151 Laatst bewerkt door teunster (14-10-13 19:09:12)

Re: Carbon Wielen uit China!

Hoi allemaal,

Na het lezen van al jullie posts (bedankt allemaal, ik heb er veel aan gehad!!!!!) heb ik ook de 'gok' genomen om wielen te bestellen bij yoeleo. Het ging allemaal precies zoals jullie het al beschreven. Mijn wielen kostten 518 Amerikaanse dollars en ik kreeg ongeveer een maand na ontvangst van de wielen een factuur van TNT voor de invoer etc van 55,53 euro. Ik heb ze niet gevraagd om de factuur oid aan te passen zodat dit bedrag lager zou worden, maar blijkbaar kent Leo die zuinige Nederlanders nu wel en had op de doos en factuur gezet: reparatie set, sample.

Ik heb gekozen voor:
700C Carbon Wheels Clincher 60MM with Novatec Hubs for 8/9/10 Speed
Weave: 3K
Finish: Matt
Hubs Color Black
Spoke Color White

In de bijlage kan je zien hoe ie eruit ziet. Ik kan het iedereen aanraden: de wielen zien er duur uit maar dat zijn ze (relatief gezien dan:)) niet en ze rijden meer dan prima. Ik ben nog naar de fietsenmaker geweest maar die kon er geen slagjes of wat dan ook uit halen. Rijdt gewoon meer dan prima. Ik ben er tevreden mee!

Oh ja ik heb ook geen last van de wind trouwens, in ieder geval niet meer dan anders. Valt dus reuzemee met 60mm.

152

Re: Carbon Wielen uit China!

Mooi man, fietsje ziet er top uit. Ook prima bandjes gestoken zie ik. Voor mij niets anders meer dan Fortezza's.

153

Re: Carbon Wielen uit China!

hoe denk je van deze carbon frame?

154

Re: Carbon Wielen uit China!

You Only Live Once?

155

Re: Carbon Wielen uit China!

Voor wie de sprong in het diepe Sjineze water niet aandurft; Planet X heeft ook mooie wielen in de aanbieding. Voorbeeld:

http://www.planetx.co.uk/i/q/WPSFSPCC/s … r-wheelset

Doe er uw voordeel mee. Of niet.

156

Re: Carbon Wielen uit China!

Opletten met de onderdelen vanuit china,

Ik heb een carbon fietsframe besteld vanuit hong kong en wat kleine onderdelen met een totaalprijs van 510 euro (inclusief verzending). Hier in België toegekomen mocht ik maar liefst 470 euro douanekosten betalen!!

Blijkbaar rekenen ze serieuze dumpingsprijzen (taxen) mee…

Hoe het in Nederland is weet ik niet.

157

Re: Carbon Wielen uit China!

Dat is de befaamde anti-dumpingstaks. Dat is een Europese richtlijn die recent uitgevaardigd werd. Vanaf een bepaald bedrag en voor bepaalde zaken wordt er dus een mooie taks gerekend op hetgeen je importeert vanuit China. In principe zou iedere Europese lidstaat dit dus moeten volgen maar vooralsnog is het vooral de Belgische douane die zich hier uitstekend( sad ) kwijt van zijn taak.

158

Re: Carbon Wielen uit China!

Na het lezen van dit topic wil ik ook wel zo'n setje wielen bestellen bij Yoeleo.

Ik vroeg mij af of iemand weet wat de voordelen/ nadelen zijn van de Special Assembly Technology (SAT), en of dit de moeite/ koste waard is? (ook voor super light wielen)
Standaard wielen (60mm voor, 88mm achter) kosten 450$, SAT kost 550$, super light kost 550$ en super light SAT kost 600$.

Ook kost een velg breedte van 23 mm extra. Hoe breed zijn bij jullie de standaard wielen en zijn er problemen dat ze niet passen, bijvoorbeeld bij geintergreerde remmen? (ik dacht dat de 23 mm redelijk standaard was).
Ik heb namelijk wel eens gehoord dat mensen wielen hebben gekocht en achteraf bleken ze niet te passen.

Verder nog de vraag of de duurdere Novatech naven of de light weight naven de moeite waard zijn?

En of topic:
Ik zit nog te twijfelen tussen de verschillende velg hoogtes.
Is 80 mm te hoog voor het voorwiel (voor iemand van 80 kg)?

159 Laatst bewerkt door Philippe1980 (16-01-14 11:04:14)

Re: Carbon Wielen uit China!

Hoi,

Ik wil ook eventjes mijn ervaring met jullie delen aangaande Yoeleobike.com. Ik was aanvankelijk ook een beetje sceptisch ten aanzien van de Chinese wielen, maar besloot dan ook om de stap te wagen. Ik bestelde de de 23 wide 60 mm carbon wielen ( glossy) op 18/12/2013) . Ze werden verstuurd via Londen (vliegtuig) en dan via DPD geleverd aan huis. Ik kon het volgen via een trackingsysteem van RPX ( Cathay airlines). Wanneer ik zag dat ze in Londen waren heb ik telefonisch contact gehad met het plaatselijk douaneagentschap te Londen. ik betaalde 21,60 pond met visa en de wielen werden verder met dpd verzonden. De wielen kostten 450 Euro alles incluis. Ik kan geen enkel foutje vinden en ze rijden voorlopig fantastisch. Ik heb natuurlijk wel nog maar 1 ritje gereden. Ik kreeg er enkele reservespaken, remblokjes en een carbon bidonhouder bij. Ze werden geleverd op 15/01/2014. Als ik vragen had kon ik altijd terecht bij de contactpersoon Leo, dewelke een geweldige service levert.
Voorlopig kan ik besluiten dat ik heel tevreden ben.

Vriendelijke groet

philippe

160

Re: Carbon Wielen uit China!

heeft iemand een goed adresje op aliexpress? ik heb er 1 gevonden van 226 dollar inclusief verzenden. lijkt me verdacht. ofwel het is troep ofwel je word genaait. dus iemand een beproefde formule ? big_smile

161 Laatst bewerkt door marcelca (30-12-14 06:31:55)

Re: Carbon Wielen uit China!

Heb net mijn bestelde wielen van yoeleo binnen gekregen

Was trouwens zeer snel:

- 18 december besteld
- 26 december verstuurd
- 29 december ontvangen

had een set 88mm carbon clinchers met 11sp naaf besteld a 648 dollar ( zo`n 540 euro )

Zeer goed verpakt en de wielen zijn dus ook als nieuw aangekomen.

Ik hoefde niets aan de postbode te betalen maar weet dus niet of ik achteraf nog een factuur krijg voor de invoer, doos is niet open geweest dit kon je goed zien

netjes met, quick release, velglint, remblokken, reserve spaken, spacer en ventielverlengers

ben een blij mens, zal 1 dezer dagen even voor een fototje zorgen

162 Laatst bewerkt door Vanzella (31-12-14 08:57:10)

Re: Carbon Wielen uit China!

marcelca schreef:

Heb net mijn bestelde wielen van yoeleo binnen gekregen

Was trouwens zeer snel:

- 18 december besteld
- 26 december verstuurd
- 29 december ontvangen

had een set 88mm carbon clinchers met 11sp naaf besteld a 648 dollar ( zo`n 540 euro )

Zeer goed verpakt en de wielen zijn dus ook als nieuw aangekomen.

Ik hoefde niets aan de postbode te betalen maar weet dus niet of ik achteraf nog een factuur krijg voor de invoer, doos is niet open geweest dit kon je goed zien

netjes met, quick release, velglint, remblokken, reserve spaken, spacer en ventielverlengers

ben een blij mens, zal 1 dezer dagen even voor een fototje zorgen

Ik kreeg achteraf een rekening van TNT voor BTW en invoer/admin heffing na mijn bestelling bij Yoeleo. Op basis van de proforma invoice die erbij zat. Was een paar tientjes (voor alleen een voorwiel).

Rest van de ervaring was hetzelfde. Snel geleverd en een complete uitrusting smile

163

Re: Carbon Wielen uit China!

Vanzella schreef:
marcelca schreef:

Heb net mijn bestelde wielen van yoeleo binnen gekregen

Was trouwens zeer snel:

- 18 december besteld
- 26 december verstuurd
- 29 december ontvangen

had een set 88mm carbon clinchers met 11sp naaf besteld a 648 dollar ( zo`n 540 euro )

Zeer goed verpakt en de wielen zijn dus ook als nieuw aangekomen.

Ik hoefde niets aan de postbode te betalen maar weet dus niet of ik achteraf nog een factuur krijg voor de invoer, doos is niet open geweest dit kon je goed zien

netjes met, quick release, velglint, remblokken, reserve spaken, spacer en ventielverlengers

ben een blij mens, zal 1 dezer dagen even voor een fototje zorgen

Ik kreeg achteraf een rekening van TNT voor BTW en invoer/admin heffing na mijn bestelling bij Yoeleo. Op basis van de proforma invoice die erbij zat. Was een paar tientjes (voor alleen een voorwiel).

Rest van de ervaring was hetzelfde. Snel geleverd en een complete uitrusting smile

Ik houd er ook gewoon rekening mee, zat een rekening bij, maar zal paar tientjes zijn :-) ,

164

Re: Carbon Wielen uit China!

TNT factuur is binnen, 61 euro  smile  smile

perfect

165

Re: Carbon Wielen uit China!

Ik zit ook in dubio om wielen uit China te bestellen. Op Alieexpress vond ik een verkoper met +/- 8000 positieve reviews en jarenlang tevreden klanten, dat kan nagenoeg niet fake zijn. Ik twijfel nog over de volgende zaken, wellicht dat jullie adviezen hebben? Hoofdrede om ze te kopen, eerlijk is eerlijk, ik vind ze mooi. Ik wil alleen niet inleveren op snelheid. Als dit het geval is, dan laat maar hangen, win ik er nog een paar picoseconden mee, dan ben ik zo overstag big_smile

1. Ik wil de wielen gebruiken voor mijn tijdritfiets. Nu rijd ik op Pro RC50. Dit zijn carbon clinchers van 50mm met 23mm banden en een alu velgrand. Ik lees dat 88mm qua aerodynamica alleen maar voordelen heeft wanneer je harder gaat dan, pak weg, 38kmpu. Ik fiets tijdens een wedstrijd ongeveer 38 kmpu, maar helaas niet harder. Gaat dit mij enig voordeel opleveren ipv 50mm? Ik gok nee, ik verwacht ook niet, maar wellicht is het iets positiever en is dat net het laatste duwtje in de rug wink

2. 25mm schijnt hip en happening te zijn. Minder rolweerstand, minder snel lek en comfortabeler rijden. Je levert dan in qua aerodynamica, maar dat schijnt weer gecompenseerd te worden door een 25mm brede velg. Ik lees het allemaal, ik begrijp het allemaal, maar ik twijfel. Heeft 25mm enige toegevoegde waardes voor kwartjes op een TT-fiets, of moet ik het lekker bij 23mm houden? Ik wil niet inleveren op snelheid.

3. Ik heb begrepen dat bij clinchers een carbon velgrand erg gevoelig is. Om die rede zat ik te denken aan een aluminium velgrand. Dat lijkt mij gemakkelijker te repareren, mocht dat nodig zijn, maar dat is puur een aanname. Iemand een idee? Ik rijd bij voorkeur op clinchers omdat ik tubes zo'n gedoe vind met verwisselen e.d. bovendien zijn fatsoenlijke tubes (+ montage) ook niet goedkoop.

4. Je schijnt op 88mm vrij snel last te hebben van zijwind. Ik vind dit bij 50mm wel meevallen, alhoewel een beetje windkracht in het buitengebied best storend kan zijn. Is dit bij 88mm veel erger?

Alvast dank!

166

Re: Carbon Wielen uit China!

Ikzelf vind die superhoge velgen een ramp om mee te rijdenals er wat wind zit. Heb daarom de mijne ook weggedaan dat was niet te doen. Die 25 vs 23mm die snap ik niet heb je het daar nog steeds over de velg of over de band? Mocht het over de velg gaan zie ik geen Aero voordeel bij een 23mm velg aangezien er toch een band op ligt.

167

Re: Carbon Wielen uit China!

Punt 1. Pure trijf dat dingen pas gaan werken bij bepaalde snelheden binnen de fietswereld.

Punt 2. Je bekijkt tijdswinst en verlies vanuit een verkeerd perspectief, imo. Maar ja, de marges bij een kortere afstand worden kleiner, dat voorop gesteld. Ik zou eerst gaan kijken of 25mm in je frame gaat passen (reken dan maar op 28mm wanneer er een band op ligt). En bedenk ook of je het huidige rijdcomfort niet genoeg vind.

Punt 3. Wat bedoel je met gevoelig? Ze kunnen beiden wel tegen het nodige vloekwerk denk ik, al weet ik niet of ze voor of tegen zwarte pieten zijn. Als je veel fietst in de bergen wil een CC nog wel eens delamineren door warmteopbouwing. Maar qua reparatie is carbon in principe beter te repareren dan aluminium, al is dit een raar criterium voor de keuze van het type velgrand. Logischer is kijkende naar hoe een en ander remt. Vele CC remmen voor geen meter, vooral als het regent.

Punt 4. Zijwindgevoeligheid hangt behalve de diepte ook af van het velgprofiel. Een zgnd. toroidale vorm (blijft vrij dik over de hele diepte) presteert beter dan de ouderwetse v-vorm (denk aan lightweights). Maar ja, hoger voor zal idd vaak slechter aanvoelen, al heb ik met Zipp 808 non firecrests eigenlijk nooit last gehad. Alleen met rukwinden.

168

Re: Carbon Wielen uit China!

Overigens hebben ook de remblokjes bij CC een heel groot effect op het remvermogen... Heb onlangs mijn bijgevoegde chinese blokjes vervangen door gele Swissstop blokjes. Een wereld van verschil! Ik zou nu niet meer zondermeer durven beweren dat ze slechter remmen dan mijn alu wielen....

triathlon is 3x leuker!

169 Laatst bewerkt door ic3d (03-01-17 10:13:52)

Re: Carbon Wielen uit China!

Dank voor de reacties!

@ronnyke
Over beiden eigenlijk. Banden van 25mm schijnen steeds vaker voor te komen en voordelen te hebben ten opzichte van 23mm. Ik ben er gemakshalve vanuit gegaan dat de velg dan ook 25mm moet zijn, echter ik ben de draad kwijt... De meeste velgen die op AliExpress worden verkocht zijn 20.5mm. Mijn huidige velgen zijn Pro RC50 en zijn (uit de losse pols opgemeten) zijn ook ongeveer rond die koers. Wellicht 21mm. Daar zitten 23mm Michelin banden op. Ik begreep dat je velgbreedte idealiter gezien even breed moet zijn als de band. Als ik naar mijn eigen Pro's kijk, dan puilt de 23mm een beetje aan de zijkanten uit. Logisch, want de velg is pak weg dus 21mm breed en de banden 23mm en misschien zelfs wel wat breder door het uitpuilen. Maar ik snap het niet meer. Welke breedte is nou gangbaar, voor zowel band als velg? Zie  20.5mm ,23mm en 25mm

thomass
Het rijcomfort vind ik nu voldoende. Ik vind berg af of met nat weer rijden alleen veel fijner met bredere banden. Simpelweg voor de grip / veiligheid / remvermogen. Maar ik heb 0 ervaring met 25mm. Alleen met 23mm of juist heel breed (MTB). Ook weet ik nu niet welke velg ik voor wat moet hebben. Je schrijft 28mm, maar ik was er vanuit gegaan dat als ik 25mm velgen kocht, de band ook 25mm moest zijn en dat het dan mooi "aerodynamisch" op één lijn ligt en dus niet uitpuilt. Zie  20.5mm ,23mm en 25mm

88mm op de voorband vervelend bij rukwinden kan ik mij inbeelden. Als dat het is, dan is dat wel overzichtelijk. Voor wedstrijden kan ik het voorwiel gemakkelijk verwisselen naar een 50mm of een ordinaire velg als er veel wind staat.

HansH
Goede tip! Dat maakt de keuze voor carbon dan weer gemakkelijker. Te meer omdat ik nu een alu velgrand hem met waardeloze blokken en het slechte remmen dus al gewend ben. wink

170

Re: Carbon Wielen uit China!

Geadverteerde bandbreedtes zijn zeer zelden correct, en ook sterk afhankelijk van de velgbreedte, hoe lang ze al op de band liggen, luchtdruk, etc. Meten is dus weten. Maar ik kan je op een briefje geven dat een 25mm band op een 25mm velg een stuk breder gaat zijn. Goed, je kunt lagere druk gebruiken, maar dat weegt niet op tegen het bredere velgbed.

Een conti 25mm band meet op mijn 23mm velg zo'n 27mm. Vittoria klopt vaak wat beter bij mij, maar dat zijn mn winterbanden en die hebben een harder karkas.

Wat betreft aerodynamica heb je gelijk, dan is de overgang van band naar velg belangrijk. FLO cycling heeft dit ook uitvoerig getest:

http://flocycling.blogspot.nl/2016/04/f … study.html
http://flocycling.blogspot.nl/2016/06/f … study.html
http://flocycling.blogspot.nl/2016/05/f … hange.html

Gangbaar is een relatief begrip, er zijn nog voldoende "smalle" velgen in omloop (~20mm), maar de trend is toch richting 23mm, ikzelf zou geen smalle velg meer kopen eerlijk gezegd. Voor diepe velgen zie je dat ze meer richting de 25 gaan al, ik zou even de sites van HED, ENVE, Zipp bekijken om een beeld te vormen. Toch wel de innovaters op het gebied van snelle wielen.

Om het geheel nog wat moeilijker te maken: een hoge velg is dus doorgaans wat gevoeliger met zijwind, maar je hebt er ook de meeste voordeel van bij deze condities. Bekijk een willekeurige yaw grafiek en je zult zien dat de verschillen tussen hoge en lage wielen vele malen groter worden naarmate de wind niet meer puur frontaal is. Ook nog wel te vinden bij FLO denk ik.

171

Re: Carbon Wielen uit China!

Dank Thomass voor het uitgebreide antwoord en de links! Als ik dit zo lees dan ga ik zeker voor 23mm banden. Ik denk  Continental GP4000SII of  Michelin Pro4 Service Course (25mm op mijn 20.5mm velgen). Beiden zijn breder dan 23mm op de velg. Ik twijfel nu nog tussen een 23mm of een 25mm velg. Dat is in China wat lastiger te bepalen dan bij de marktleiders zoals HED en Zipp. Ik gok dat ik voor 23mm ga. Als dit nét te smal of te breed uitvalt, dan is dat nog te overzien. Een te breed uitvallende 25mm is écht weggegooid geld, want dat gaat mogelijk niet eens passen.

172

Re: Carbon Wielen uit China!

Ja 23mm is idd een prima keuze. Nog een goede blog die voorheen vooral rolweerstand testte maar recentelijk ook naar de windtunnel is geweest:

http://bikeblather.blogspot.nl

(Rechts vind je een link naar de rolweerstand (crr) spreadsheet. Hij post ook op slowtwitch.

Tweede blogpost van flo was ook met zijn hulp. En gp 4000s is een prima keus, maar force of SS zijn nog sneller. Ikzelf rijd met supersonic 23mm voor en force 24mm achter. En latex binnenbanden uiteraard. (Al zijn tests zijn met latex biba)

173

Re: Carbon Wielen uit China!

Toen ik mijn Zipp 808 en Super9 van banden heb voorzien heb ik, op advies van Zipp in de papieren, en her en der wat geluiden op Slowtwitch een 23mm Grand Prix TT gebruikt op de 808 voor (velgbreedte remvlak = 24.73 mm). Op de Super-9 achter ligt een 25 mm Grand Prix TT  (velgbreedte remvlak = 26.46 mm).
Dat zou de meest arodynamische combo moeten zijn op die breedtes.

174

Re: Carbon Wielen uit China!

Dank Thomass en Daveke voor alle waardevolle feedback! Ik ga ze deze week de wielen bestellen en dan nog even de knoop doorhakken wat betreft de banden. Ik zal in dit topic een review plaatsen. Ik snap dat ik geen Zipp, Hed, e.d. in huis haal, maar ik denk dat de beginners (zoals ik) wel benieuwd zijn hoe de wielen presteren.

Ik zag nog dit lijstje qua banden: http://www.bicyclerollingresistance.com … ke-reviews Ik vind duurzaamheid (als in, dat ze niet snel lek gereden worden) ook belangrijk. Dit is maar één test, maar de GP4000II Latex, gevolgd door Michelin Power Competition lijken hier één van de weinigen te zijn die qua snelheid nauwelijks inlevert en toch behoorlijk wat weerstand biedt tegen lek rijden. De SS staat er niet in.

175

Re: Carbon Wielen uit China!

ic3d schreef:

Dank Thomass en Daveke voor alle waardevolle feedback! Ik ga ze deze week de wielen bestellen en dan nog even de knoop doorhakken wat betreft de banden. Ik zal in dit topic een review plaatsen. Ik snap dat ik geen Zipp, Hed, e.d. in huis haal, maar ik denk dat de beginners (zoals ik) wel benieuwd zijn hoe de wielen presteren.

Ik zag nog dit lijstje qua banden: http://www.bicyclerollingresistance.com … ke-reviews Ik vind duurzaamheid (als in, dat ze niet snel lek gereden worden) ook belangrijk. Dit is maar één test, maar de GP4000II Latex, gevolgd door Michelin Power Competition lijken hier één van de weinigen te zijn die qua snelheid nauwelijks inlevert en toch behoorlijk wat weerstand biedt tegen lek rijden. De SS staat er niet in.

Ik heb op al mijn wielen, behalve die in de P5-6, Continental GP4000SII liggen die ik overigens zonder Latex binnenbanden rij, ik vind dat altijd zo'n gehannes.. En die paar watt rolweerstand win ik wel op andere vlakken big_smile