1

Onderwerp: Dof zicht zwembril

Is het slijtage...of heb ik gewoon een slechte bril. Kan je hier iets tegen doen? Want mijn bril beslaat praktisch binnen 4 baantjes sad

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

2

Re: Dof zicht zwembril

je ziet veel mensen voordat ze het water ingaan de binnenkant van de glazen "insmeren" met spuug. Ik heb er zelf geen last van, dus doe dat niet...

3

Re: Dof zicht zwembril

Beetje in je brilletje kwijlen werkt ook voor mij.

4

Re: Dof zicht zwembril

Thx ga er eens een goede groene inleggen wink N

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

5

Re: Dof zicht zwembril

Mijn brillen (meestal Speedo met ' anti-fog')  gaan een maandje of twee mee, daarna gaan ze steeds meer beslaan en spugen werkt dan helemaal niet. Vervangen is tot nu toe de enige remedie die ik ken.

6

Re: Dof zicht zwembril

Ik heb recentelijk een speedo brilletje aangeschaft, (redelijk goedkoop dingetje), maar zie er scheel door. Later was het wat minder. Waar zou dit aan kunnen liggen?

7

Re: Dof zicht zwembril

Haha, dat van die schele ogen had ik ook. Hiervoor toevallig die zweedse brilletjes gehad?

Ik stapte over naar zoggs met 'die brede kijkhoek' en dacht eerst dat ik scheel werd. Na een paar keer zwemmen merk ik het niet meer, maar tot die tijd wel raar.
Het komt volgens mij dus door een 180 graden zicht.

8

Re: Dof zicht zwembril

Mijn ervaring is dat een goede pasvorm voor mij het beslaan tot een minimum beperkt. Met een paar maanden tot een half jaar wordt het materiaal allemaal wat minder elastisch, en dan vervang ik de rubberen ringen en de bandjes en gaat het weer prima. Elke paar maanden een nieuwe bril loopt me wat teveel in de papieren, die duikbrilletjes op sterkte zijn nou ook weer niet zó goedkoop.

9

Re: Dof zicht zwembril

Ik heb standaard een klein spuitflaconnetje antifog (fabrikaat Cressi) in de rugzak zitten. Voor de training/wedstrijd even op de binnenzijde spuiten, met de wijsvinger en wat water over het glaasje wrijven en gegarandeerd helder zicht tijdens de zwemsessie. Of het ten koste gaat van de levensduur weet ik niet, maar dat zal me eerlijk gezegd jeuken. Ik gebruik hele simpele brilletjes van Speedo (soort zweeds model met een silicone rand) van 8,00 die mij perfect passen. Dan kun je nog eens een brilletje verknallen. De huidige gaat echter al een jaar mee dus het zal wel meevallen.

10

Re: Dof zicht zwembril

Ik gebruik ook de Speedo Jet van 8.00 euro. Zal eens kijken voor zo'n spuitflesje.... Da's eene goede tip.

11

Re: Dof zicht zwembril

Afwasmiddel. Wel goed naspoelen. Werkt prima.

12

Re: Dof zicht zwembril

wolter schreef:

Afwasmiddel. Wel goed naspoelen. Werkt prima.

Ik gebruik (baby)-shampoo. Gaat ook. Thuis erop doen zodat het
droogt, in het zwembad even uitspoelen. Houdt 2* trainen of een
hele Ironman.
Sinds deze truuk heb ik minder stress bij het zwemmen. Spugen helpt niet
bij mij.