1

Onderwerp: Kwart van Breukelen

Dit wordt mijn eerste kwart! Geen idee hoe het zal gaan, maar als ik in vorm ben hoop ik op de volgende tijden:

Zwemmen: 18 minuten
Wissel: 2
Fietsen: 1:16
wissel: 2
Hardlopen: 46

Totaal: 2:24


Maar in ieder geval onder de 2:30...

Wie doet er nog meer mee?

2

Re: Kwart van Breukelen

Volgens mijn coach 2u15 ben benieuwd. Ik heb nog niet eerder een wedstrijd gedaan waarbij je in een zwembad moest zwemmen.

3

Re: Kwart van Breukelen

Nice! Wat denk je dat je doet over de verschillende onderdelen?

4 Laatst bewerkt door Bleek (15-04-11 09:09:08)

Re: Kwart van Breukelen

Ik start ook! Eerste kwart ooit voor mij, dus ik heb geen idee naar tijden die ik kan neerzetten. Zwemtijd heb ik 14:00 opgegeven, dat moet wel gaan lukken in een 25m bad.

5

Re: Kwart van Breukelen

De eerste van het seizoen, altijd mooi om te zien waar je staat. Momenteel had alleen de zwemvoorbereiding beter gekund. Vorig jaar met deze inschrijftijd in de snelste serie en als 1 na laatste over de finish. Vriendelijk verzocht of ik obv mijn eindtijd in de tweede serie mag starten.

zwemmen 14min30
T1 2-3min
Fiets 1u15
T2 2min
Lopen 50min

Eind < 2u30

6

Re: Kwart van Breukelen

Snelle zwemmers!

En pivdberg: met zulke splits haal je < 2u30 makkelijk!

7

Re: Kwart van Breukelen

Hmm ja Breukelen komt nu wel heel dichtbij... leuke wedstrijd. Hele leuke wedstrijd! Ik had me inschreven met een afschuwelijke snelle zwemtijd (minuut of twee onder mijn PR), zodat ik zeker wist in de snelste baan te kunnen zwemmen... maar ik had er geen rekening mee gehouden dat ik wat overbelast zou raken smile

Was daarna eigenlijk niet van plan om te starten, maar de laatste weken begint het toch behoorlijk te kriebelen... dus ik denk dat ik misschien toch wel start. Tijden voorspellen durf ik me haast niet aan te wagen.. nou vooruit: hopelijk toch nog iets dat in de buurt komt van van Z14-1-F59-1-L37, maar ik vrees het ergste smile

8

Re: Kwart van Breukelen

JanR schreef:

Hmm ja Breukelen komt nu wel heel dichtbij... leuke wedstrijd. Hele leuke wedstrijd! Ik had me inschreven met een afschuwelijke snelle zwemtijd (minuut of twee onder mijn PR), zodat ik zeker wist in de snelste baan te kunnen zwemmen... maar ik had er geen rekening mee gehouden dat ik wat overbelast zou raken smile

Waarom zou je dat doen? Dan ben je je medezwemmers alleen maar tot last toch?

9

Re: Kwart van Breukelen

Nou nee dat begrijp je verkeerd: ik heb 2 min snellere tijd dan mijn PR opgegeven, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik 2 minuten minder snel zwem dan de snelste zwemmers, ik heb gewoon een snellere tijd opgegeven dan er in breukelen gezwommen gaat worden... waarschijnlijk.

Het is uiteraard wel de bedoeling dat ik als 8e achter in de baan gewoon met het treintje meezwem, anders heeft het weinig zin. smile en het is mij al iets te vaak overkomen dat ik mijn zwemtijden onderschatte en daardoor in een te langzame baan terecht kwam. Zodoende.

10

Re: Kwart van Breukelen

Ja, maar je wordt toch ingedeeld op zwemtijd? Dus dan kom je in een baan met mensen die 2 minuten sneller zwemmen dan jouw PR (en dus zwemsnelheid)? Mocht ik 2 minuten sneller opgeven, dan zou ik mijn treintje van 12 minuten niet bijhouden hoor!

11

Re: Kwart van Breukelen

Misschien moet ik slimme tips voor mijzelf houden, maar goed... laat ik het met getallen proberen: In de snelste baan wordt 12.30 tot 13.15 gezwommen. Stel ik kan 13.15 zwemmen achteraan dat treintje. Dan moet je niet 13.15 opgeven, want dan loop je het risico om in een baan te komen met mensen die 13.15 tot 14.30 zwemmen en dan moet je op kop zwemmen en dat wil je niet. snap je? Dus dan geef je 11.30 op, dan weet je zeker dat je in baan 1 ligt. logisch toch? smile Nou genoeg hierover, wie starten er nog meer?

12

Re: Kwart van Breukelen

Ik snap het.

Ik doe niet mee overigens in Breukelen.

13

Re: Kwart van Breukelen

Serie indeling staat online: klikkie doen.

Ben benieuwd naar de 40 baantjes zwemmen met 8 man in dezelfde baan waar niemand zwemt wat-ie opgeeft smile

14

Re: Kwart van Breukelen

Bedankt Bleek, zie dat ik toch in de snelste serie moet starten. Zal wel weer een eenzame wedstrijd worden. Jammer.

Dan maar eens kijken of ik de snelle fietsers een beetje bij kan houden in de eerste km's

15

Re: Kwart van Breukelen

Ik neem aan dat de wedstrijd 'volzet' is? Achteraf had ik mij toch gewoon (tijdig) moeten inschrijven, want ik zou toch ook wel graag willen meedoen. Maar goed, 2 weekjes langer wachten cq trainen kan ook geen kwaad...
Alvast veel succes/plezier!

16

Re: Kwart van Breukelen

@MartijnT Je mag mijn startbewijs wel overnemen als je wilt en de organisatie het goedvindt. Ik heb besloten -met pijn in mijn hart- om niet in Breukelen te starten. Een wat korter wedstrijdje komt me bij nader inzien dit weekend toch beter uit. Laat maar weten of je geïnteresseerd bent.

17

Re: Kwart van Breukelen

JanR schreef:

@MartijnT Je mag mijn startbewijs wel overnemen als je wilt en de organisatie het goedvindt. Ik heb besloten -met pijn in mijn hart- om niet in Breukelen te starten. Een wat korter wedstrijdje komt me bij nader inzien dit weekend toch beter uit. Laat maar weten of je geïnteresseerd bent.

Ik zou dat zeker wel willen, maar weet ook niet of de organisatie dat goed vindt. Een probleempje is, denk ik, ook dat jij in de snelste baan ligt en ik niet bepaald hard kan zwemmen (fietsen en lopen gaat wel). Zou jij de organisatie willen contacten? Je mag ze dan ook het verzoek doen om mij in een minder snelle baan of desnoods in serie 3 in te delen. Alvast bedankt en ik hoor het graag! Je kan/mag mij ook een persoonlijk berichtje sturen.

18

Re: Kwart van Breukelen

Eindtijd 2:08:13. Niet slecht voor mijn eerste kwart.

19

Re: Kwart van Breukelen

Het ging lekker.

14min zwemmen
1u10 fietsen
46min lopen

eindtijd 2u13

20

Re: Kwart van Breukelen

Mooie tijden! Bleek wat zijn jouw splits?
Overigens heb ik een DNS vanwege voetblessure.. :-(

21

Re: Kwart van Breukelen

amvandenberg schreef:

Mooie tijden! Bleek wat zijn jouw splits?
Overigens heb ik een DNS vanwege voetblessure.. :-(

Jammer van je voet!

14:30 / 1h07 / 44:20

Goeie spierpijn van die 10km lopen zeg. Rest van het seizoen weer lekker 1/8ste en sprint afstanden smile Maar Breukelen is zeker het herhalen waard.