76

Re: Carbon Wielen uit China!

hoefie schreef:
Dorter schreef:

Wat voor banden heb je erop zitten en hoeveel bar pomp jij erin? Ik heb er Fortezza's op liggen en in Gerardmer met 10,5 bar gereden. Heb bij het staand klimmen en afdalen in de bochtjes geen noemenswaardige flex kunnen waarnemen, ik vind ze ook super rijden.

Nice, leuke wedstrijd (vorig jaar ook gedaan). Het zal wel even een beetje stuiteren op het aanloopstuk van het PF naar de fietsronde, verder een mooi knalrondje. Succes!


Continental GP 4000s draadbanden ik doe er 8 bar in! ik begreep ongeveer 1 bar per 10Kg lichaamsgewicht! 10,5 lijkt mij heel erg veel namelijk!

Zo doe ik het ook min of meer maar op aanraden van een FM stop ik toch aan 9bar. Enerzijds omdat de meeste velgen voor draadbandjes ook niet gemaakt zijn om heel erg veel bar aan te kunnen en anderzijds omdat de meeste bandjes ook een maximum bar vermelden. Voro de conti 4000 is dat 8,5bar. Ik ga er wel vanuit dat ze om zichzelf in te dekken, wel nog een marge overhouden dus doe ik er toch maar lekker 9 in. Voordeel is dat je hiermee zeer goed bolt over de vlakke wegen. 7 a 8 bar voelt bij mij soms aan als rijden met een trage leegloper. Je voelt dus duidelijk veel verschil. Nadelen zijn wel dat je ieder bultje in de weg begint te voelen en dat bij regenweer dat voorwiel wel vlug durft beginnen schuiven. Bij nat wegdek doe ik er dus meestal een bar minder in vooraan.

77

Re: Carbon Wielen uit China!

Peter84 schreef:
hoefie schreef:

Het lijkt er een beetje op of het een haast klus is geweest de wielen te spaken  sad

Je schrijft dat je alles opnieuw hebt gespaakt. Zou je in het vervolg weer een complete wielset bestellen? Of zou je aanraden alleen de velgen en eventueel naven te bestellen en dan alles zelf te spaken?

Peter ze zijn op dit moment nog niet opnieuw gespaakt had ik helaas te weinig tijd voor! vooral omdat ik dit niet zelf kan maar moet laten doen. Mocht ik weer eens bestellen dan zal ik denk ik voor mezelf weer complete wielen bestellen maar dan wel apart laten verpakken en niet bij elkaar in de doos! Zal iets meer kosten met verzenden maar je bent er dan zeker van dat de wielen tijdens transport niet tegen elkaar aan kunnen komen.

78

Re: Carbon Wielen uit China!

http://img228.imageshack.us/img228/6277/1347703020362.jpg

Heb een nieuwe fiets gekocht bij die mooie chinese wielen!  big_smile  cool

triathlon is 3x leuker!

79

Re: Carbon Wielen uit China!

Wat fijn dat dat jullie hier je ervaringen op zetten, hier kan ik heel wat mee. Ik ben zelf wel een tour fietser, tijdfiets komt nog wel. Mijn twijfels zijn in ieder geval weg, ik wil ook dit soort carbon wielen. Even wachten tot februari/maart ivm. het weer. De kans is groot dat ik ze ga bestellen bij Yishunbike ivm. Goede service wat ik heb gelezen op deze forum en ze hebben hun verpakking veranderd, zo dat ze niet meer zo snel beschadigen. Ik laat het jullie weten.

80

Re: Carbon Wielen uit China!

Ik heb de wielen besteld, 50 mm clincher met witte spaken, er was een goede aanbieding in de december maand bij Yishunbike, ik was een kleine 400 euro kwijt inclusief. Verzend kosten en invoerrechten, dat is dus niet duur. Ik had contact met Mickey van Yishunbike top gozer! Je mailt hem en binnen 12 uur had ik antwoord op de vraag. Ik had wielen besteld met zwarte spaken maar kreeg een mail van Mickey dat de zwarte spaken niet op voorraad waren en hij vroeg of ik ook witte spaken wilde, ik was toch aan het twijfelen zwarte spaken of wit dus dan maar wit. Nu wachten dat ze komen, Mickey zij dat het maken 2 dagen duurde en verzenden 7 tot 15 werkdagen, helaas zit kerst en oud en nieuw er ook tussen dus ik verwacht ze half januari.

81

Re: Carbon Wielen uit China!

Ben benieuwd naar je relaas over "hoe recht" - "eventuele hobbeltjes" - "rij eigenschappen"

82

Re: Carbon Wielen uit China!

Andere wielen en frames van de duurdere en hele duure merken worden ook gewoon in azie gemaakt dus denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over kwaliteit. Mijn vroegere schoonbroer werkte op een fietsfabriek waar ze 2vrij bekende merken van frames afbouwde en die frames zelf kwamen ook van azie en koste voor die fabrikant 2x niks.

83 Laatst bewerkt door modds (14-01-13 05:01:59)

Re: Carbon Wielen uit China!

Gewoon YOELEO 60mm wheelsand heb mijn eerste race. Houd van hen. Ze zijn licht, sterk en snel. Wat wil je nog meer. De prijs was ook uitstekend.
Dit zijn de kwaliteit wielen. Wat zou je anders verwachten.
Geheel genomen een geweldige set wielen voor een geweldige prijs. Zou het leuk vinden om koolstof-hubs en keramische lagers in de Ultras, maar kan echt geen geschikte waarde. Zeer aan te bevelen.
http://www.yoeleobike.com/cheap-bike-wh … -60mm.html

84

Re: Carbon Wielen uit China!

modds schreef:

Gewoon YOELEO 60mm wheelsand heb mijn eerste race. Houd van hen. Ze zijn licht, sterk en snel. Wat wil je nog meer. De prijs was ook uitstekend.
Dit zijn de kwaliteit wielen. Wat zou je anders verwachten.
Geheel genomen een geweldige set wielen voor een geweldige prijs. Zou het leuk vinden om koolstof-hubs en keramische lagers in de Ultras, maar kan echt geen geschikte waarde. Zeer aan te bevelen.

??  lol

85

Re: Carbon Wielen uit China!

Een chinese leverancier + google translate????

一位中國供應商+谷歌翻譯??
Yī wèi zhōngguó gōngyìng shāng +gǔgē fānyì??  lol

triathlon is 3x leuker!

86

Re: Carbon Wielen uit China!

En nu graag een foto van JOUW wielen. Vind het altijd jammer om zo'n geshopte foto te zien.
En kan/mag/durf je de prijs te vermelden?

Dank

87

Re: Carbon Wielen uit China!

Dorter schreef:

Na het lezen van dit topic (en nog een keer, en nog een keer, en nog een keer...), overgegaan tot de aankoop van een setje carbon wielen. Ik ben na een hoop vergelijken terechtgekomen op de site van fabrikant Yoeleo. http://www.yoeleo.com/

Ik heb gekozen voor een set Carbon Clinchers in 38mm. Ze hebben 20 platte aerospaken voor en 24 achter, zijn voorzien van Novatec naven en het geheel zou (als ik de gewichten van de componenten correct optel) ongeveer 1550 gram moeten wegen exclusief de snelspanners. Werden geleverd met kurkblokjes en snelspanners, had ze met 2 weken in huis. Enige minpuntje is dat een overijverige Sjinees in zijn haast 2 stuks snelspanners voor een achterwiel in de doos heeft gemikt. Geen snelspanner dus aan de voorzijde. Koop wel een keer een setje mooie licht spannertjes (Mantel heeft momenteel mooie geanodiseerde setjes van 61 gram in de aanbieding voor niet heul veul) om het geheel compleet te maken, er zit nu voor nood even een standaard Shimano in.

Vandaag ruim 110km op de wielen gereden, ze rollen erg mooi. Het voorwiel is geruisloos en het achterwiel heeft een niet heel storend freewheelrateltje. Een stuk minder luidruchtig dan bijvoorbeeld Fulcrum Racing 5 of 7. Het voorwiel heeft een klein onbalansje door het ventiel van de band en was mooi recht en zuiver rond. Het achterwiel had een klein breedteslagje dat ik er zelf even uitgehaald heb, en een hoogteslagje van 1mm (ik dacht 2 maar heb het nog eens kritisch bekeken). Wel zit er een onbalans in het wiel die bij normaal rijden niet merkbaar is, maar heuveltje af als het tegen 60 a 70 gaat wel vervelend kan worden, dus ik moet er nog even een balansloodje inmaken, dan draait ie als een zonnetje.

Op verzoek van Petitmas op draadje "wat heb je nou weer gekocht" de kosten: de aanschaf en verzending naar Deventer waren 394 euro en wat losse centen. Voor de btw en inklaringskosten werd er nog 41 euro in rekening gebracht dus totaal heb ik 435 euro uitgegeven aan een setje full carbon clinchers. Ze zijn er ongetwijfeld lichter en met mooie stickers, maar daar is de prijs dan ook naar. Vooralsnog heel tevreden. Ik zal ze nog een keer nawegen met een postweegschaatje.

zijn de wielen nu nog steeds goed?

88

Re: Carbon Wielen uit China!

zijn de wielen nu nog steeds goed?

De mijne van Yishun wel....(60 mm clincher)  cool

triathlon is 3x leuker!

89

Re: Carbon Wielen uit China!

Fiets schreef:

zijn de wielen nu nog steeds goed?

Ik heb er 4 weken geleden in de kerstvakantie nog een ritje op gemaakt. Niks op aan te merken. Ben er overigens nog niet mee bij een fietsenzaak geweest om de spaakspanning te laten controleren en de boel na te laten trekken. Dat doe ik als er een zonnetje en dubbele cijfers op de 2-wekelijkse weersverwachting verschijnen. Als ik dat heb laten doen zal ik eventueel commentaar van de dienstdoende monteur nog even posten.

90

Re: Carbon Wielen uit China!

HansH ik had nog een vraag. bij jouw wielen zitten geen aluminium velgranden op. moet je daarmee ook speciale remblokken hebben?

91

Re: Carbon Wielen uit China!

Fiets schreef:

HansH ik had nog een vraag. bij jouw wielen zitten geen aluminium velgranden op. moet je daarmee ook speciale remblokken hebben?

Klopt. Die deed Yishun er netjes bij!

triathlon is 3x leuker!

92

Re: Carbon Wielen uit China!

wat denken jullie. kun je beter clincher wielen of turbular wielen halen en waarom

93

Re: Carbon Wielen uit China!

Fiets schreef:

wat denken jullie. kun je beter clincher wielen of turbular wielen halen en waarom

Dat lijkt me de start van een nieuw topic.... lol

triathlon is 3x leuker!

94

Re: Carbon Wielen uit China!

HansH schreef:
Fiets schreef:

wat denken jullie. kun je beter clincher wielen of turbular wielen halen en waarom

Dat lijkt me de start van een nieuw topic.... lol

haha daar zullen aardig wat meningsverschillen over zijn. kzal eens een nieuw topic maken wink

95

Re: Carbon Wielen uit China!

Nog even een vraagje ivm de buitenbanden dat jullie op de carbon clinchers hebben? Krijgen jullie die er makkelijk op en af? Ik heb velgen sinds vorige week binnen en had er de Vredestein Fortezza tricomps met veel moeite opgekregen maar krijg ze er niet meer af. Hebben jullie dit probleem ook of is dit met de Continental Grand Prix 4000 minder?

96

Re: Carbon Wielen uit China!

Ik heb ook Fortezza TriComps, geen enkel probleem met erop of eraf.

97

Re: Carbon Wielen uit China!

Dorter schreef:

Ik heb ook Fortezza TriComps, geen enkel probleem met erop of eraf.

Is carbon rand bij jullie dan niet hoger dan bij een setje aluminium wielen?
Heb het natuurlijk alleen nog maar geprobeerd met plastiek bandenlichters. Of zou dit ook geen probleem mogen zijn?

98

Re: Carbon Wielen uit China!

Serge Dons schreef:

Nog even een vraagje ivm de buitenbanden dat jullie op de carbon clinchers hebben? Krijgen jullie die er makkelijk op en af? Ik heb velgen sinds vorige week binnen en had er de Vredestein Fortezza tricomps met veel moeite opgekregen maar krijg ze er niet meer af. Hebben jullie dit probleem ook of is dit met de Continental Grand Prix 4000 minder?

Ik heb conti's 4000s, zitten net zo strak als bij aluminium velgen. Geen probleem.

triathlon is 3x leuker!

99 Laatst bewerkt door Scighera (11-02-13 08:03:55)

Re: Carbon Wielen uit China!

Serge Dons schreef:

Nog even een vraagje ivm de buitenbanden dat jullie op de carbon clinchers hebben? Krijgen jullie die er makkelijk op en af? Ik heb velgen sinds vorige week binnen en had er de Vredestein Fortezza tricomps met veel moeite opgekregen maar krijg ze er niet meer af. Hebben jullie dit probleem ook of is dit met de Continental Grand Prix 4000 minder?

2 bandenlichter er tegelijk in steken al geprobeerd (ca 10cm ertussen) dan wip je de rand eruit, 1 bandenlichter vastzetten en de andere loshalen en met moeit ergens anders tussen wrikken...
Ik ken het probleem met carbon clinchers met alu remwand die ook iets te groot zijn (en dan icm strakke rubino's)


Geen metaal gebruiken in ieder geval, kans om de velg te beschadigen is dan te hoog.

De ruimste banden die ik ken zijn Schwalbe Ultremo vouwbanden. die kon ik er zonden bandenlichters afhalen bij een ksyrium tongue

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

100

Re: Carbon Wielen uit China!

Mijn Fortezza gaan al wel een poosje mee, wellicht zijn ze een heul ietsje opgerekt. Maar ze gaan moeiteloos zowel op de carbon clinchers als op een setje Shimano WH6700 wielen. Even goed opletten dat je de hiel van de band goed rondom in het midden van de velg drukt zodat je zoveel mogelijk ruimte krijgt om hem over de rand van de velg te wippen. En met een bandenlichtertje zoals Scighera omschrijft moet het helemaal geen probleem zijn, hoewel ik geen fan ben van de combi bandenlichters-carbon velgrand.