126

Re: Carbon Wielen uit China!

Dorter schreef:

Vragen of ze de "parcel value" op een paar tientjes willen zetten, scheelt invoerkosten.

Het zou mij niet verbazen als de Novatec en de merkloze naaf beide van dezelfde productieband rollen... Mijn Novatec naven rollen in elk geval fluisterstil.

doe ik en neem ik gewoon de standaard naaf.. merci!

127

Re: Carbon Wielen uit China!

Dorter schreef:

Vragen of ze de "parcel value" op een paar tientjes willen zetten, scheelt invoerkosten.

Totdat ze het pakje open maken, zien wat erin zit en de echte waarde opzoeken :-)

128

Re: Carbon Wielen uit China!

bvoruns schreef:
Dorter schreef:

Vragen of ze de "parcel value" op een paar tientjes willen zetten, scheelt invoerkosten.

Totdat ze het pakje open maken, zien wat erin zit en de echte waarde opzoeken :-)

Dat mag dus niet.

129 Laatst bewerkt door bvoruns (07-06-13 15:29:11)

Re: Carbon Wielen uit China!

Dorter schreef:
bvoruns schreef:
Dorter schreef:

Vragen of ze de "parcel value" op een paar tientjes willen zetten, scheelt invoerkosten.

Totdat ze het pakje open maken, zien wat erin zit en de echte waarde opzoeken :-)

Dat mag dus niet.

Douane mag dat voor zover ik heb begrepen wel.

130

Re: Carbon Wielen uit China!

Of ze de 50 dollar die Leo Liu (geen grapje) aangaf voor de proforma onder vermelding van "sample" nu als waarde pakken of de 244 die de echte waarde is maakt een paar tientjes uit aan BTW en invoer.

131

Re: Carbon Wielen uit China!

Leo is cool.

132

Re: Carbon Wielen uit China!

Vanzella schreef:

Of ze de 50 dollar die Leo Liu (geen grapje) aangaf voor de proforma onder vermelding van "sample" nu als waarde pakken of de 244 die de echte waarde is maakt een paar tientjes uit aan BTW en invoer.

Peanuts vergeleken met het bedrag wat je jaarlijks aan deze verslaving spendeer :-)

133 Laatst bewerkt door John H (07-06-13 22:37:43)

Re: Carbon Wielen uit China!

@HansH ik koop mijn kleding bij http://www.bicycling-monton.com/.
Bevalt uitstekend, betaal per creditcard maar kan ook per PayPal. Duurt ongeveer 3/4weken of als je net voor Chinese oud en nieuw besteld (eind januari (geven ze aan!!)) dan duurde het twee maanden. Ik was wat bezorgt maar na een mailtje is alles keurig uitgelegd en de zaken zijn gewoon wat later geleverd.
De maten komen goed over één met het merk wat ik al draag. Verzend kosten 8dollar.
Pas geleden ook broeken gekocht (Eerste één set omdat ik toch wat sceptisch ben).
Ik ben daar tevreden over. Zowel een uurtje (spinning les geven als langere tochten >150km).
Ik draag redelijk veel Pinarello en de maat van het de shirt wat ik in Nederland gekocht heb (3XL) komt overeen met bij Monton. Alleen bij sommige Nederlandse Pinarello shirts is het soort stof heel anders. Bij andere Nederlandse gekochte Shirt zie ik geen verschil.
Ook goede ervaring met de wat duurdere handschoenen van Pearl Izumi (18dollar).
Heb nu ook Schoen hoezen van Monton liggen maar heb ik nog niet gebruikt, zie geen verschil met degene die ik nu gebruik!
---
Ook had Leo Liu bij mij  op de pakbon "sample" staan met een waarde van 89dollar.
--
Vandaag even wat langere sprintje getrokken met de Chinese wielen.
52km/h (Oké wind mee en dat is voor mij snel  smile )  Geen krimp.
Nieuwe fiets ging wel kraken na dat geweld.....

134

Re: Carbon Wielen uit China!

@john h Dank je, ziet er interessant uit!

triathlon is 3x leuker!

135

Re: Carbon Wielen uit China!

@john

Inderdaad een hele fijne site. Ik weet waar ik voor deze winter longsleeve jackets en broeken ga bestellen!

136 Laatst bewerkt door Aplus (09-06-13 09:37:57)

Re: Carbon Wielen uit China!

Bedankt voor de site John, ga ik ook maar eens rondkijken.

137

Re: Carbon Wielen uit China!

wow hij is al geleverd hoor ik net... Dat is wel heel snel. Binneen een week na bestelling in Nederland afgeleverd.. Ik weet nog niet of het ook goed is, maar dat meld ik later wel weer smile

138

Re: Carbon Wielen uit China!

wow hij is al geleverd hoor ik net... Dat is wel heel snel. Binneen een week na bestelling in Nederland afgeleverd.. Ik weet nog niet of het ook goed is, maar dat meld ik later wel weer smile

139

Re: Carbon Wielen uit China!

Hij begint spontaan te dubbelposten... Ja laat even weten hoe je wiel is en bevalt. Met pica's uiteraard.

140 Laatst bewerkt door Stefan.T (14-06-13 15:50:24)

Re: Carbon Wielen uit China!

Ik zit nog te twijfelen, of ik wielen wil bestellen uit China.
ben toch bang dat de douane er nog aardig wat kosten boven op legt. hmm

zag trouwens ook al dat ze wielen voor schijfremmen hebben.

141

Re: Carbon Wielen uit China!

Heb nu zo'n 150 probleemloze km's gereden met mijn BladeX wielset. Echt geweldige wielen. Prima stijf voor mijn 80 kg. en ze ogen fantastisch. Ander mooi ding, de douane heeft 38,41€ in rekening gebracht voor de wielset smile smile smile big_smile

#enjoylife

142 Laatst bewerkt door John H (15-06-13 08:18:14)

Re: Carbon Wielen uit China!

Stefan.T schreef:

Ik zit nog te twijfelen, of ik wielen wil bestellen uit China.
ben toch bang dat de douane er nog aardig wat kosten boven op legt. hmm

zag trouwens ook al dat ze wielen voor schijfremmen hebben.


Zou je de Site eens door willen sturen. Heb net een nieuwe race gekocht maar heb toen wel overwogen om een racefiets met schijfremmen te kopen alleen is dit nog zeer slecht te krijgen.  (http://www.velozine.nl/2012/03/07/formu … schijfrem/)
--
Trouwens ik zou wel oppassen als je een "Merk" wielset zou kopen (bijvoorbeeld een Zip808 of FSWW Wielset (http://www.alibaba.com/product-gs/83012 … r.html?s=p). Ziet er mooi uit maar het blijft nep "Tenminste, ik denk wel de de naaf maar de velg ...."  Daar kan de douane zeer moeilijk overdoen.

143

Re: Carbon Wielen uit China!

ooh die 38 euro, dat valt reuze mee. smile

Hier bij de site met de schijf velgen.
http://www.yoeleobike.com/wheels/disc-brake-road.html

144

Re: Carbon Wielen uit China!

ik ben hier nieuw tongue

ik ben opzoek naar wielen van 50mm breedte. na heel wat zoek werk ben ik verrast hoeveel dat wel kost.
bijna even duur als mijn fiets tongue

ik heb de viper galibier. ben beginnende wielrenner dus meer of genoeg dat kader tongue

nu, om terug naar het onderwerp te komen. ik heb heel deze topic gelezen en ik ben zot van die sjineese (brol) wielen.
dat hebben ze me toch altijd verteld tongue maar ik wil graag geloven dat ze toch eenig kwaliteit hebben en zeker voor een beginnende wielrenner. ik had graag deze set wielen in men bezit gehad.
http://www.yoeleobike.com/700c-50mm-car … rface.html
ik heb om men fiets 105 shimano(10speed) liggen moet ik dan novatec  A271SB/F372SB shimano 8,9,10 speed nemen?

dan had ik nog een vraag...

ik had ergens gelezen dat iemand pas betaalde na ontvangst. kan dat bij deze site ook? zoja hoe dan?

alvast bedankt!

145

Re: Carbon Wielen uit China!

@plovier. Heb mijn chinese 50mm wielen via aliexpress.com gekocht en daar wordt de dealer pas betaald als je alles tevreden hebt ontvangen. Reeds 2x gekocht bij BladeX en bij m'n eerste wielset niet tevreden. Toen een 'dispuut' geopend en totdat dit was opgelost werd er niet betaald smile Erg handig dus. Let wel, het geld wordt volgens mij wel afgeschreven maar blijft bij Aliexpress geparkeerd totdat je als klant dus tevreden bent. Wat mij betreft een aanrader om zo te handelen. Geeft net wat meer zekerheid over het product wat je koopt. (hoewel het pas in de loop van maanden zal blijken)

#enjoylife

146 Laatst bewerkt door plovier (30-07-13 21:53:30)

Re: Carbon Wielen uit China!

rinke schreef:

@plovier. Heb mijn chinese 50mm wielen via aliexpress.com gekocht en daar wordt de dealer pas betaald als je alles tevreden hebt ontvangen. Reeds 2x gekocht bij BladeX en bij m'n eerste wielset niet tevreden. Toen een 'dispuut' geopend en totdat dit was opgelost werd er niet betaald smile Erg handig dus. Let wel, het geld wordt volgens mij wel afgeschreven maar blijft bij Aliexpress geparkeerd totdat je als klant dus tevreden bent. Wat mij betreft een aanrader om zo te handelen. Geeft net wat meer zekerheid over het product wat je koopt. (hoewel het pas in de loop van maanden zal blijken)

en wat is de naam van deze methode om te betalen?
en is dit de site: http://www.aliexpress.com/buyerprotection/index.html

dus ik betaal gewoon met visa. en zei houden dat geld bij tot ik me pakje heb ontvangen?
en als ik bevestig dat het is aangekomen krijg die handelaar zijn geld?

btw 0 euro voor verzend kosten en binnen de 15 dagen gelevert? vindt ik toch verdacht?

http://www.aliexpress.com/item/Free-Shi … 22872.html

147

Re: Carbon Wielen uit China!

plovier schreef:
rinke schreef:

@plovier. Heb mijn chinese 50mm wielen via aliexpress.com gekocht en daar wordt de dealer pas betaald als je alles tevreden hebt ontvangen. Reeds 2x gekocht bij BladeX en bij m'n eerste wielset niet tevreden. Toen een 'dispuut' geopend en totdat dit was opgelost werd er niet betaald smile Erg handig dus. Let wel, het geld wordt volgens mij wel afgeschreven maar blijft bij Aliexpress geparkeerd totdat je als klant dus tevreden bent. Wat mij betreft een aanrader om zo te handelen. Geeft net wat meer zekerheid over het product wat je koopt. (hoewel het pas in de loop van maanden zal blijken)

en wat is de naam van deze methode om te betalen?
en is dit de site: http://www.aliexpress.com/buyerprotection/index.html

dus ik betaal gewoon met visa. en zei houden dat geld bij tot ik me pakje heb ontvangen?
en als ik bevestig dat het is aangekomen krijg die handelaar zijn geld?

btw 0 euro voor verzend kosten en binnen de 15 dagen gelevert? vindt ik toch verdacht?

http://www.aliexpress.com/item/Free-Shi … 22872.html

prijs is hoger dan anders daardoor gratis verzenden

148

Re: Carbon Wielen uit China!

Fiets schreef:
plovier schreef:
rinke schreef:

@plovier. Heb mijn chinese 50mm wielen via aliexpress.com gekocht en daar wordt de dealer pas betaald als je alles tevreden hebt ontvangen. Reeds 2x gekocht bij BladeX en bij m'n eerste wielset niet tevreden. Toen een 'dispuut' geopend en totdat dit was opgelost werd er niet betaald smile Erg handig dus. Let wel, het geld wordt volgens mij wel afgeschreven maar blijft bij Aliexpress geparkeerd totdat je als klant dus tevreden bent. Wat mij betreft een aanrader om zo te handelen. Geeft net wat meer zekerheid over het product wat je koopt. (hoewel het pas in de loop van maanden zal blijken)

en wat is de naam van deze methode om te betalen?
en is dit de site: http://www.aliexpress.com/buyerprotection/index.html

dus ik betaal gewoon met visa. en zei houden dat geld bij tot ik me pakje heb ontvangen?
en als ik bevestig dat het is aangekomen krijg die handelaar zijn geld?

btw 0 euro voor verzend kosten en binnen de 15 dagen gelevert? vindt ik toch verdacht?

http://www.aliexpress.com/item/Free-Shi … 22872.html

prijs is hoger dan anders daardoor gratis verzenden

Was voor mijn 50mm setje inclusief verzending 475€ kwijt.. en dat inclusief douane kosten en verstuurd met FedEx . Bij de koop stond ook gratis verzending (HongKong post). FedEx was iets duurder maar binnen 9 dagen wielen in huis. mijn 88mm ook van BladeX via HongKong post gratis verstuurd en ook binnen 10 dagen in huis. Dus tja.. Wel appart maar toch echt mogelijk... wink

#enjoylife

149

Re: Carbon Wielen uit China!

Beste Hans,
ik overweg sterk om ook carbonwielen rechtstreeks in China te bestellen.
Hoe is het ondertussen met de wielen?
Kan je me wat raad geven?
Grtz
Kurt

150

Re: Carbon Wielen uit China!

@kurt, de wielen zitten in inmiddels onder mijn P2 en bevallen nog steeds prima. Ik denk zelf dat Zipps misschien wel sneller zijn, maar prijs/kwaliteit zijn ze onverslaanbaar. Ik zou nu waarschijnlijk kiezen voor wielen met mooie decalls, zoals de blade x. En mogelijk ook voor 60 voor 90 achter. Voor zeker niet meer dan 60, ivm wind. De meeste chinese wielen hebben een vlak profiel, dat schijnt niet het meest snelle te zijn.? Heb zelfvwel het gevoel dat de switch naar een echte tijdritfiets meer oplevert dan de wielen, maar het ziet er natuurlijk wel heel cool uit.....

triathlon is 3x leuker!