).
Over je training ga ik niets schrijven, het enige wat ik toe kan voegen is dat een tariner ook helpt om je in de gaten te houden. Iedere mens heeft wel wat 'blinde vlekken'die versterkt worden door prestatiedrang. De kans dat je iets letterlijk en figuurlijk over het hoofd ziet wordt dan groter.
Mijn tariner 'verplicht' me deze  week drie rustdagen te nemen.

25

Re: en het zit me ook echt mee....

Bedankt voor de tips. De heup laat ik open (is al bijna droog, gaas eraf kunnen krijgen), schouder wordt overlegt omdat ik er zelf niet goed bij kan en ik niet het risico wil nemen dat ik de hele korst eraf trek (hij is nl eindelijk dicht en bijna pijnvrij).  ik slaap 's nachts gewoon op bed momenteel ipv in bed, zonder wat aan.

over de training: yup...motivatie om te trainen heb ik, om rust te nemen is een ander verhaal, hoewel het de laatste tijd ook op dat gebied beter gaat.

Ik bel morgen iig gelijk de manueel therapeut, ik weet nl ze ker dat ik in de nek en onderrug wat vast heb zitten, als dat weer vrij is zal het qua pijn/stijfheid/vermoeidheid al een hoop schelen

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800